melk i brystene etter abort

Pulverheksa82

Betatt av forumet
Himmelbarn
Gjennomgikk en senabort i uke 13, for 1 mnd siden. har fortsatt melk i brystene. Vil dette gjøre at jeg ikke kan bli gravid? når mister man melka? dette er jo også en konstant trist påminning om det som ikke ble som jeg hadde håpet, og savnet etter den lille blir så mye verre.
 
Gjennomgikk en senabort i uke 13, for 1 mnd siden. har fortsatt melk i brystene. Vil dette gjøre at jeg ikke kan bli gravid? når mister man melka? dette er jo også en konstant trist påminning om det som ikke ble som jeg hadde håpet, og savnet etter den lille blir så mye verre.

Hei!
Huff, dette er leit å høre om, jeg kondolerer. <3

Nei, melk i brystene betyr ikke noe for det å bli gravid. Det kan vedvare en god stund, dessverre, og noen har det resten av livet, i større eller mindre grad. Noen har det før de blir gravide også, men ikke som under ammingen selvsagt.

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke stimulert brystene på noen måte, men latt dem være i fred.
Hvis du har fått klarsignal til å begynne å prøve igjen, kan du gjøre det når du føler deg klar.

Håper du kommer deg et stykke videre, og at sorgen blir litt mindre snart. <3
 
Hei!
Huff, dette er leit å høre om, jeg kondolerer. <3

Nei, melk i brystene betyr ikke noe for det å bli gravid. Det kan vedvare en god stund, dessverre, og noen har det resten av livet, i større eller mindre grad. Noen har det før de blir gravide også, men ikke som under ammingen selvsagt.

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke stimulert brystene på noen måte, men latt dem være i fred.
Hvis du har fått klarsignal til å begynne å prøve igjen, kan du gjøre det når du føler deg klar.

Håper du kommer deg et stykke videre, og at sorgen blir litt mindre snart. <3

takk for svar ❤️ Håper på at det stopper snart. Pippler ut når jeg tørker meg etter dusj, ellers lar jeg de være i fred. Leste nettopp at man burde bruke en trang sports-bh f.eks. Skal prøve det også..
 
Gjennomgikk en senabort i uke 13, for 1 mnd siden. har fortsatt melk i brystene. Vil dette gjøre at jeg ikke kan bli gravid? når mister man melka? dette er jo også en konstant trist påminning om det som ikke ble som jeg hadde håpet, og savnet etter den lille blir så mye verre.

Så trist å høyre :(
Når melka forsvinner er meget individuelt, men det er fullt mogleg å bli gravid sjølv om ein har melk endå.
Forstår godt at dette er ei trist påkjenning.
Tidligare har dei levert ut resept på ein medisin for å stoppe melkeproduksjon,
men dei har slutta pga. uhelige bivirkningar.
Kanskje du skal høyre med legen om dei har nokon alternativar?
Legen kan veie opp og ned, kanskje risikoen for bivirkninger er mindre enn påkjenningen du føler?
Stor klem
 
Har ingenting å si på det å bli gravid igjen. :) Jeg ble anbefalt å vente med prøving til etter første menstruasjon etter spontanabort, for at kroppen skulle komme i normal gjenge før en evnt neste graviditet. :) Det er sikkert ulike anbefalinger, men det var det jeg fikk beskjed om på Sykehuset Sørlandet i Kristiansand.

Føler med deg i sorgen! <3
 
Hvis du ikke har ubehagelig spreng er det best å prøve å la de være mest mulig, å binde de opp/bruke stramme klær kan gi betennelse slik at det blir mye styr med det. Og det vil ikke hindre ny graviditet :)
 
Back
Topp