Korleis ser du for deg fødselen?

Eneste eg ikke ønsker under fødsel er epidural. Men anbefaler jordmor den eller noe så tar eg den. Men ønsker det ikke. Så får se hvordan det blir. Termin 7 desember :happy:
 
Har visst bare styrtfødsler jeg så å rekke sykehuset i det hele tatt er planen denne gang. Hadde håpet på hjemmefødsel men ingen jordmødre her så driver med det lenger så ikke aktuelt desverre. Rekker jeg å få tilbringe tid i badekar og kanskje føde der også hadde jeg blitt superhappy men får se hvor kjapt lillesøster velge å komme. Har kommet inn med 10 cm og 9.5 cm åpning med guttene og har bare vært å sette igang og presse med en gang så spørs hva jeg får tid til. Men ingen epidural med mindre det strengt tatt er nødvendig
 
Ser for meg at det blir uutholdelig vondt.
Jeg tar i mot all smertelindring tilgjengelig, jeg har ingenting å bevise for verken meg selv eller andre:joyful:
 
Ser for meg at det blir uutholdelig vondt.
Jeg tar i mot all smertelindring tilgjengelig, jeg har ingenting å bevise for verken meg selv eller andre:joyful:
Hør, hør :gen053
 
Så lenge jeg rekker epiduralen så er ikke resten noe stress, jeg ønsker ikke legge for mye i hvordan jeg ser for meg/ønsker den skal bli da jeg er redd skuffelsen om det ikke blir sånn! Men epiduralen skal forhåpentligvis hjelpe meg med panikken under det hele da den eneste vaginale fødselen jeg har hatt før var en dødfødsel så den må jeg bare rekke altså [emoji28]
 
Ser for meg at det blir uutholdelig vondt.
Jeg tar i mot all smertelindring tilgjengelig, jeg har ingenting å bevise for verken meg selv eller andre:joyful:
Samme her! Rakk ikke smertelindring sist, så blir vell ikke å rekke det denne gangen heller, men om det er mulig vil jeg kjøre på med alt som går ann :p
 
Kunne tenkt meg badekar denne gangen! Kunne ikke sist, fordi vi ble igangsatt. Ei heller ble det noen form for smertelindring den gangen, men begynner å føle på at epidural ikke er så himla dumt om jeg nå endelig får tid til å puste mellom åpningsriene.
 
Jeg klarer ikke å se for meg noe annet enn forrige fødsel

Jeg håper det går litt raskere denne gangen, men vil rekke å få epidural, den var magisk! Denne gangen vet jeg mer om hva jeg skal gjøre, så jeg er spent på hvordan det blir å gå inn i det med en erfaring fra tidligere.
 
Hadde mange tanker og ønsker ang fødselen, men så fikk jeg svangerskapsdiabetes og må føde et annet sted :( så jeg er bare litt skuffet og prøver å ta det som det kommer :)
 
Ser for meg et smertehelvete (jeg takler ikke smerte spesielt pent) noen andre tanker orker jeg ikke å ha. Av erfaring fra sist fødsel så får det bare gå som det går, og det er helt greit for meg. :)
 
Pga fødselsskader ettter forrige fødsel har jeg laget en fødselsplan med Embla team på Ahus. Men kjenner jeg føler jeg lever på vent til den 6/12 når vi får dommen om igangsetting eller ikke. Hadde en veldig grei styrtfødsel med eldste og en veldig intens fødsel med andre pga igangsetting.

Ser for meg en hard fødsel men ikke så lang. Ble anbefalt epidural denne gangen for å ikke få en like intens opplevelse. Men har ikke sånn kjempe lyst. De andre er født uten smertestillende men ikke noe must. Håper jeg slipper unna klipping og revning denne gangen!
 
Bare nyskjerrig, dere som ikke ønsker epidural : Hvorfor ikke?
For min del ønsker jeg i utgangspunktet å unngå epidural fordi det ikke er uten risiko eller bivirkninger. Se f.eks:
https://www.klikk.no/foreldre/gravid/fodsel/epidural-3523236

Når det er sagt, er jeg fleksibel fordi det kan være gode grunner for å ta epidural. Med førstemann ble jeg anbefalt å ta det fordi fødselen dro veldig ut i tid og jeg var helt utkjørt. Jeg fulgte rådet og fikk ekstra energi på slutten. Men jeg fikk samtidig intravenøs næring fordi jeg ikke hadde fått i meg mat (kasta opp), så det kan også være grunnen. Fikk ingen store bivirkninger av epiduralen, men hadde svake rier i pressfasen, som kan ha kommet av epiduralen.

Spent på hvordan fødselen blir denne gangen:)
 
Back
Topp