Nye engangstønaden

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Vi har allerede fått engangsstønad.
MEN:
Det står at de som føder etter 1 januar får 83000 kroner.
Betyr det at vi da kan søke om å få etterutbetalt de 20 000?
Det står jo ikke de som søker med de som føder. Og de fleste som føder i januar vil vel ha søkt ut engangsstønaden allerede?
 
Får etterbetalt automatisk
 
Øøøh hvordan vet du det egentlig?
Jeg har lett overalt og finner ingen informasjon.
Må du sende noe fødselsbekreftelse, eller noe?


Stod på Facebook siden til nav foreldrepenger da det ble opplyst om endringen... om det var svar til en kommentar eller om det stod i hovedteksten husker jeg ikke.
 
Stod på Facebook siden til nav foreldrepenger da det ble opplyst om endringen... om det var svar til en kommentar eller om det stod i hovedteksten husker jeg ikke.
Tusen takk! visste ikke engang at det fantes en slik side, fant det nå. Du er en engel :D
Fantastisk det er 20 k vi virkelig trenger XD
 
Om barnet kommer i desember får man ikke mer, men kommer barnet i januar så vil man automatisk få etterbetalt mellomlegget
 
Fantadtisk at de øker engangsstønaden så mye da :D var på 30.000kr ca da jeg fikk føste barnet mitt :) også økte de til rundt 60.000, hadde ikke fått med meg at de skulle øke enda mer nå! Men får foreldre peng denne gangen da:)
 
Fantadtisk at de øker engangsstønaden så mye da :D var på 30.000kr ca da jeg fikk føste barnet mitt :) også økte de til rundt 60.000, hadde ikke fått med meg at de skulle øke enda mer nå! Men får foreldre peng denne gangen da:)
vi valgte engangsstønad siden jeg er student. Også tar jeg ut permisjon fra skolen dette halvåret, men får ikke betalt. Så for oss var det veldig gunstig for oss. :D
 
vi valgte engangsstønad siden jeg er student. Også tar jeg ut permisjon fra skolen dette halvåret, men får ikke betalt. Så for oss var det veldig gunstig for oss. :D

Du skal vell ha rett på foreldre stipend eller fødsels stipend eller hva det nå heter. Sånn at du kan ta et år fri og fortsatt få stipendet ditt. Jeg kunne få det da jeg fikk min første. Men jeg valgte å fullføre skolen å få vanlig stipend, men jeg jobbet med skolearbeid hjemme da? Å dro bare på skolen for å ta prøver osv:)
 
Sniker litt. Hvorfor får du ikke permisjonspenger? Har du studie under lånekassen?
Jeg har tidligere måtte avbryte studie pga sykdom og henger ett år tilbake dessverre. Men er i samtale med de nå om å få sykestipend for siste året der; behandlingstiden er dessverre på 5 måneder XD
Foreldrestipend får jeg sikkert for siste halvåret, men ikke for våren nå. Men vi har såpass god økonomi at det går helt fint; i tillegg vil vi ikke ta permisjon i nav sine øyne, for vi vi ikke ha babyen i barnehage før han er minst 15 måneder. Så jeg tar ubetalt fri nå, et par eksamener og så lever vi på en lønning. Det går helt fint for oss.
Spesielt når kontant støtten er blitt såpass ok.
 
Back
Topp