Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan du fortelle litt om hva som er årsaken til at du mistenker østrogen dominans? Jeg har ikke blitt utredet for det, men har selv mistanke om det samme.Hei!
Skal til Volvat å ta blodprøver imorra, på CD 3.
Etter litt lesing nå mistenker jeg Østrogendominans. Fler som sliter med det samme? Som har fått sjekket ut?
Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på prøvene, og hva gjorde dere videre?
Kan du fortelle litt om hva som er årsaken til at du mistenker østrogen dominans? Jeg har ikke blitt utredet for det, men har selv mistanke om det samme.
Er som å lese om seg selv Men hva slags prøver skal / har du tatt ? Min forrige lutealfase varte i 8 dager...Egentlig etter at jeg leste om det nå nylig. Mye stemmer på meg, som feks:
Ømme bryster store deler av syklusen, PMS, humørsvingninger, hetetokter, veldig lett for å legge på meg rundt mage og hofter, mye vann i kroppen, sover dårlig, ofte engstelig etc.
Ikke gått på prevansjon på 2 år. De siste 3-4 mnd har mensen vært litt uregelmessig, ene mnd fikk jeg mensen 12(!) dager før tiden. Alltid EL på dag 14. Men lutealfasen varierer mellom 9-12.
Er som å lese om seg selv Men hva slags prøver skal / har du tatt ? Min forrige lutealfase varte i 8 dager...
eggstokkfunksjon og hvor mange egg som produseres. (Og kvaliteten på disse) Jeg har tatt disse prøvene. Ikke lenge siden sist jeg sjekket på sd 2. Jeg har blitt lett gravid, men ender stor sett i kjemisk. Har også ma og sa bak meg. Har forsøkt i 1 år nå. Var gravid i 9 uker melllm februar og april i år. Etter den utskrapningenhsr jeg hatt veldig mange kjemiske Jeg har flere ganger opplevd å få tr på sd 8-9.. Kan ha noe med for lav progesteron produksjon. Eller så er det dårlig eggkvalitet. Har du fått svar på blodprøvene?For å sjekke hormonnivåeneeggstokkfunksjon og hvor mange egg som produseres. (Og kvaliteten på disse)
Som jeg har forstått det, har man for mye østradiol tidlig i syklusen er eggstokkfunksjonen lav.
Progesteron får man ikke sjekket før CD 21/23..
Har man for lite progesteron sliter egget med å feste seg.
Jeg har tatt disse prøvene. Ikke lenge siden sist jeg sjekket på sd 2. Jeg har blitt lett gravid, men ender stor sett i kjemisk. Har også ma og sa bak meg. Har forsøkt i 1 år nå. Var gravid i 9 uker melllm februar og april i år. Etter den utskrapningenhsr jeg hatt veldig mange kjemiske Jeg har flere ganger opplevd å få tr på sd 8-9.. Kan ha noe med for lav progesteron produksjon. Eller så er det dårlig eggkvalitet. Har du fått svar på blodprøvene?

Håper på fine resultater da! Du får nok svar relativt raskt. Skal ikke nekte for at det er vanskelig og vondt i hjerte. Er veldig i tvil om jeg orker å prøve mer.Usj, trist at dere ikke har fått det til ennå.
Nei ikke fått svar, tok de igår så vet ikke hvor lang tid det tar. Tok de på Volvat, så gyno ringer vel når hun har svarene![]()
Håper på fine resultater da! Du får nok svar relativt raskt. Skal ikke nekte for at det er vanskelig og vondt i hjerte. Er veldig i tvil om jeg orker å prøve mer.