Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
9+0 da jeg var der.Hvor langt på vei er dere som allerede har vært på svangerskapskontroll? Her ble jeg bedt om å ta kontakt ifht det etter uke 12.
Hvor langt på vei er dere som allerede har vært på svangerskapskontroll? Her ble jeg bedt om å ta kontakt ifht det etter uke 12.
Ganske mye informasjon som skal inn på kortet da. Sist gang fylte jeg ut 1,5 slikt helsekort så bankkortstørrelse hadde funket dårligFikk noe som var grønt eller gult sist gang. Men jeg skulle gjerne ønske at det var et format som et bankkort, så det er enkelt å ha i lommeboka. Irriterende å gå rundt med et stort A4-ark hele tiden.. (har ikke fått enda nå, men får på kontrollen i nesteuke).
Ganske mye informasjon som skal inn på kortet da. Sist gang fylte jeg ut 1,5 slikt helsekort så bankkortstørrelse hadde funket dårlig![]()
Jeg hadde tett oppfølging sist svangerskap mange forskjellige steder. Elektronisk deling av pasientdata idag et fortsatt på et ikke eksisterende nivå og for meg så var det viktig at det har lett å se min blodtrykkshistorikk veldig lett. Vektøkning, symfysemål og blodtrykk tar jo alene en del plass om man har tett oppfølging.Joda, men trenger man å ha all den infoen med seg til enhver tid? Eller kunne man hatt de viktigste medisinske opplysningene i et lite format for bruk ved akutte hendelser, og så hatt hele helsekortet liggende hjemme/evt at det var elektroniske opplysninger som gikk direkte mellom helsestasjon/legesenter/sykehuset..
Jeg hadde tett oppfølging sist svangerskap mange forskjellige steder. Elektronisk deling av pasientdata idag et fortsatt på et ikke eksisterende nivå og for meg så var det viktig at det har lett å se min blodtrykkshistorikk veldig lett. Vektøkning, symfysemål og blodtrykk tar jo alene en del plass om man har tett oppfølging.
Du kan ta bilde av den viktige delenJa, og de er vel nettopp her jeg mener de har et forbedringspotensiale, det at de kan ha et elektronisk system som de ulike helseinstansene kan få tilgang til.
Det er jo ikke når jeg skal til ulike kontroller jeg syns det er stress å drasse på papirene, men i hverdagen. Jeg veit det er litt ulik praksis og at ikke alle bryr seg om å bære papirene med seg overalt hele tiden, men jeg fikk beskjed av legen at jeg burde ha dem med meg til en hver tid etter uke 20. Hvis-om-atter-dersom-atter det skjedde noe, og det var behov for ambulanseassistanse eller noe i den duren. Det er i disse tilfellene jeg kunne tenkt meg et lite kort som lå i lommeboka, med den aller viktigste informasjonen. Symfysemålene er ikke avgjørende i de situasjonene, men hva slags blodtype jeg har og termindato og de viktigste medisinske opplysningene som er avgjørende i en akutt situasjon.
Må bare spørre dere. Har dere fått helsekort med farge på, altså originalen eller et stusselig grått kopiark? Jeg synes legen i dag hadde litt hasteverk. Skrev feil termindato (termin juli 2018...) og det var en del hun ikke har skrevet på helsekortet. I tillegg fikk jeg bare en utskrift som ser ut som kopi. Forrige svskap fikk jeg sånn fint grønt helsekort-ark som er litt tykkere, og jeg hadde gledet meg til å få sånt i dag. Er det blitt vanlig med a4ark-kopi? Kjente det irriterte meg litt, men det er vel hormonene![]()