Holle hirsegrøt

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
hei:)

Noen av dere som har prøvd denne? Er det bedre enn de «vanlige» grøtene skal tro?

Har dere gitt det slik den er eller pimpet den opp på noe vis?
 
Minste min er veldig glad i den grøten. Han blir hard i magen av havre og hvete, og siden vi er melkefrie er det ikke så mange valg igjen. Har gitt den både som den er og med fruktmos/fruktbiter i :) Har ikke testet noen andre fra Holle..
Nå har jeg ikke fått tak i da, siden det var tomt på lageret, men da har jeg kokt grøt på hirseflak.
 
Den må blandes med MME for å være komplett. Grøter som selge i butikken inneholder MME og diverse vitaminer.

Men den er god :)
 
Prøvde å gå for litt "sunnere" grøt, men her i gården ble grøten spyttet ut og bollen veltet over ende. Prøvd flere ganger med samme resultat. Nestlé vinner...
 
Vi ga den aller først og den ble godt mottatt her. Etterhvert gikk vi over til grøt tilsatt jern, det er bare naturlig innhold jern i hirsegrøten.
 
Den må blandes med MME for å være komplett. Grøter som selge i butikken inneholder MME og diverse vitaminer.

Men den er god :)

Tenker jeg prøver den så blander jeg den med mm:) satser på det blir litt mindre hardt for den stakker magen som skal venne seg til ny mat:)

Takk for tilbakemld:)
 
Mål opp mengden hirsegrøt du trenger og putt det i en kjele med vann, f. Eks kvelden før. Da blir den mere rik på jern. Blander du det med noe som inneholder cvitamin, som feks aprikos, svisker, eggeplomme, så har du en grøt som er mere rikt på vitaminer, enn de som er kjøpt på butikk. Lag gjerne flere porsjoner, det kan stå i kjøleskapet noen dager. Billigere og bedre. Min datter elsket det
 
Mål opp mengden hirsegrøt du trenger og putt det i en kjele med vann, f. Eks kvelden før. Da blir den mere rik på jern. Blander du det med noe som inneholder cvitamin, som feks aprikos, svisker, eggeplomme, så har du en grøt som er mere rikt på vitaminer, enn de som er kjøpt på butikk. Lag gjerne flere porsjoner, det kan stå i kjøleskapet noen dager. Billigere og bedre. Min datter elsket det

Supert tips:)
 
Der er vel slik at den ikke inneholder gluten? Fikk beskjed om at den var mildere for magen :)

Ja det står på pakken jeg kjøpte at den er økologisk og gluten fri:) skal være snillere for magen er det jeg også har hørt:) derfor jeg lurte på å starte med det.
 
Ja det står på pakken jeg kjøpte at den er økologisk og gluten fri:) skal være snillere for magen er det jeg også har hørt:) derfor jeg lurte på å starte med det.
Selv merket vi ikke forskjell uanett type grøt. Lagte også hjemmelaget hirsegrøt ett par ganger.
 
Selv merket vi ikke forskjell uanett type grøt. Lagte også hjemmelaget hirsegrøt ett par ganger.

Vi får prøve oss litt frem:) lille har vært litt plaget med magen så tenkte å prøve å gi henne en litt myk start:)
 
Back
Topp