Hva gjør dere sammen for å følge med på svangerskapet?

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Vi tenkte å gjøre som forrige svangerskap. Første dagen i ny uke leser vi sammen i gravidboken og leser hva som skal skje denne uken i utviklingen.

Jeg er 5+0 i dag, så i kveld skal vi lese sammen.

Jeg synes det gir oss litt tid med å fokusere på denne lille sammen. Vi har jo en fra før som tar mye oppmerksomhet og så har vi jo da tross alt gått gjennom alt dette en gang tidligere, så morsomt å ha litt svangerskapstid sammen igjen.

Vi gjør det samme, har kjøpt bøker med gravide-utvikling og siden vi er helt spillernye så er det som å lese adventskalender :D Gleder oss til hver nye uke :)

Vi gjør det samme, har kjøpt bøker med gravide-utvikling og siden vi er helt spillernye så er det som å lese adventskalender :D Gleder oss til hver nye uke :)

Hehe ja det er litt sant - fin sammenligning <3

Så koselig. Her gjør vi ikke så mye, snakker sammen om hva jeg evt. har lest.
Det går mest i at mannen sitter å hører på sytingen min over hvor trøtt og dårlig jeg er. Ikke like hyggelig som dere :laughing002:smiley-ashamed005

• Liker
Reactions: Kkk
Lese hver uke hva som er nytt sammen . Mest for det er spennende å følge med på størrelsen og hvilket dyr og frukt appen finner på å sammenligne med. Ellers er dette tredje svangerskapet så har jo vært gjennom det meste før

Det går mest i at mannen sitter å hører på sytingen min over hvor trøtt og dårlig jeg er. Ikke like hyggelig som dere :laughing002:smiley-ashamed005

jeg har ikke kommet så langt ennå at jeg merker noe særlig. Forrige svangerskap var jeg dårlig og kastet opp frem til fødsel så han fikk nok da av det du beskriver.

Fant vel ut forrige gang at det var hyggelig å følge utviklingen sammen. Jeg hadde et behov for litt mer involvering fra ham fremfor at hanbare hørte meg jatte konstant og graviditet. Det var da vi fant ut at vi skulle gjøre det slik :)

jeg har ikke kommet så langt ennå at jeg merker noe særlig. Forrige svangerskap var jeg dårlig og kastet opp frem til fødsel så han fikk nok da av det du beskriver.

Fant vel ut forrige gang at det var hyggelig å følge utviklingen sammen. Jeg hadde et behov for litt mer involvering fra ham fremfor at hanbare hørte meg jatte konstant og graviditet. Det var da vi fant ut at vi skulle gjøre det slik :)
Tror nok det blir mer innvolvering senere i svangerskapet :)

Akkurat sånn vi gjør det og :D
Og jeg leser høyt fra appene mine, vet ikke om han hører etter :p

Vi gjør det samme! Jeg leser fra appen med stor entusiasme, og forhåpentlgivis får han med seg mesteparten. Nå har vi lest fra uke 4-8 to ganger, så lesingen er litt på vent fram til vi kommer til ett nytt kapittel.

Jeg har også satt ham ansvarlig for innkjøp av bilsete, for å la ham få litt eierskap til prosjektet. Han bryr seg ikke så mye om all den andre handlingen enda, så greit at han får den ene tingen å konsentrere seg om :)

Vi gjør det samme! Jeg leser fra appen med stor entusiasme, og forhåpentlgivis får han med seg mesteparten. Nå har vi lest fra uke 4-8 to ganger, så lesingen er litt på vent fram til vi kommer til ett nytt kapittel.

Jeg har også satt ham ansvarlig for innkjøp av bilsete, for å la ham få litt eierskap til prosjektet. Han bryr seg ikke så mye om all den andre handlingen enda, så greit at han får den ene tingen å konsentrere seg om :)
det var veldig lurt synes jeg..

Her er ikke barnefar så veldig engasjert enda, tenker det blir andre boller når vi kommer over de skumle 12 ukene. Vet han gleder seg fælt :)

Jeg har samme erfaring som flere andre her, barnefar er ikke så veldig engasjert enda. Jeg vet han vil ha barn, men det ble nok ikke helt som han så for seg siden jeg ikke har fast jobb og «bare» er ringevikar - selv om jeg har fullt opp hver uke. Det gikk litt raskere enn noen av oss hadde trodd! Har forsøkt å sette han inn i reglene til NAV så han skjønner at det blir greit, men han har hatt en oppfatning av at man MÅ ha vært i fast jobb i ett år, ellers får man engangsstønad, i så mange år at det tar litt tid å snu han.:oops:

Jeg har lest til han de to siste ukene, men jeg tror engasjementet kommer når vi har vært på TUL om to uker. :)

det var veldig lurt synes jeg..

Ja, av erfaring liker han spesifikke prosjekter, ikke bare «nå skal vi se på babyutstyr». Da mister jeg ham :rolleyes:

Back
Topp