Vi flytter

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
om en mnd.

Ny by, ny barnehage.

Tips til å lette overgangen for han på 2,5 år?
 
om en mnd.

Ny by, ny barnehage.

Tips til å lette overgangen for han på 2,5 år?

Vi byttet bhg da han var 3 år (fikk plass i nærmeste bhg med barn i nabolaget). Det gikk faktisk overraskende bra! Men det begynte et par andre helt nye barn på den avdelingen ca samtidig, så kanskje det hjalp? Har egentlig ingen spesifikke tips, annet enn at vi snakket mye om det på forhånd og viste han den nye bhg.. Bhg han gikk i snakket også med han om det (det ble naturlig siden flere skulle bytte avdeling over sommeren osv, så da snakket de om hvem som skulle hvor og at sønnen min skulle i ny bhg). Håper noen andre har flere tips til deg :)
 
Vi byttet etter ferie på sommeren og gikk kjempe fint, far med de første dagene... men vi var heldig en ifra den gamle bgh flyttet med ham og de ble fort bestevenner og er det fortsatt etter 1,5 år;)
 
Vi byttet bhg da han var 3 år (fikk plass i nærmeste bhg med barn i nabolaget). Det gikk faktisk overraskende bra! Men det begynte et par andre helt nye barn på den avdelingen ca samtidig, så kanskje det hjalp? Har egentlig ingen spesifikke tips, annet enn at vi snakket mye om det på forhånd og viste han den nye bhg.. Bhg han gikk i snakket også med han om det (det ble naturlig siden flere skulle bytte avdeling over sommeren osv, så da snakket de om hvem som skulle hvor og at sønnen min skulle i ny bhg). Håper noen andre har flere tips til deg :)
Kan spørre om de i bhg han går i å snakker om det :)
 
Vi flytter også i samme tidsrom til ny kommune og ny barnehage. Har en på 2,5 og en på snart 1,5. Det er ikke mye sv det med å flytte vår 2 åring skjønner. Vi overtar huset noen uker før vi flytter inn (skal pusse opp litt) og da er planen å ta han med flere ganger til det nye huset sånn at han «blir kjent». Når det gjelder barnehage så har de to hverandre på samme avd og det er en trygghet. Har avtalt et besøk på en time uken før de begynner. Ellers har jeg satt av en uke til tilvenning (3 dager barnehage tilvenning + 2 flyttedager). Ellers tenker jeg at det viktigste er å holde fast på de rutinene vi har i dag.
 
Back
Topp