Blødning

Blødninger er kjempeskummelt, hadde en massiv en i helga og trodde alt var over. Men UL i dag viste et bankende hjerte :)

Har lest en del angående blødninger, og det er en del som opplever blødninger fordi morkaka dannes, rundt uke 6/7.

Kjenner deg jo litt via assistertjentene, og det er ikke uvanlig at støttemedisiner gir litt skjøre slimhinner. Husker ikke i farten om du går på noe progesteron?

Satser på at det er helt uskyldig :Heartred
 
Blødninger er kjempeskummelt, hadde en massiv en i helga og trodde alt var over. Men UL i dag viste et bankende hjerte :)

Har lest en del angående blødninger, og det er en del som opplever blødninger fordi morkaka dannes, rundt uke 6/7.

Kjenner deg jo litt via assistertjentene, og det er ikke uvanlig at støttemedisiner gir litt skjøre slimhinner. Husker ikke i farten om du går på noe progesteron?

Satser på at det er helt uskyldig :Heartred

Så godt å høre sånne historier ❤️ det måtte være fantastisk å se hjerte slå!
Hvor mye blødde du? Friskt blod?
Min blødning stoppet etter noen timer igår, så kom ikke mye tilsammen, hadde litt brun utflod resten av dagen igår, ikke noe nå

Ok, får håpe det er morkaka sin skyld!

Jeg bruker cyclogest og progynova som støttemedisiner :) hva bruker du? Hvor langt er du kommet?
 
Hei! Jeg er egentlig bare innom og sniker litt, men denne tråden må jeg bare svare på. Under mitt svangerskap i 2015/2016 blødde jeg mye. Første blødning var 11 og 12 dpo, da kom det nokså mye frisk blod på papiret, før det stoppa helt opp igjen. En sånn blødning per dag altså. Testene ble sterkere til tross for dette, og jeg målte også hcg i blod to ganger som viste fin stigning. Blødningene gjentok seg ukentlig, og ofte var det jevnt trøkk med brun utflod i mange dager. Jeg hadde MANGE ultralydundersøkelser. Det var aldri noenting galt å finne, blødningen kom tilsynelstende ikke fra livmor, og under OUL gjorde gynekologen i tillegg en visuell inspeksjon hvor han oppdaget at livmorhalstuppen blødde bare han så på den, ca. Siste blødningen var i uke 14, så roet det seg.

Lykke til videre med svangerskapet ditt!
 
Hei! Jeg er egentlig bare innom og sniker litt, men denne tråden må jeg bare svare på. Under mitt svangerskap i 2015/2016 blødde jeg mye. Første blødning var 11 og 12 dpo, da kom det nokså mye frisk blod på papiret, før det stoppa helt opp igjen. En sånn blødning per dag altså. Testene ble sterkere til tross for dette, og jeg målte også hcg i blod to ganger som viste fin stigning. Blødningene gjentok seg ukentlig, og ofte var det jevnt trøkk med brun utflod i mange dager. Jeg hadde MANGE ultralydundersøkelser. Det var aldri noenting galt å finne, blødningen kom tilsynelstende ikke fra livmor, og under OUL gjorde gynekologen i tillegg en visuell inspeksjon hvor han oppdaget at livmorhalstuppen blødde bare han så på den, ca. Siste blødningen var i uke 14, så roet det seg.

Lykke til videre med svangerskapet ditt!

Tusen takk for at du svarte❤️
Det er så deilig å se at det er mulig, at det ikke trenger gå galt!
Men vet ikke hva jeg skal satse mest på akkurat nå..
Har tatt hcg prøve idag, men det føles som en evighet til mandag for å få svar....

Men igjen, takk for historien din!
Og takk for lykkeønskningene ❤️
 
Tusen takk for at du svarte❤️
Det er så deilig å se at det er mulig, at det ikke trenger gå galt!
Men vet ikke hva jeg skal satse mest på akkurat nå..
Har tatt hcg prøve idag, men det føles som en evighet til mandag for å få svar....

Men igjen, takk for historien din!
Og takk for lykkeønskningene ❤️


Kan jeg spørre om du har smerter i tillegg til blødningene?
 
Er bare 5+5, får ikke UL før uke 6..

Har time til tul den 18.12
Og tatt hcg prøve idag så får bare vente å se tenker jeg!
Hvordan går det med deg?
Høres jo fornuftig ut da. :). Krysser fingrene for bra HCG måling.

Går fint her, mye kvalm så. Men ikke så mye mer symptomer.:happy: 5+2 Idag
 
Høres jo fornuftig ut da. :). Krysser fingrene for bra HCG måling.

Går fint her, mye kvalm så. Men ikke så mye mer symptomer.:happy: 5+2 Idag

Krysser alt jeg har! Dette er ei tøff tid med mye uvisshet! Takler det dårlig..

Nesten heldig som er kvalm, da vet du værtfall at du er gravid!
Kos deg videre ❤️
 
Krysser alt jeg har! Dette er ei tøff tid med mye uvisshet! Takler det dårlig..

