Har så lyst!!

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Å re opp babysengen!
Ikke bare for jeg nester,men for å gjøre klart der som skal gjøres :) er veldig glad i å være tidlig ute.... :woot:

Å re opp babysengen!
Ikke bare for jeg nester,men for å gjøre klart der som skal gjøres :) er veldig glad i å være tidlig ute.... :woot:
Er da bare å gjøre det :) legg et teppe over, så slipper det å bli støvete. Angrer ikke på at jeg var tidlig ute sist.. Rakk det så vidt ;)

Å re opp babysengen!
Hvorfor ikke bare gjøre det? Jeg var supertidlig ute sist! Denne gangen har vi ikke eget rom til mini klart, så kan ikke lage det til.. hadde nok laget til snart om ikke :-)

Er da bare å gjøre det :) legg et teppe over, så slipper det å bli støvete. Angrer ikke på at jeg var tidlig ute sist.. Rakk det så vidt ;)
Det var lurt :)

Hvorfor ikke bare gjøre det? Jeg var supertidlig ute sist! Denne gangen har vi ikke eget rom til mini klart, så kan ikke lage det til.. hadde nok laget til snart om ikke :)
Nei vi har ikke et eget rom til babyen vi heller, så det er bare sprinkelsengen på vårt rom som skal gjøres klar og den står der bare med mye rot i,og vil så gjerne gjøre den babyklar :)
Klør i fingrene :)

Når rommet er malt kommer vi til å begynne å gjøre klart ting der inne :) Vil heller være tidlig ute å kose meg med det, enn å vente til jeg blir tyngre og har enda mer smerter og at alt blir et "ork". Dessuten er jeg utålmodig og liker også å vøre tidlig ute. Hater stress :p

Hadde jeg bare hatt sprinkelseng i hus så spørs det om den hadde fått stått i fred her. Elsker å dulle med babytingene. Når det er sagt er jeg jo tregt ute denne gang i forhold te de to andre gangene pga dårlig form. Sånn sett ønsker jeg bli ferdig med klargjørelsene snart. Får bare ikke fingeren ut av rumpa hehe

Jeg vasket og gjorde klart i sprinkelsengen lenge før termin sist, og la bare et stort (og rent) teppe over som jeg stappet godt ned i kantene rundt madrassen. Så når vi kom hjem fra sykehuset var det bare å ta teppe av og slenge til vask. :) Hadde sprinkelsengen inntil voksensengen med én vegg av, så den fungerte som bedside-crib, men å ta av veggen og sette den helt inntil sengen vår ventet vi med til vi kom hjem fra sykehuset. Vanskelig nok å komme seg ut av senga som gravid uten å måtte krype ned til fotenden for å kravle ut. :hilarious:

Og før det luftet jeg madrassen på høykant en god stund, for den kom tett innpakket i plast. Og vasket trekket på madrass, madrassbeskytteren og dyna til baby. Så joda, fikk ordnet mye med den senga. :knegg:

Jeg og har såå lyst! Men må vente til nevøen min er ferdig å bruke senga:grumpy: har lagt babynest og første bamsen i vugga som står i stua da:joyful:

Jeg vasket og gjorde klart i sprinkelsengen lenge før termin sist, og la bare et stort (og rent) teppe over som jeg stappet godt ned i kantene rundt madrassen. Så når vi kom hjem fra sykehuset var det bare å ta teppe av og slenge til vask. :) Hadde sprinkelsengen inntil voksensengen med én vegg av, så den fungerte som bedside-crib, men å ta av veggen og sette den helt inntil sengen vår ventet vi med til vi kom hjem fra sykehuset. Vanskelig nok å komme seg ut av senga som gravid uten å måtte krype ned til fotenden for å kravle ut. :hilarious:

Og før det luftet jeg madrassen på høykant en god stund, for den kom tett innpakket i plast. Og vasket trekket på madrass, madrassbeskytteren og dyna til baby. Så joda, fikk ordnet mye med den senga. :knegg:
Woooow går det an ?? Kan man ta av en vegg å bruke den sånn?

