Blei du gravid med IVF?

Nr 2 kom ved hjelp av ivf.
Beste tipset mitt er å komme seg inn på underforumet '' Assistert befruktning '' Fin heiagjeng som er med i både medgang og motgang :)

Ellers.. Ikkje vent med å søk hjelp.
Og ikke ha for høye forventninger til at det skal klaffe med en gang man får hjelp.

Jepp første kom
Ved hjelp av ICSI. Lev så godt som normalt og prøv, så langt det lar seg gjøre, å ta det som det kommer. Jeg

Ja, eldste kom etter 2 ICSI. 5 forsøk etter det som endte i 1 graviditet men null barn.
Tips - lev som normalt...er det meningen så sitter spiren uansett hva du gjør/ikke gjør.

4 ICSI

Ikke klandre deg selv (ingenting du kan gjøre annerledes) og ta imot all hjelp/støtte du blir tilbudt. Å bli sykemeldt er heller ingen nederlag.

Nr 2 kom ved hjelp av ivf.
Beste tipset mitt er å komme seg inn på underforumet '' Assistert befruktning '' Fin heiagjeng som er med i både medgang og motgang :)

Ellers.. Ikkje vent med å søk hjelp.
Og ikke ha for høye forventninger til at det skal klaffe med en gang man får hjelp.
What she said!

Ble gravid med to stk via IVF, første forsøk på begge. Ene ble til termin baby og andre ble bare 9+3 gammel. Kommer nok til å ha høye forventninger til å bli gravid ved første innsett igjen, men prøver å være realist. Viktig å søke hjelp og være åpen og klar for det meste.

Førstemann er ivf barn. Skulle ønske jeg klarte å nyte livet litt samtidig, noe som er lett å si i etterpåklokskap. Ellers søke hjelp tidlig og dyrke parforholdet litt ekstra i tiden det står på. Er så lett å glemme hverandre i alt styret...

Har ei jente på snart 4 år etter ICSI:Heartpink Er gravid nå med en til, men tidlig da. Egentlig ikke så mange tips. Kommet mye bra over her:)

Gravid nå på 2/3 innsett. Ingen tips å komme med annet enn hang in there! Det er grusomt :arghh::rolleyes::hilarious::dead:

Er gravid etter IVF nå.. Forsøk nr 3,innsett nr 7.
Mitt beste tips er å forberede seg på at det blir tøft, og kan ta tid.
Fortell det til noen av de nermeste rundt deg om du ikke vil alle skal vite det, så trenger du noen som sjønner at dere går gjennom noe helt spesielt.
Ellers prøv å leve så normalt som du kan, da går tiden fortere også.
Heldigvis er de som jobber med fertilitet så fine og forståelsesfulle folk, jeg har møtt så mange fine mennesker i helsevesenet både privat og offentlig.

Jeg ble gravid på første forsøk i september. Men mista allerede 4+6 cirka.
Tenkte at det var sikkert flaks, siden jeg har PCOS, og hormoner som er litt på utur...
Men fikk satt inn to fryseegg 3.januar, og stod med Clear Blue digital med GRAVID på i hånda i dag.

Bare 3+5 i dag. Men er altså, blitt gravid på 2, av 2 innsett.
Det å beholde er verre, så håper det holder nå :love7

Jeg ble gravid på første forsøk i september. Men mista allerede 4+6 cirka.
Tenkte at det var sikkert flaks, siden jeg har PCOS, og hormoner som er litt på utur...
Men fikk satt inn to fryseegg 3.januar, og stod med Clear Blue digital med GRAVID på i hånda i dag.

Bare 3+5 i dag. Men er altså, blitt gravid på 2, av 2 innsett.
Det å beholde er verre, så håper det holder nå :love7
Grattis ❤️

Gravid med ivf, på 3 forsøk , første barn ❤️
Halveis om 2 dager ❤️

Har ei lita på 14mnd som kom til på 3 ICSI forsøk❤️ Mitt beste tips er å prøve og slappe av. Det er alt annet enn lett, men man får jo faktisk ikke gjort så mye verken fra eller til.

Ble gravid på første ICSI i 2015 som resulterte i en nydelig gutt! Er nå 11+0 gravid med enda en ICSI skatt. Hadde 2 fryseforsøk som ikke resulterte i noe, og så satt spiren på andre runde ferskforsøk :Heartred

Beste tips er å prøve å slappe av og leve så normalt og sundt som mulig. Og for oss var det også veldig godt å være åpne om prosessen og sorgen med ufrivillig barnløshet.

Gravid på 4/6 innsettinger via ICSI, ble to barn.

Vi gjorde begge to større livsstilsendringer, kuttet både nikotin og alkohol helt,
trente begge to, tok vitaminer begge to og spiste mye sunnere: mer frukt, grønnsaker og fisk i kostholdet.

Min manns sædprøver gikk fra 5 mill/ ml opp til 17 mill/ ml på 4 år.

Vi vet jo ikke hvor mye det har hatt å si, vi ville bare gjøre det vi trodde kunne ha innvirkning på fertiliteten vår. Har fått et mye sunnere liv i tillegg til barn.

Lykke til.

2 ICSI - litjmann satt på sjette innsett❤️

Ikke vent med å søke hjelp! Prøv (lettere sagt enn gjort) å ikke ha for høye forhåpninger om at det går på første forsøk for det kan ta tid! Lett å tenke «nå får vi hjelp, så nå blir det baby»! Jeg gjorde det og skulle ønske noen forberedte meg! Ellers prøv å leve som normalt, finn på morsomme ting som gir deg/dere energi for da går tiden fortere! Og lytt til kroppen din, både fysisk og psykisk! Sykemelding er ingen nedtur, det er kun en kort periode av et lang yrkesliv! Og sist, men ikke minst, gi aldri opp HÅPET!❤️

Er 32 uker med IVF barn nr. 2 nå. Prøv å leve som normalt...og enda så hardt en prøver på å ikke ha for store forhåpninger hver gang, så kommer en til å gå på noen smeller...

Back
Topp