Tidligere ammeslutt enn jeg hadde håpet

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Lille rakkeren min vil ikke ha pupp mer. Har slitt med ammingen siden dag 1, og har hatt mer styr enn gode perioder. Men vi har holdt ut med både melkefri diett, nå to måneder med pumping og kun amming i søvne om natten. Men den siste uken har hun ikke tatt pupp om natten heller, så da har jeg valgt å slutte å pumpe og gir henne bare erstatning fra idag av. Hun spiser 4 gode måltid fast føde og trenger ikke så mye melk lenger. Jeg er stolt over innsatsen min og hun har fått morsmelk i 7,5 mnd. Men jeg synes det er trist og leit, for jeg hadde sett for meg å amme lenge. Noen andre som har måttet slutte tidligere enn forventet? Følte bare for å få det ut et sted.
 
Syns du skal være stolt jeg. Syns 7,5 mnd er bra :) Forrige ammet jeg til 10 mnd, men de siste to mnd var han nesten ikke interessert :)
 
De to forrige ammet jeg til 11mnd, men han her vil ikke mer han heller. Vi har hatt en veldig lang overgang, nå har jeg ikke ammet siden tirsdag..
han sover rundt noen netter og våkner bare en gang de andre nettene. Sover lengre lurer på dagen og er mye mer fornøyd! Så hipp hurra for flasker!:p
Investerte i en maskin til å lage flasker med, ei som ikke hadde brukt den solgte til 800kr!!
 
De to forrige ammet jeg til 11mnd, men han her vil ikke mer han heller. Vi har hatt en veldig lang overgang, nå har jeg ikke ammet siden tirsdag..
han sover rundt noen netter og våkner bare en gang de andre nettene. Sover lengre lurer på dagen og er mye mer fornøyd! Så hipp hurra for flasker!:p
Investerte i en maskin til å lage flasker med, ei som ikke hadde brukt den solgte til 800kr!!

Samme skjedde her når vi gikk over til flaske på dagtid for 2 mnd siden (den gang med morsmelk)! Tror ikke hun har klart å tømme brystet skikkelig selv rett og slett! Åå har hørt om de maskinene :) synes det går veldig greit å bare blande selv, men hun drikker bare 3-4 :)
 
Samme skjedde her når vi gikk over til flaske på dagtid for 2 mnd siden (den gang med morsmelk)! Tror ikke hun har klart å tømme brystet skikkelig selv rett og slett! Åå har hørt om de maskinene :) synes det går veldig greit å bare blande selv, men hun drikker bare 3-4 :)
Bare 3-4 her også, men har stått så mange ganger og kjølt ned flasker som er for varme når vi trenger de, så var greit når det var så billig!
 
Ammer mindre og mindre her og. Jeg var så desperat at jeg kjøpte en pumpe
Angrer på det nå. Kjenner at det går fint å gi opp ammingen. Meeen, hun nekter å drikke erstatning. Så må vel holde ut litt til. Hun nekter å drikke ute, hos andre og sittende i sofaen. Jeg må ligge i sengen for å amme. Så blir naturlig lite..

Så forstår deg godt, både at du ikke orker mer styr og at det er trist.. hehe
 
Føler at ammingen er på hell her også etter introduksjon til mat. Puppen blir bare en liten trøst eller tørsteslukker. Hun drikker veldig ujevn mengde, så har mye spreng.

Klapp deg selv på skulderen, du har gjort en kjempebra jobb!
 
Her er det motsatt.. Tar ikke smokk eller flaske og er ikke intetessert i mat. Bare pupp, hele tiden! Ammer annenhver time på natg og det har hun gjort hele sitt liv.. Kjenner jeg begynner å bli sliten. Men har ikke ønsket å venne henne av noen ting da hun tydeligvis har hatt et stort behov for både pupp og nærhet. Med tenker vi skal begynne med en eller annen endring når hun er 8 mnd. Skal bli godt å sove mer enn 1.5 time i strekk :happy:
 
Her er det motsatt.. Tar ikke smokk eller flaske og er ikke intetessert i mat. Bare pupp, hele tiden! Ammer annenhver time på natg og det har hun gjort hele sitt liv.. Kjenner jeg begynner å bli sliten. Men har ikke ønsket å venne henne av noen ting da hun tydeligvis har hatt et stort behov for både pupp og nærhet. Med tenker vi skal begynne med en eller annen endring når hun er 8 mnd. Skal bli godt å sove mer enn 1.5 time i strekk :happy:

Ja det forstår jeg veldig godt. Det er både slitsomt å amme mye og det er slitsomt og trist å måtte kjempe for å amme!!
 
Nå ammer jeg kun kveld/natt. Altså, i 00-tiden.. Kanskje en gang ila natten og på morgningen.

Nede i 3 ganger om dagen. Hun drikker erstatning av og til. Gleder meg til hun er nærmere 10 mnd, sånn at vi kan pøse på med Biola, yoghurt, ost osv.. Hehe.
 
Kjenner at det er begynnelsen på slutten. Etter at jeg var tilbake i jobb har mengden halvert seg ca. Lille er ikke klar for ammeslutt og han klistrer seg fast til puppen kveld og natt for å opprettholde mengden. Veldig slitsomt da jeg ikke får sove om
natta for så å fungere i jobb, blitt DEN zombien. Jeg elsker ammestundene våres, det er SÅ kos. Men gleder meg også til å være ferdig. Han blir snart 9 mnd.
 
Back
Topp