Spiser du sunnere nå etter du har blitt forelder?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Du spiser sunnere og har tydeligere måltidsrytme

Måltider blir ofte viktigere når man skal lage mat til en hel familie. Mange blir også mer bevisste på kostholdet. Man er jo ikke lenger bare sin egen herre, men skal sørge for at barnet får alt det trenger av vitaminer, proteiner osv. Fiskemåltider, økologiske matvarer, faste tidspunkter for måltider, variasjon, sunt… Når barnet spiser sunt, gjør jo foreldrene det også. Vinn-vinn-situasjon!

Punkt nummer 11 fra denne artikkelen , 11 ting som endrer seg etter man blir foreldre :D

Kjenner du deg igjen på noen av punktene?
 
Tja, vi har et normalt vanlig kosthold vil jeg si. Alt fra Fisk og grønnsaker, pannekaker, taco og kjøttkaker. Ganske variert.
 
Har vel alltid spist variert, men vil si jeg har blitt mer bevisst hva maten inneholder. Og spesielt nå siden begge barna sliter med forstoppelse.
 
Vi spiser mye mer grønt nå :D , og når vi spiser pizza/taco å den type mat prøver vi gjøre det etter hun har lagt seg, så hennes måltider er mest mulig sunne. Men kan ryke på en smell og da blir det eks kylling pølser med bønne pasta eller ostesmørbrød.
 
Spiser mer og mer regelmessig. Men er litt usikker på om det er så mye sunnere. For nå må jeg lage til ting den kresne samboeren min også vil ha, stort sett hvertfall.. blir mindre vegetarisk nå enn før for å si det sånn.
 
Tror vi spiser mye det samme, men er mer bevisst på næringsinnhold og hva man ikke skal overdrive med.
 
Spiser det vi vil spise. Ikke nødvendigvis sunt hele tiden. Hvis vi har lyst på takeout så lager vi noe sunnere til lillegutt da. For eksempel om vi har lyst på kfc, macdonalds eller annen «dritt mat».
Nå er han såpass liten enda at han ikke helt skjønner at vi ikke spiser det samme, så det fungerer enn så lenge. Når han blir eldre så får vi spise drittmat etter han har lagt seg [emoji23]
 
Nå er jo min ikke spesielt store karen enda, og her har kostholdet så langt blitt verre. Ammingen gjør meg dødssulten og jeg har nesten ingen selvkontroll. I perioder går det greit, men så har a mor noen økedøgn også innimellom. :hilarious: Men jeg spiste ganske sunt før jeg fikk barn, fordi jeg har jobbet med å komme meg ned i vekt (og har klart det).
 
Ikke store forskjellen fra tidligere, men vi sparer junkfood til etter leggetid:p
 
Både ja og nei. Spiser ikke så mye junkfood i utgangspunktet, men jeg spiser ihvertfall ;)
 
Man trenger mer kaffe og sjokolade når man har unger som ikke sover :p
 
Tja! Jeg kunne nok ha levd littegrann sunnere, men med kresen samboer, kresen barn nr 1 (muligens pga store mandler?) og amming=sukkerbehov og søvnløse perioder om natta=altfor trøtt til å protestere når samboer disker opp med pølse i pølsebrød når jeg selv ikke orker å lage kyllingfilet med hjemmelaget potetstappe og salat, så blir det ikke matportalen.no sin gullmedalje her. Men vil påstå det står nokså bra til. Setter frem mye frukt og grønt. Babyen spiser alt da;p
 
Nei, spiser det samme.
Mye usunt dessverre
 
Back
Topp