Dette ønsker vi av forandring på forumet, tips og råd for å forenkle bruk av nettleser

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Jeg har tenkt litt de siste dagene, og jeg har ikke vært fan av nettleser. Jeg synes det er tungvindt, og savner snarveier osv som appen ga meg.

Men jeg har nå tenkt å gi det en sjanse, og da tenker jeg at med så mange som er vant til nettleser, så er det sikkert mange som sitter på noen tips og råd til snarveier eller innstillinger osv som gjør nettleser enklere å bruke for flere av oss.

Jeg vil at dette skal være en tråd der man kan komme med tips og råd som kan komme andre til nytte, både via mobil og pc/ipad. I tillegg kan man komme med ønsker til BV om endringer de kan se om de får til å gjøre noe med.

Så langt jobbes det med disse punktene fra BV sin side:

- Opplasting av bilder på en enklere måte/automatisk størrelsetilpasning
- Smilyer
- Nattmodus
- Rydde bort knapper i toolbaren
- Gjøre ratingknappene større
- "Tilbake til toppen" knapp i bunnen av siden

og endel andre småting..


Dette skal ikke være en diskusjonstråd om app eller nettleser, det kan tas andre steder. Jeg ønsker at dette skal være en tråd hvor det er enkelt å finne frem i tips og triks. :)
 
Last edited by a moderator:
For å finne fulgte forum, trykker du på de tre prikkene oppe ved siden av "fulgte tråder" og "nye innlegg"

Der ligger alle forum du abonnerer på.
 
For å finne fulgte forum, trykker du på de tre prikkene oppe ved siden av "fulgte tråder" og "nye innlegg"

Der ligger alle forum du abonnerer på.
Denne?
upload_2018-11-30_2-27-3.png
 
På iPhone kan man lett legge til f.eks termingruppe i «leselisten». Det gir veldig enkel tilgang :)

1: Finn linken til forumet, trykk der pila peker
2: trykk igjen på det tegnet pila peker på
3: når du skal finne lagrede nettsider, trykker du der pila peker, og velger forumet :)
 

Vedlegg

  • 0262CAC3-38A8-4471-AAD4-5D7D36550BB0.jpeg
    0262CAC3-38A8-4471-AAD4-5D7D36550BB0.jpeg
    155,3 KB · Visninger: 145
  • E848A6B5-090D-4C40-A3A6-36D7FACAFBA0.jpeg
    E848A6B5-090D-4C40-A3A6-36D7FACAFBA0.jpeg
    148,6 KB · Visninger: 128
  • F7A5C521-5670-4270-BD01-361BA11171C1.jpeg
    F7A5C521-5670-4270-BD01-361BA11171C1.jpeg
    51,6 KB · Visninger: 139
  • 6D3FCAE6-8C41-48E2-A357-12D6BC5E18F3.jpeg
    6D3FCAE6-8C41-48E2-A357-12D6BC5E18F3.jpeg
    82,2 KB · Visninger: 134
På punkt nr 2 kan man også lete litt bortenfor «legg til i leseliste» og velge «legg til på hjemskjerm». Da vil man få det som en egen «app».
 

Vedlegg

  • 65601809-628C-4F0C-99CF-E1BF000B9085.jpeg
    65601809-628C-4F0C-99CF-E1BF000B9085.jpeg
    104,5 KB · Visninger: 131
PS: dere MÅ gjøre bildeopplasting enklere. Gjerne slik at man kan se miniatyrbilder (ikke så tungvint som når jeg la inn bilder nå), også lett få de opp og bort igjen ved å trykke på de.
 
Jeg pleier å bruke knappen «nye innlegg». Da kommer alle nye tråder og tråder med nye innlegg siden sist jeg var innom opp i en liste. Hvis jeg trykker meg inn på en tråd så hopper den automatisk til første uleste innlegg.

Det som ikke funker så bra er bildeopplastning og varsler.

Bildeopplastningen har en begrensning på størrelse som gjør det nesten umulig. Noen ganger får jeg det til ved å gå via snapchat og lagre bildet, beskjære det, eller sende det til meg selv på mail med lav kvalitet. Men det er så utrolig mye styr for å få lagt ut et bilde, så da gidder jeg ikke. Og noen ganger så funker ikke det heller.

Varsler er jo et kapittel for seg selv og de funker når de selv vil funke. Det virker som at det er en bug som gjør at hvis man får et varsel men ikke trykker på det så man kommer inn i tråden, så får man ikke varsel igjen før neste gang man har vært innom tråden. Litt kjedelig når man følger en dagbok også kommer man tilfeldigvis over den i forumet også har det kommet 10 nye sider og ungen er født og konfirmert.. Bare fordi man ikke sjekka det ene varselet en gang... :cool:

Og kjipt at man ikke kan bruke noen andre emojier enn hjertet fra tastaturet.
 
Kanskje gjøre "watch forum" knappen mer synlig, og oversette den til norsk. :p Får varslene på engelsk også. Ikke at det gjør meg noe med språket, men kunne godt vært litt lettere å finne den funksjonen. Den gjør det jo lettere å holde seg oppdatert på nye tråder i forum en følger. :)
 
Er det mulig å få til en "vis nye innlegg" for underforumene? Jeg bruker nye innlegg-knappen mye, men hadde vært innmari snedig om jeg kunne valgt å bare se oversikt over nye innlegg f.eks for generelt eller juni 2018. Eller er det kanskje mulig allerede? :)
 
Jeg har også 6 tommer huawei
 
PS: dere MÅ gjøre bildeopplasting enklere. Gjerne slik at man kan se miniatyrbilder (ikke så tungvint som når jeg la inn bilder nå), også lett få de opp og bort igjen ved å trykke på de.

Ja! Jeg får ikke lov å laste opp bilder i det hele tatt da nettleseren min mener bildene er for store.... de gikk å laste opp i appen...
 
For alle med Ipone. Tips for å komme tilbake til toppen. Trykker du på toppen av skjermen et par ganger, omtrent der klokken er hopper du til toppen. Den funksjonen er GULL! :D
 
Back
Topp