IVF igjen..?

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Vi fikk ei nydelig jente i 2017, og jeg kjenner jeg er veldig klar for at hun skal få seg en lillebror eller lillesøster. De har ikke påvist noe galt med verken jeg eller mannen, og vi fikk full klaff på første forsøk privat (offentlig er en annen historie, men der har vi et avbrutt forsøk som endte med inseminasjon).

Dere som er igang med søskenforsøk, prøvde dere først på egenhånd? Isåfall hvor lenge? Eller startet dere opp igjen med IVF meg en gang? Jeg syns det var ganske tøft forrige gang, og vil ikke gå gjennom det om ikke vi må. Men har heller ikke lyst til å være prøvere i flere år til.

Vi fikk ei nydelig jente i 2017, og jeg kjenner jeg er veldig klar for at hun skal få seg en lillebror eller lillesøster. De har ikke påvist noe galt med verken jeg eller mannen, og vi fikk full klaff på første forsøk privat (offentlig er en annen historie, men der har vi et avbrutt forsøk som endte med inseminasjon).

Dere som er igang med søskenforsøk, prøvde dere først på egenhånd? Isåfall hvor lenge? Eller startet dere opp igjen med IVF meg en gang? Jeg syns det var ganske tøft forrige gang, og vil ikke gå gjennom det om ikke vi må. Men har heller ikke lyst til å være prøvere i flere år til.
Vi har en liten på 2.5år. Valgte bevisst å ikke starte på noe prevensjon. Har sånn sett "prøvd" på egenhånd. Men vi har jo heletiden hatt i bakhodet at dette ikke går på egenhånd. Når vi i høst ble klare for søsken brukte vi først de vi hadde på frys. Hadde 5, men kun 1 som overlevde tin. Så har vi starter ivf privat nå. Hadde nok vært annerledes hvis det kunne skjedd naturlig. "Jeg ringer for forsøk når "vanlige mennesker" slutter på prevensjon, hvis det er en sammenligning..:p

Vi startet opp med prøverør igjen da vi ville ha søsken. Prøvde i så mange år på egenhånd før vi søkte hjelp at jeg tror det er lite håp for at vi skulle klart det selv :) så er i gang med søskenforsøk nå :) skal sette inn andre fryseegget om et par uker.
Jeg synes det er mer slitsomt denne gangen fordi jeg allerede har et barn, så får ikke slappet av noe når jeg kommer hjem fra jobb. Men har vært heldig og fått ferskforsøk med kort protkoll, og fryseeggene får jeg satt inn i naturlig syklus. Så blir jo en del mindre medisiner :)

Vi har en liten på 2.5år. Valgte bevisst å ikke starte på noe prevensjon. Har sånn sett "prøvd" på egenhånd. Men vi har jo heletiden hatt i bakhodet at dette ikke går på egenhånd. Når vi i høst ble klare for søsken brukte vi først de vi hadde på frys. Hadde 5, men kun 1 som overlevde tin. Så har vi starter ivf privat nå. Hadde nok vært annerledes hvis det kunne skjedd naturlig. "Jeg ringer for forsøk når "vanlige mennesker" slutter på prevensjon, hvis det er en sammenligning..:p
Vi har helller ikke startet opp med prevensjon, altså, vi var prøvere i 6 år, så har ikke sett poenget med prevensjon :p

Fikk dessverre ingenting på frys, så her er det tilbake til start med fullt IVF forsøk. Jeg husker uttaket var helt forferdelig, men ikke minst hvor horribelt jeg hadde det i nedreguleringen.

Lykke til med IVF forsøk! Kan jeg spørre hvorfor dere går privat? Og før dere startet med IVF igjen, prøvde dere med å måle etter LH, tempe etc? Eller hadde dere bare ubeskyttet sex når dere følte for det? Litt stress å gå tilbake til prøvermentaliteten kjenner jeg, sexlivet har ikke vært preget av desperasjon etter å bli gravid, men heller av lyst og kjærleik. Sorry for at det ble litt kleint på slutten der! :P

Vi startet opp med prøverør igjen da vi ville ha søsken. Prøvde i så mange år på egenhånd før vi søkte hjelp at jeg tror det er lite håp for at vi skulle klart det selv :) så er i gang med søskenforsøk nå :) skal sette inn andre fryseegget om et par uker.
Jeg synes det er mer slitsomt denne gangen fordi jeg allerede har et barn, så får ikke slappet av noe når jeg kommer hjem fra jobb. Men har vært heldig og fått ferskforsøk med kort protkoll, og fryseeggene får jeg satt inn i naturlig syklus. Så blir jo en del mindre medisiner :)
Prøvde dere først før dere startet på nytt nå, eller bare ringte dere inn søskenforsøk med en gang? Jeg er så usikker på om vi skal først prøve på egenhånd for så å starte IVF etter en stund, om den er en sjans for å bli gravid. Jeg ammer enda, så har hatt veldig lite og ustabil mens.