Nesten heldig som er kvalm, da vet du værtfall at du er gravid!
Kos deg videre ❤️
Ja klart det er tøft. Det er vel bare å prøve å stå i det,inntil du vet noe med sikkerhet
 
Så godt å høre sånne historier ❤️ det måtte være fantastisk å se hjerte slå!
Hvor mye blødde du? Friskt blod?
Min blødning stoppet etter noen timer igår, så kom ikke mye tilsammen, hadde litt brun utflod resten av dagen igår, ikke noe nå

Ok, får håpe det er morkaka sin skyld!

Jeg bruker cyclogest og progynova som støttemedisiner :) hva bruker du? Hvor langt er du kommet?
Fineste blinkingen jeg har sett i hele mitt liv, det var utrolig stort å se!

Blodet her var brunt og gammelt, men i store mengder. Det var som om det gikk hull på en ansamling, det var så mye! Dette var lørdagskveld, og det kom en del rester søndag morgen og utover dagen. Søndag kveld kom det mer igjen, og rester mandag morgen. Ingenting etter det.

Morkakedannelse, skjøre slimhinner, skjør livmortapp, det er så utrolig mye som kan skape blødning, og mye av det er helt ufarlig. Har du tenkt å ta en privat UL før klinikkens? Jeg var 6+4 da vi tok (altså i går :p ), og selv om det ikke er all verden å se så tidlig så fikk vi sett det viktigste.

Jeg går bare på progesteron, cyclogest. Foretrekker den langt foran lutinus, som jeg ble sår av. Har gått ned fra to til en i døgnet, og tenker jeg bruker opp de jeg har. Hadde innsett i naturlig syklus, så det skal jo ikke være nødvendig egentlig.

Jeg har trua :Heartred
 
Fineste blinkingen jeg har sett i hele mitt liv, det var utrolig stort å se!

Blodet her var brunt og gammelt, men i store mengder. Det var som om det gikk hull på en ansamling, det var så mye! Dette var lørdagskveld, og det kom en del rester søndag morgen og utover dagen. Søndag kveld kom det mer igjen, og rester mandag morgen. Ingenting etter det.

Morkakedannelse, skjøre slimhinner, skjør livmortapp, det er så utrolig mye som kan skape blødning, og mye av det er helt ufarlig. Har du tenkt å ta en privat UL før klinikkens? Jeg var 6+4 da vi tok (altså i går :p ), og selv om det ikke er all verden å se så tidlig så fikk vi sett det viktigste.

Jeg går bare på progesteron, cyclogest. Foretrekker den langt foran lutinus, som jeg ble sår av. Har gått ned fra to til en i døgnet, og tenker jeg bruker opp de jeg har. Hadde innsett i naturlig syklus, så det skal jo ikke være nødvendig egentlig.

Jeg har trua :Heartred

Skjønner! Godt det gikk bra hos deg! Kos deg meg den lille i magen ❤️ Krysser fingrene for meg selv også!

Jeg tror ikke det blir UL på meg, får bare vente å se hva HCG prøvene sier!
Kommer litt mere gufsent blod nå!

Takk❤️
 
Skjønner! Godt det gikk bra hos deg! Kos deg meg den lille i magen ❤️ Krysser fingrene for meg selv også!

Jeg tror ikke det blir UL på meg, får bare vente å se hva HCG prøvene sier!
Kommer litt mere gufsent blod nå!

Takk❤️
Jeg tok hCG-prøver da jeg var 13 og 17 DPO, det hjalp ganske mye det og :)

Så kjipt med mere blod :( Det er så skummelt, selv om det kan være helt ufarlig. Håper det går fort over og at prøvene viser fin stigning :Heartred
 
Jeg tok hCG-prøver da jeg var 13 og 17 DPO, det hjalp ganske mye det og :)

Så kjipt med mere blod :( Det er så skummelt, selv om det kan være helt ufarlig. Håper det går fort over og at prøvene viser fin stigning :Heartred

Ja, da fikk du høre stigning?

Det var vist ikke mere blod, kun mye brun utflod! Føler det kommer til å ta seg opp!
Om dette er en SA syms jeg det bare kan begynne å blø årntlig med engang så jeg slipper tenke mer på det!

Dere er så snille å støttende her inne altså, takk ❤️
 
Ja, da fikk du høre stigning?

Det var vist ikke mere blod, kun mye brun utflod! Føler det kommer til å ta seg opp!
Om dette er en SA syms jeg det bare kan begynne å blø årntlig med engang så jeg slipper tenke mer på det!

Dere er så snille å støttende her inne altså, takk ❤️
Jada, fikk tallene. Var 153 13 DPO og 1500 17 DPO :)

Brun utflod høres ut som det jeg hadde av rester, har masse utflod hele tiden. Tror stadig det de blod, og er dritredd. Total angst hver gang jeg er på do :eek:

Kjenner veldig godt til følelsen, hvis det ikke skal gå så kan det vel bare komme i gang og bli ferdig med det! IVF er helt håpløst å forholde seg til, for man vet i bakhodet at det ikke bare er å prøve igjen neste syklus heller :( Ikke at jeg på noen måte tror det er enklere å miste hvis man blir gravid naturlig, ikke på noen måte, men man har en enklere vei for å prøve igjen..
Og vi må jo støtte hverandre :Heartred Vi er mange som har mistet, mange som har vært redde for å miste.. Det er skikkelig tungt, men vi kan ikke gjøre noe annet enn å krysse fingrene og håpe på det beste :Heartred
 
Back
Topp