Mammapermisjon

peiki

Blir kjent med forumet
Flere enn meg som er blitt overrasket med å ha MYE mindre permisjon en forventet???
Fra forrige gang jeg bar var i mammapermisjon til nå er en forskjell på 9 uker!! Jeg syns at den er helt forferdelig!

Hvorfor kan ikke familien styrer selv hvordan de vil dele fedrekvoten?

Vet dere om det er noe måtte å ha litt lengre permisjon?

En frustrert mamma :(
 
Har ikke hatt mammaperm tidligere, men trodde jeg skulle få ca et år... starter permisjon nå fredag og skal i jobb igjen oktober 2019, da med 80% lønn i permisjonstiden. Er ganske skuffa. I tillegg vil jeg jo fortsette amming så lenge det går, så ender sikkert opp med ulønna perm i tillegg...
 
Her blir det ulønnet permisjon.. helt uaktuelt å begynne å jobbe igjen i slutten av August :shifty:.. og den nye permisjonsordningen er helt høl i huet :shifty:
 
Jeg har begynt permisjon nå og skal tilbake i begynnelsen av oktober 2019 med 100% dekning. Så jeg er egentlig ganske fornøyd men syns det var greit med den tidligere ordningen med 10 uker pappaperm også.
 
Sniker bare for å si meg enig med dere i at det er HØL I HUET. Synes far skal ha et visst anntsl øremerkede uker, ja, men det bør begrenses til 12 uker og resten valgfrihet. Min baby tok IKKE flaske og var 8mnd før han var oppe i en porsjon fast føde som faktisk kunne erstatte et puppemåltid, men han trengte mye melk. Når menn får livmor og begynner å gå gjennom svangerskap og fødsel kan vi snakke om å dele sånn. Når vi skal ha flere, kommer jeg til å prøve å spare opp en viss sum før permisjon sånn at jeg kan være hjemme så lenge som jeg føler det er riktig at baby er mest med mor i sitt første leveår.
 
Jeg begynner permisjonen i midten av januar og ut til oktober... Så det er ganske fart syns jeg.... Helt forferdelig!! Jeg har grått helendagen! :/
 
Jeg begynner permisjonen i midten av januar og ut til oktober... Så det er ganske fart syns jeg.... Helt forferdelig!! Jeg har grått helendagen! :/

Er det med 80% dekning også?
 
JA.... Det er det :(

FY søren det er bare alt for lite. Hadde vurdert muligheten for å spare opp litt hver mnd og ta noen mnd ulønna etter ferie om det kan gå.
Håper det her reverseres før vi skal ha nestemann om noen år.
 
FY søren det er bare alt for lite. Hadde vurdert muligheten for å spare opp litt hver mnd og ta noen mnd ulønna etter ferie om det kan gå.
Håper det her reverseres før vi skal ha nestemann om noen år.

Jeg har tenkt å spare litt hver måned slik jeg kan være hjemme litt til :)
 
Jeg har tenkt å spare litt hver måned slik jeg kan være hjemme litt til :)

Så bra. Men likevel skikkelig dust. Synes en viss mengde uker reservert far er nødvendig alstå, men det blir jo bare mer og mer og det passer ikke for alle. Likestilling handler ikke nødvendigvis om lik fordeling av alt som skjer i livet. Skulle likt å se far ta siste del av fødselen :hilarious:
 
Dette har nok ingenting med likestilling å gjøre. Men økonomi; man vet at kvinner vil velge ulønnet permisjon. Jeg tror ikke disse reglene kan stå ,så mange protesterer. Og hvem vil sende en 6-7 mnd gammel baby i barnehgae om far ikke kan ta permisjon?
Er sinnsykt.
 
Jeg har begynt permisjon nå og skal tilbake i begynnelsen av oktober 2019 med 100% dekning. Så jeg er egentlig ganske fornøyd men syns det var greit med den tidligere ordningen med 10 uker pappaperm også.
Hvordan har du klart dette?
 
Jeg har overført ferie fra 2018 og legger til ferien for 2019. Det gir 10 ekstra uker.

Det har vi også gjort. Har riktig nåkk bare en uke fra 2018, får derfor permisjon, så 6 uker ferie fra 3 januar til ca 14 oktober. Er ganske fornøyd jeg. Håper bare vi får barnehageplass fra januar 2020 :)
 
Sniker bare for å si meg enig med dere i at det er HØL I HUET. Synes far skal ha et visst anntsl øremerkede uker, ja, men det bør begrenses til 12 uker og resten valgfrihet. Min baby tok IKKE flaske og var 8mnd før han var oppe i en porsjon fast føde som faktisk kunne erstatte et puppemåltid, men han trengte mye melk. Når menn får livmor og begynner å gå gjennom svangerskap og fødsel kan vi snakke om å dele sånn. Når vi skal ha flere, kommer jeg til å prøve å spare opp en viss sum før permisjon sånn at jeg kan være hjemme så lenge som jeg føler det er riktig at baby er mest med mor i sitt første leveår.
Helt enig!!

Hva er egentlige fordelene med den idiotiske fordelingen!???
 
Helt enig!!

Hva er egentlige fordelene med den idiotiske fordelingen!???

Nei det skjønner jeg virkelig ikke. Skulle man gjort noen endring kunne man heller gitt far en uke ekstra helt i begynnelsen sammen med mor og.bsby for eksempel.
 
Dette har nok ingenting med likestilling å gjøre. Men økonomi; man vet at kvinner vil velge ulønnet permisjon. Jeg tror ikke disse reglene kan stå ,så mange protesterer. Og hvem vil sende en 6-7 mnd gammel baby i barnehgae om far ikke kan ta permisjon?
Er sinnsykt.

Fellesperioden er den samme, men fedrekvoten har økt og tatt sin del fra mødrekvoten. Så samlet er det samme antall uker med permisjon, bare mor får mindre og far mer. Er enig i at det er høl i hue, men det er ikke staten sin feil dersom du har en mann som ikke har planer om å ta ut sin fedrepermisjon slik at ungen er knappe halve året før den må begynne i barnehagen.
 
Back
Topp