Svangerskaps kontroll

Ega

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Sensommerbarna 2019
Hei, når er det dere har første svangerskapskontroll/ samtale hos legen deres? Med første var det i uke 7-8. Nå, 5 år seinere med den andre legen vil ikke se meg før på slutten av 12 uker. Er det noen som skal på privat ultralyd kanskje? Hvilken uke det? Føler meg litt avvist av legen :smiley-ashamed008 :confused013
 
Nye retningslinjer sier vel at gravide skal inn før uke 12 (gjerne mellom 8-12). Ta en telefon til legen din å be hen lese seg opp ;)
 
  • Liker
Reactions: Ega
Eller ta kontakt med jordmor i kommunen din
De har ofte mye bedre tid og engasjement i graviditeten din enn mange fastleger
 
  • Liker
Reactions: Ega
Jeg fikk også beskjed av legen at jeg skulle komme inn i uke 12, og at det ikke var noe vits å komme før dette pga ulike tester osv.

Har bestilt time til tul i uke 9, slik at jeg kan få litt ro i kroppen før det.
 
jeg har ikke bestilt time enda, tok test i romjula så må jo bare vente til over nyttår. Tenkte også å bestille en time for tidlig UL, kjenner jeg må ha en bekreftelse på at alt er ok :love017
 
  • Liker
Reactions: Ega
Hei, når er det dere har første svangerskapskontroll/ samtale hos legen deres? Med første var det i uke 7-8. Nå, 5 år seinere med den andre legen vil ikke se meg før på slutten av 12 uker. Er det noen som skal på privat ultralyd kanskje? Hvilken uke det? Føler meg litt avvist av legen :smiley-ashamed008 :confused013

aff, det er den verste følelsen når man blir tatt imot på den måten av legekontoret. Jeg hater å ringe legen selv, føler jeg er til bry for kontordama når jeg ber om time.. Ringer kanskje legen to ganger i året, så flyr ikke akkurat ned kontoret der heller..:bored: Så føler med deg!
 
Hei, når er det dere har første svangerskapskontroll/ samtale hos legen deres? Med første var det i uke 7-8. Nå, 5 år seinere med den andre legen vil ikke se meg før på slutten av 12 uker. Er det noen som skal på privat ultralyd kanskje? Hvilken uke det? Føler meg litt avvist av legen :smiley-ashamed008 :confused013

Jeg skal på torsdag, da er jeg 7+3 :) Sist var jeg 6+6 og fikk da beskjed om at det var noen blodprøver jeg ikke kunne ta før jeg var kommer litt lenger, men det var ellers ingenting i veien for at jeg kom så tidlig. Synes det er veldig godt å ha en legetime allerede nå!
Tenker TUL i uke 12+0 så lenge jeg ikke blir veldig bekymret i mellomtiden og tar det før.
 
Hei, når er det dere har første svangerskapskontroll/ samtale hos legen deres? Med første var det i uke 7-8. Nå, 5 år seinere med den andre legen vil ikke se meg før på slutten av 12 uker. Er det noen som skal på privat ultralyd kanskje? Hvilken uke det? Føler meg litt avvist av legen :smiley-ashamed008 :confused013
Skal på første svangerskaps kontroll imorgen, er da 9+1. Skal ta blodprøver i uke 12. Har hatt en tul men skal ha en til på torsdag
 
Ringte da jeg var seks uker på vei da jeg trodde jeg kanskje skulle ta blodprøver eller noe for å bekrefte graviditeten. Fikk time for blodprøver i uke tolv, og ikke noe annet enn det. Hadde kanskje beroliget meg litt med HcG-prøver kanskje? Men det nærmer seg legetime og tolv uker, så satser på det er greit med den lille:happy:
 
Jeg hadde første legetime 4+5, hadde da bestilt time for noe annet og før jeg fant ut at jeg var gravid. Etter det har jeg vært hos legen med 2-3 ukers mellomrom og fått ny time i slutten av januar. Er 8+6 i dag.
 
  • Liker
Reactions: Ega
Har første svangerskapskontroll om en uke, da er jeg 8+2. Hun ville egentlig ha meg inn denne uken, men vi slet med å finne en time som passet meg. Jeg skal henvises til fosterdiagnostikk osv, så det er nok mye av grunnen til at hun vil ha det såpass tidlig.
 
  • Liker
Reactions: Ega
Har første svangerskapskontroll om en uke, da er jeg 8+2. Hun ville egentlig ha meg inn denne uken, men vi slet med å finne en time som passet meg. Jeg skal henvises til fosterdiagnostikk osv, så det er nok mye av grunnen til at hun vil ha det såpass tidlig.
Kan jeg spørre hvorfor du skal på fosterdiagnostikk?
 
Jeg hadde første legetime 4+5, hadde da bestilt time for noe annet og før jeg fant ut at jeg var gravid. Etter det har jeg vært hos legen med 2-3 ukers mellomrom og fått ny time i slutten av januar. Er 8+6 i dag.
Samme her :) altså.. ville få henvisning til MR når eg kom til legen, men noen dager før det fikk vite at eg er gravid.
Kanskje det er sånn forskjell for når legene vil se oss avhengig av om det er første svanerskap eller hvordan man har blitt gravid (med hjelp eller ikke):bored:
 
Samme her :) altså.. ville få henvisning til MR når eg kom til legen, men noen dager før det fikk vite at eg er gravid.
Kanskje det er sånn forskjell for når legene vil se oss avhengig av om det er første svanerskap eller hvordan man har blitt gravid (med hjelp eller ikke):bored:
Sikkert noe sånt, i tillegg til at mange leger er veldig forskjellig på det tror jeg ;) for ethvert svangerskap er jo ulikt også. Synes jeg må litt hyppig til legen med 2-3 ukers mellomrom samtidig som er veldig glad for den oppfølgingen :happy:
 
Jeg var hos legen i går, 8+5 :) tok blodprøver da, også må jeg tilbake igjen i uke 12-13 og ta mye blodprøver.. syns de kunne ha spart meg for blodprøvene i går :dead: var jo ikke nødvendig når jeg må ta de igjen senere..
 
Jeg og føler meg avvist av helsevesnet. Legen vil ikke se meg før uke 12 og jordmortime kunne helsestasjonen ikke forstå at jeg trengte før uke 16 :/

Har bestilt privat TUL, så satser på å bli bedre mottatt der :)
 
  • Liker
Reactions: Ega
Jeg og føler meg avvist av helsevesnet. Legen vil ikke se meg før uke 12 og jordmortime kunne helsestasjonen ikke forstå at jeg trengte før uke 16 :/

Har bestilt privat TUL, så satser på å bli bedre mottatt der :)


Hvilke uke skal du på TUL? Jeg er akkurat i de samme tankene, bare at eg har ikke ringt jordmor ennå. Sist gang fikk eg innkaling..
 
Back
Topp