Woooow går det an ?? Kan man ta av en vegg å bruke den sånn?

Ganske mange sprinkelsenger som man trygt kan bruke med én vegg mindre. I reklamen deres er jo det gjerne mest med tanke på når barnet har blitt så stort at det kan krabbe ut av senga selv, så blir det tryggere å ta bort ene ene veggen og heller ha et lavt sengegjerde. :) Jeg har en sprinkelseng som kan justeres i tre ulike høyder, og en av de passet veldig godt inntil vår seng. Alternativt vet jeg om flere som har bare borret hull i rammen til sprinkelsengen tilpasset riktig høyde for voksensengen. Så sengen får fire høydemuligheter. :)

Synes det var veldig kjekt å slippe å kjøpe en bedside-crib, er jo så kort bruksperiode. :p

Kos deg med netsingen og er ikke for tidlig, viktig å gjøre seg mentalt klar også:)

Ganske mange sprinkelsenger som man trygt kan bruke med én vegg mindre. I reklamen deres er jo det gjerne mest med tanke på når barnet har blitt så stort at det kan krabbe ut av senga selv, så blir det tryggere å ta bort ene ene veggen og heller ha et lavt sengegjerde. :) Jeg har en sprinkelseng som kan justeres i tre ulike høyder, og en av de passet veldig godt inntil vår seng. Alternativt vet jeg om flere som har bare borret hull i rammen til sprinkelsengen tilpasset riktig høyde for voksensengen. Så sengen får fire høydemuligheter. :)

Synes det var veldig kjekt å slippe å kjøpe en bedside-crib, er jo så kort bruksperiode. :p
Dette må jeg jo definitivt sjekke ut!! Isåfall er jo det gull! Men er det sikkert da? Altså. Trygt? Å ta bort veggen? Siden bunnen på sengen henger fast i den også?

Dette må jeg jo definitivt sjekke ut!! Isåfall er jo det gull! Men er det sikkert da? Altså. Trygt? Å ta bort veggen? Siden bunnen på sengen henger fast i den også?

Bunnen i min seng henger ikke fast i den veggen. Den henger kun fast i de to ende-veggene, men den må ha én langvegg for å være stabil. Derfor den kan brukes med 3 vegger. Det er ikke alle sprinkelsenger som er sånn, men de som er sånn har gjerne bilde av det i reklamen (mtp 2-4 åringer som da kan klatre ut av senga). :)

Bare gå inn på forskjellige sprinkelsenger, sånn som IKEA, og se gjennom bildene så ser du: https://m2.ikea.com/no/no/p/gonatt-sprinkelseng-lys-gra-00257953/

Det skal stå på de sengene hvor det er trygt, dette står det på den: "Den ene siden på sprinkelsengen kan tas av når barnet er stort nok til å klatre inn/ut av sengen."

Samme med denne:
https://www.barnashus.no/troll-lukas-sprinkelseng-hvit-7071854310181.html

Til flere av sengene kan man da velge å kjøpe sengegjerde som tilleggsutstyr til de store barna.

For at det skal være trygt som bedside-crib så må du være sikker på at sengen ikke kan skli ut fra voksensengen. Jeg gjorde det sånn ved at vi satte sprinkelsengen inntil veggen og skjøv så hele voksensengen inntil. Da kunne ingenting gli fra hverandre (altfor tung voksenseng til at den kan skli hos oss hvert fall). Så er det nummer to, pass på at det ikke blir en farlig glippe mellom madrassen i sprinkelsengen og voksensengen, så baby kan skli ned der. Kjøp f.eks. en madrassbeskytter (billig på Jysk og vask godt) med 120 cm bredde og voksenlengde (200 cm) som du legger over babymadrass (120×60) og så trekker inn så langt den går i voksensengen, og så ta et veldig stort laken over det hele. Her finnes det mange kreative løsninger altså, det var bare mitt forslag.

Jeg og!! Har ikke kjøpt dyne selv, svigermor har. Tørr ikke om å be om å få den helt enda:hilarious:

Back
Topp