Stelleveske

Rotkopp

Glad i forumet
Julibarna 2019
Februarlykke 2022❄️
Hva bør man tenke på når man kjøper stelleveske da? Det er jo en hel verden der ute, og kjempestore prisforskjeller, og jeg aner egentlig ikke hva jeg bør se etter. Størrelsen varierer veldig på de ulike også, men man bør vel ha ei med en del plass i? Og er det best med ett stort rom eller inndelinger? Har man bruk for lommer på utsiden eller blir de ikke brukt?

Tenker ikke det er nødvendig å kjøpe en dyr, men siden dette er første barn vil jeg helst ha ei som jeg kan bruke til de vi forhåpentligvis får senere også.:rolleyes:

En stelleveske som pappaen føler seg komfortabel med å ha på skulderen :p
Jeg syns lommer utenpå er veldig praktiske til viktige ting man fort må ha tak i, telefon, solbriller osv.

En stelleveske som pappaen føler seg komfortabel med å ha på skulderen :p
Jeg syns lommer utenpå er veldig praktiske til viktige ting man fort må ha tak i, telefon, solbriller osv.
Ja, han er med i avgjørelsesprosessen! :knegg: Det blir nok ei ganske nøytral i svart eller cognac, men så finnes det så mye og da blir jeg så redd for å få tak i ei som viser seg å være totalt upraktisk.:p Lurt poeng om lommer, takk!

Var så heldig å fikk gratis svart stellebag fra kiwi/libero sist vi fikk barn. Har vært veldig fornøyd med den! Litt forskjellige lommer både innvendig og utvendig. Liker veldig godt at jeg kan ha stelleunderlag (engangs) i en lomme, bleier i en annen, kremer i en annen igjen. Så ville gått for en med en del lommer ja, men den trenger ikke være superstor. Utvendig kan det være greit å ha plass til drikkeflaske (når de blir litt eldre), en gulpeklut, glidelomme for tlf/lommebok/nøkler etc. Jeg har stelleveska stappa under vogna stortsett hele tiden, også har jeg hatt sånn liten taske/bag fra tinkafu på styret for å ha diverse småting (gulpekluter, små leker, kaffen min, mobil) lett tilgjengelig :)

Eg må helr ærlig si at vi ikkje brukte stelleveske. Hadde en lite veske på styre med de viktigste tingene og vist eg trengte mer hadde eg ett nett med det under vognen

Jeg kjøpte denne modellen https://www.jollyroom.no/mamma/stellevesker/petite-cherie-heritage-stelleveske-sand
da jeg fikk nr 1 og vært veldig fornøyd med denne. I de to små lommene på innsiden har jeg bleier i en og våtservietter og kremer i den andre. Har godt med plass til ekstra klesskift, flasker, snacks og annet praktisk. Følger også med en liten stellematte som er kompakt og grei å bruke over stellematte er som er på offentlige toaletter/stellerom. Har brukt den mer enn stelleveske som fulgte med vogna jeg kjøpte.

Kjekt med lommer ja! Som Belka87 sier, klesskift er lurt å ha plass til, evt flaske, termos osv hvis det blir flaskebebis, smoothie, grøtpulver, brødskive, snacks osv når det blir introduksjon av mat.
Det kommer litt an på hva en har behov for, er og fint å bruke en sekk, hvis man heller vil ha det :)

Jeg hadde en enkel sekk sist. Det var mer praktisk fordi jeg hadde bærebarn som hang i sjal på magen mesteparten av tiden. Vanskelig å få med seg både stelleveska og baby på armen, og de ville ikke ligge våkne i vogna:) Er forberedt på nysgjerrig og travel baby med stort nærhetsbehov igjen. Kjenner jeg gleder meg:)

Jeg kjøpte denne modellen https://www.jollyroom.no/mamma/stellevesker/petite-cherie-heritage-stelleveske-sand
da jeg fikk nr 1 og vært veldig fornøyd med denne. I de to små lommene på innsiden har jeg bleier i en og våtservietter og kremer i den andre. Har godt med plass til ekstra klesskift, flasker, snacks og annet praktisk. Følger også med en liten stellematte som er kompakt og grei å bruke over stellematte er som er på offentlige toaletter/stellerom. Har brukt den mer enn stelleveske som fulgte med vogna jeg kjøpte.
Hadde slik til mitt andre barn. Kjempefornøyd.

Jeg hadde Emmaljunga sin sist. Den var helt okei, men denne gangen ønsker jeg en stelleveske som ser mer ut som en vanlig veske. Må være grei romfordelig og stellematte til. :) Så det var mange fine på Jollyroom. :D

Må være lett å henge på vogna man har valgt så ville ventet med stelleveske til man har valgt vogn

Jeg har en ryco messenger stelleveske etter første, mange gode lommer. Måtte inn å se hvilke priser den ligger på nå, hos jollyroom kostet den 399, mens barnas hus selger den til 699.

Hadde jeg ikke hatt denne hadde jeg nok gått for en sekk.

Var så heldig å fikk gratis svart stellebag fra kiwi/libero sist vi fikk barn. Har vært veldig fornøyd med den! Litt forskjellige lommer både innvendig og utvendig. Liker veldig godt at jeg kan ha stelleunderlag (engangs) i en lomme, bleier i en annen, kremer i en annen igjen. Så ville gått for en med en del lommer ja, men den trenger ikke være superstor. Utvendig kan det være greit å ha plass til drikkeflaske (når de blir litt eldre), en gulpeklut, glidelomme for tlf/lommebok/nøkler etc. Jeg har stelleveska stappa under vogna stortsett hele tiden, også har jeg hatt sånn liten taske/bag fra tinkafu på styret for å ha diverse småting (gulpekluter, små leker, kaffen min, mobil) lett tilgjengelig :)

Jeg har hørt om flere som har investert i flotte stellevesker men endt opp med å bruke den de fikk gratis fra kiwi...:D Rett og slett fordi den var mer praktisk.
Jeg har en quinny fra tidligere, men den er gammel. Så håper jeg får fra kiwi, ev. så kjøper jeg en som passer til vogna...:happy:

Vi har til slutt bestemt oss for å gå for en sekk istedenfor, en som kan henges på vogna men som også kan brukes etter at stelleveskebehovet er over.:D Svigerinna skal sy stellematte til oss, så da har vi egentlig kontroll på stellebiten - bare resten igjen! :woot:

Back
Topp