Strikke til prematur/nyfødt

Ioki snart tobarnsmamma

Betatt av forumet
Hei,
Det nermer seg OUL og da strikketid til lille, og da må jeg spørre: er det noen som har tips til hva jeg kan strikke, når jeg ikke aner om lille blir i 2kg eller 4kg klassen?
Forrige kom 8 uker tidlig og jeg hadde ikke et eneste plagg mindre enn 56, og nå aner hverken jeg eller legene om denne og kommer tidlig.
Nesten så jeg tipper at hvis jeg strikker smått blir lille stor og motsatt.
Må jeg rett og slett sette meg ned å strikke en liten og en stor?
Hvis noen følger tankegangen min blir tips mottatt med takk

Bukse med vrangbord nederst og snor i midjen kan alltids tilpasses. Ellers er jo omslagsjakker fint. Nå var min 36 da hun kom, så strikket bukser til henne i str 38/40.

Ull er jo elastisk så ville satset på noe midt i mellom. Da er det enten litt stort, akkurat passe eller litt strukket :)

Jeg strikket gromguttbuksen fra Klompelompe i minste str , med ekstra lang ribb på beina, så brettet bare den ned /opp etter hvert som han vokste. Min brukte str 40/44 når han ble født. Buksen passet til han var noen mnd :) strikket knutejakke fra klompelompe med oppbrettbare armer. Samt romperjakke gra Gustav og berta der jeg brukte tynnere tråd og pinner i minste str :)

Jeg er usikker på hvor liten den er i størrelsen, men Fuglemammas omslagsbody fra boka Myk start kan i hvert fall brukes lenge fordi den er strikket i ribbestrikk. Hvis du f.eks. strikker med mindre pinner så vil jo størrelsen bli litt mindre i utgangspunktet :)

Back
Topp