Hørt hjertelyd?

Prøvemilla

Glad i forumet
Noen som har vært hos jordmor og fått høre hjertelyd allerede?

Evt, hvor mange uker var du på vei da?

Har time hos jordmor på fredag, er da uke 11+1 - håper jeg får høre :excited001

Vet at noen jordmødre ikke ønsker å lete etter fosterlyden så tidlig, siden det kan være vanskelig og de er redd at mor blir bekymra om de ikke finner den. Men med guttungen så overtalte jeg jordmor til å prøve da jeg var rett rundt 12, og da fant hun den etter litt leting :happy:

Noen vil ikke lett så tidlig. Jeg kom til en annen en fastlegen med eldste og fikk da høre hjertelig i uke 10. Men han er kirurg og utdannet innen ultralyd. Fikk det ikke med nr 2 så er kun den legen rundt her som gjør sånt. Han tok også ultralyd på legevakten når jeg var i en bilulykke med eldste i magen.

Jeg var på privatultralyd på 6+4 og fikk høre hjertelyd - den fant hun med en gang. I dag var jeg på sykehuset i uke 10 til TUL og legen der sa at hun ikke ville lete etter hjertelyd enda :)

Var på tul i går og hørte hjertelyd høyt og tydelig, men det blir vel noe annet hos jordmor! Oppdater gjerne når du har vært:)

Var hos jordmor fredag, var da 10+0. Hørte ikke hjertelyd enda, men fikk tatt en titt med UL-apparatet fra dinosaurtiden(hurra for å bo på landet ;)) Viste et lite bankende hjerte i det minste. Fikk ikke hørt hjertelyd tidlig i forrige svangerskap heller, så det er sikkert individuelt :happy:

Hørte hjertelyd hos jordmor uke 10+0. Noen er tilbakeholdne med å prøve fordi det skal litt flaks til å høre det og mest sannsynlig hører man ingenting selv om den er der. Men det er lov å spørre!

Så mange svar, takk!:happy090

Flere skriver om TUL, det har jeg vært på og så hjertet slå da!

Blir spennende å høre om jordmor finner den på fredag, har snakket med henne og hun sa vi skulle lete :Heartred

Å, nå blei jeg litt skuffa skal i morgen er da 9+4 hadde håpet å få høre da....
Så glad for at jeg har denne gruppa ass :)
Så var jeg forberedt, for d var for tidlig. Men skal tilbake og høre om 2 uker :Heartbigred
Fant ikke igjen tråden om jordmor/ lege for oppfølging.
Jeg bor i en liten kommune og vi har ei jordmor, jeg hadde henne sist og er så gla for å ha henne nå også :wav
Det er så behagelig å være hos henne, god tid og ingen som står og venter på sin tur eller forsinkelser.:notworthy
Så jeg kommer til å være hoss henne i hovedsak og så ha sykemeldingsoppfølging hos legen.

Jordmoren her lytter ikke etter hjertelyd før i uke 13-14. Skjønner det godt. Jeg ville fått panikk om hun ikke fant noe, selv om det var tidlig. Og den 1,5 timers kjøreturen fra jordmor inn til sykehuset for ultralyd for å sjekke om det er liv hadde vært laaaaaang. Så jeg venter til man er sikker på å høre hjertet istede for å utsette meg for risikoen å ikke høre den og bli redd

Jordmoren her lytter ikke etter hjertelyd før i uke 13-14. Skjønner det godt. Jeg ville fått panikk om hun ikke fant noe, selv om det var tidlig. Og den 1,5 timers kjøreturen fra jordmor inn til sykehuset for ultralyd for å sjekke om det er liv hadde vært laaaaaang. Så jeg venter til man er sikker på å høre hjertet istede for å utsette meg for risikoen å ikke høre den og bli redd
Enig. Og dette er jo nettopp hvorfor de fleste jordmødre venter med å ta i bruk doppleren :)

Skjønner den godt! Men jordmor her beroliget med at det ikke er sikkert hun finner men vi kan lete! Det er jeg glad for❤️

Jeg fikk høre verdens fineste lyd idag!❤️ Uke 11+1!
Fantastisk! Nå puster jeg lettet ut å begynner å tro at dette skal gå bra!

Jordmor forklarte tydelig at det ikke var sikkert vi fant noe lyd, men hun kunne lete

Jeg er sååå glad!!
:smiley-bounce016

Jordmoren jeg var hos på TUL i går ville ikke lete etter hjertelyden. Vi så klart og tydelig et bankende hjerte, men hun syntes det var for tidlig å bruke doppler.

Jordmoren jeg var hos på TUL i går ville ikke lete etter hjertelyden. Vi så klart og tydelig et bankende hjerte, men hun syntes det var for tidlig å bruke doppler.
Hvor langt på vei er du?

Gøy å de hjertet da! På tul så jeg bare hjertet jeg også, hørte det ikke..

Back
Topp