Vi som venter store barn

Isla

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marsipanene 2019
Oktoberlykke2020❤
Hvor mye har dere gått opp i svangerskapet?

Jeg trodde tøtta villa bli mindre enn storebror pga jeg bare har gått opp 11 kg. Med han opp 25kg. Han veide 4.4kg. På ul på tirsdag så viste det seg at hun vil bli like tung som broren.

Ble litt skuffet med tanke på at jeg har passet på kosthold og trening etter råd fra lege, og også egen interesse :) Så ser det jaggu ut for at det kun er min kropp som har igjen for det. Og ingen innvirkning på babyen :)
 
Har gått opp mer nå enn de to andre gangene. Men stresser ikke så fælt med det. Denne babyen er estimert til å bli større en broren (4450), så jeg håper jeg slipper for mye overtid. Stor baby er fint spesielt i starten hvis man ammer feks. Flott med litt robuste barn! Min egen vekt skal jeg nok også jobbe med etter hvert :)
 
Sniker fra naboklubben.. Jeg tror ikke det nødvendigvis noen sammenheng med egen vektoppgang og babys fødselsvekt. Med sistemann gikk jeg opp kun 10 kg( var normalvektig før svsngerskapet) men ut kom en flott og stor jente på 5,2 kg. Med de to første gikk jeg opp cirka 15 kg og de veide 4 og 4,2 kg...
 
Har vel gått opp ca det samme hver gang, kanskje bittelitt mer nå (+-20kg). Hadde veldig forskjellig kosthold i sv.skapene, og der jeg var sunnest var babyen størst.. (til nå). Er nok mest gener som spiller inn! Ser ut til at denne babyen kan bli godt over 5 kg dersom de lar meg gå til termin.
 
Har vel gått opp ca det samme hver gang, kanskje bittelitt mer nå (+-20kg). Hadde veldig forskjellig kosthold i sv.skapene, og der jeg var sunnest var babyen størst.. (til nå). Er nok mest gener som spiller inn! Ser ut til at denne babyen kan bli godt over 5 kg dersom de lar meg gå til termin.


Har de noen grense for igangsetting der du skal føde?

Har hørt 5kg her. Tror de babyen blir 5 kg så setter de igang før termin.
 
Det er nok bare kroppen din som nærer barna godt, god morkake som har god flyt til navlesnora til babyen. Har selv fått beskjed at jeg lager ikke små babyer, de har det godt.
Første gikk jeg opp hele 42 kg, dårlig kosthold og alt det der (bf som kjøpte inn masse godteri hele tiden og jeg sjeska noe sykt..) babyen var 4,5 kg.
Andre gikk jeg opp.. egentlig gikk jeg 3 kg ned de første 3 mnd og opp 9 kg de siste 6 mnd så lå vel på 6+ kg fra startvekt og ut kom 4 kg baby. Ok kosthold.
Denne gang ble baby målt til 2,3 kg i uke 32. Over 3,3 kg nå i uke 36.. lagt på meg 11 kg, som er helt ok økning. Får vel egentlig se på det positive at babyene blir mer robuste for "livet utenfor" :joyful:
 
Hmm hvis de har det, har de ikke sagt det til meg i alle fall..! Er veeldig restriktive.


Snakket med ei som nå fikk en på 4.5kg. Å hun sa at de uansett ikke gjorde noe tiltak før de mente babyen ville bli 5kg. Mener også at det var snakk om noe med 20% over. Her er hu beregnet til 17% over og har erfart at de alltid regner 0.5kg for lite. Er hvert fall engstelig for at hun skal bli stor slik at det vil bli en komplisert fødsel :)
 
Sniker.
Fikk stort barn på 4,6 kg tross normal vektoppgang (+15kg). Og sunt kosthold. Arv spiller også inn.
 
Jeg har fått opp 16kg nå, å regner med gutten min blir under 3000g
Gikk opp 17kg med første å hun ble også under 3000g :p så tror ikke vekta du går opp har så mye å si, mer genetisk. Jeg var 153cm høy med første og far 173 eller noe. Og nå er jeg 156,5cm og far 171.(ny barnefar) men jeg har vokst 3,5 cm di siste 10 åran siden jeg var 16, da jeg fikk første :’) veier 65kg nå, med første veide jeg 62 rett før de starta fødselen, men hadde en del ødem da.
 
Snakket med ei som nå fikk en på 4.5kg. Å hun sa at de uansett ikke gjorde noe tiltak før de mente babyen ville bli 5kg. Mener også at det var snakk om noe med 20% over. Her er hu beregnet til 17% over og har erfart at de alltid regner 0.5kg for lite. Er hvert fall engstelig for at hun skal bli stor slik at det vil bli en komplisert fødsel :)
Her er babyen nå 35% over, og økende avvik for hver uke.. Likevel ikke snakk om igangsetting enda. Ikke gøy å vite at babyen vokser i racerfart og at for hver uke er det snakk om 400 g mer liksom..
 
Var på vekstkontroll uke 34 som viste +11% og uke 40 som viste +4%. Har født to babyer før på 4,3-4,4kg. Hodeomkrets kan ha mer å si enn vekt. Mine hadde begge 37cm. Forventer baby som er helt lik nå :hilarious: alle født etter termin! Henholdsvis 42+1 og 41+5 :happy: er 41+0 idag :)

Nr 1 gikk jeg opp 22kg
Nr 2 +17,5kg
Nr 3 +15kg til nå, men legger på meg mye på slutten pga mye vann... så blir vel 1-2kg til :p
 
Her er babyen nå 35% over, og økende avvik for hver uke.. Likevel ikke snakk om igangsetting enda. Ikke gøy å vite at babyen vokser i racerfart og at for hver uke er det snakk om 400 g mer liksom..

Syns det er merkelig jeg. Kan du snakke med jm om ekstra oppfølging og eventuelle tiltak?

Her har jeg vært klar på mine bekymringer fra dag 1. Men ikke vært til kontroll siden jeg fant ut at hun var så stor. Jm jeg går til trodde hun ble liten pga magen er så liten. Jeg er ikke så redd for den estimerte vekten, mer på at de alltid har bommet på den estimerte vekten. Bommer de nå så blir hun rundt 5kg til termin. Å da tenker jeg fort overtid, komplikasjoner som utsetter babyen for noe farlig.
 
Syns det er merkelig jeg. Kan du snakke med jm om ekstra oppfølging og eventuelle tiltak?

Her har jeg vært klar på mine bekymringer fra dag 1. Men ikke vært til kontroll siden jeg fant ut at hun var så stor. Jm jeg går til trodde hun ble liten pga magen er så liten. Jeg er ikke så redd for den estimerte vekten, mer på at de alltid har bommet på den estimerte vekten. Bommer de nå så blir hun rundt 5kg til termin. Å da tenker jeg fort overtid, komplikasjoner som utsetter babyen for noe farlig.
Skal få ekstra oppfølging, så regner med jeg er i ganske gode hender!
 
Her er babyen nå 35% over, og økende avvik for hver uke.. Likevel ikke snakk om igangsetting enda. Ikke gøy å vite at babyen vokser i racerfart og at for hver uke er det snakk om 400 g mer liksom..

400g opp hver uke er mye ja :O her har det vært 500g på de siste 3 ukene. Om estimeringen er riktig.
 
Back
Topp