Jeg har ikke engang tenkt på at alt vil bli enda verre når vi allerede har et barn fra før av, mtp trøtthet, irritabel, vondter osv.

Lykke til med forsøk! Hørtes luksus ut med fryseegg i naturlig syklus, krysser fingrene for full klaff for dere!!

Prøvde dere først før dere startet på nytt nå, eller bare ringte dere inn søskenforsøk med en gang? Jeg er så usikker på om vi skal først prøve på egenhånd for så å starte IVF etter en stund, om den er en sjans for å bli gravid. Jeg ammer enda, så har hatt veldig lite og ustabil mens.

Jeg har ikke engang tenkt på at alt vil bli enda verre når vi allerede har et barn fra før av, mtp trøtthet, irritabel, vondter osv.

Lykke til med forsøk! Hørtes luksus ut med fryseegg i naturlig syklus, krysser fingrene for full klaff for dere!!

Nei prøvde ikke noe selv før søskenforsøk fordi det er såpass liten sjanse for at vi skal klare det på egenhånd. Men jeg går ikke på prevensjon, det er heller ikke noe jeg kommer til å begynne med :) ikke noe poeng i det når vi ikke blir gravide selv :p

Vi hadde vårt første forsøk på riksen, og siden de ikke tok imot søskenforsøk måtte vi et annet sted. Valgte da Haukeland i Bergen. Men da måtte vi sende ny henvisning og ny utredning, så det tok ganske lang tid.

Vi hadde egg på frys, startet ikke på prevensjon og ringte inn et par mnder før vi ville ha innsett.
Lot jo naturen gå sin gang, men vi har tilnærmet lik 0 sjanse for å skulle klare det på egenhånd.

Ikke begynt ennå, men går ikke på prevensjon og ringer inn til klinikken når vi er klare. Da kan vi prøve med tabletter frem til de har kapasitet til oss. Men vi har ett egg på frys vi skal bruke og kommer annsunligvis ikke til å ha fler fersk (enten det egget, hjemmelaget eller så er vi ferdige).

Jeg skal ikke gå uten prevensjon pga. endometriose, så her ble ammeslutt og prevensjonsslutt avtalt med klinikken så vi gikk rett i gang med prøverør da vi var klare (To måneder etter prevensjonsslutt og ammeslutt kunne vi gå i gang med forsøk.) Jeg synes det var veldig deilig å slippe hjemmmeprøving på nytt. Om vi skulle ha prøvd hjemmeprøving først så hadde jeg nok hatt en veldig konkret plan for hvor lenge det skulle vare, og sjekket ut hva klinikken trengte før søskenforsøk (samt hvor lang ventetid det var for søskenforsøk). Før ferskforsøk trenger man jo hvert fall nye HIV og hepatitt-blodprøver.

Jeg ble gravid ved IVF 14 måneder etter prevensjonsslutt for søskenforsøk (4 innsett).

Startet ikke på noe prevensjon etter mini kom. Gikk over 5 år uten prevensjon før vi ble gravid med mini, så hadde ikke helt troen på at vi skulle klare det på egenhånd. Hadde selvfølgelig tatt imot en hjemmelaget med åpne armer om det hadde skjedd.

Hadde to egg på frys, så tok kontakt med klinikken (privat) når vi var ferdig å amme. Fikk satt inn første egget litt over en måned etter ammeslutt.

Fikk en nydelig gutt i april i fjor og har tenkt å hoppe på ivf karusellen igjen nå, siden vi føler oss klare. Eller det vil si, i samråd med legen sendte hun inn ny henvisning i slutten av juli. Nå oppdager vi at henvisningen er avsluttet et halvt år seinere, men det er ikke satt opp time. Det viser seg at det er en lege som ikke jobber på avd. som har gjort dette.. man får enten time eller avvist, men vi fikk bare avsluttet selv om vi har rett på tre forsøk. Nå er vi endelig oppe til vurdering igjen, etter at jeg over noen uker har måttet ringe på kryss og tvers. Vi er jo spent på hvor lenge vi må vente nå, selv om det er de som har gjort en feil, om man kan si det. Ventetid er et halvt år, og så lenge ha jo vi ventet nå.. er det andre som har opplevd det samme?

Back
Topp