Hei, damer! Kan dere hjelpe?

LilleLulu

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er ny her inne. Fikk positiv test for 1u siden. Sto da 2-3 på CB dig.test. Fredag hadde vi samleie og da begynte jeg å blø lys rosa. Stoppet opp utover kvelden. Lørdag tok jeg ny CB test. Den viste 3+. I dag (mandag) tok jeg på nytt (hadde da akk vært på wc, så kun bittelitt urin igjen i koppen) CB viste da 2-3. Føler meg virkelig ikke gravid. Har ømme brystvorter, thats it! Termin (om alt ok) er 22.juli. Noen fler som har opplevd dette? Kan det være en MA?

Takker for svar ☺️☺️

Det kan være greit å ta testene på ca samme tid på dagen, som f.eks morgenurinen. Da har du samme utgangspunkt på hver test. Konsentrasjonen av hcg er lavere hvis du akkurat har vært på do f.eks. Jeg ville ikke tenkt så mye på blødningen dersom den bare var lysrosa og avtok ila kvelden. Slimhinnene er skjøre, så det er lettere å begynne å blø etter samleoe når du er gravid. Hvis du er urolig, ville jeg bedt om blodprøve hos legen for å måle stigning på HCG. Da får du bekreftet at alt er ok :)
Lykke til, og gratulerer med positiv test :Heartred

Det kan være greit å ta testene på ca samme tid på dagen, som f.eks morgenurinen. Da har du samme utgangspunkt på hver test. Konsentrasjonen av hcg er lavere hvis du akkurat har vært på do f.eks. Jeg ville ikke tenkt så mye på blødningen dersom den bare var lysrosa og avtok ila kvelden. Slimhinnene er skjøre, så det er lettere å begynne å blø etter samleoe når du er gravid. Hvis du er urolig, ville jeg bedt om blodprøve hos legen for å måle stigning på HCG. Da får du bekreftet at alt er ok :)
Lykke til, og gratulerer med positiv test :Heartred
Tusen takk for svar!
Får kjøpe en ny test og ta med morgenurin i morgenurin i morgen. Flere som ikke føler seg gravide?

Tusen takk for svar!
Får kjøpe en ny test og ta med morgenurin i morgenurin i morgen. Flere som ikke føler seg gravide?

Det er ikke noe uvanlig å ikke ha noe gravidfølelse nei :) Med eldste hadde jeg egentlig ingen symptomer utover manglende mens før jeg begynte å kjenne liv når jeg var ca halvveis. Er litt mer uggen og sånn denne gangen, men ingen skikkelig kvalme etc :)

Tusen takk for svar!

Bare hyggelig! Hold oss oppdatert på hvordan det går i morgen :)
Jeg følte meg heller ikke gravid før nærmere uke 6, så symptomene kommer nok etterhvert!

Jeg var en skikkelig testetøs denne gangen, brukte mye billigstrimmler som varierte veldig i styrke utifra når på dagen jeg tok de, etterhvert ble de svakere også pga for mye hcg, så testet med å drikke mye vann før jeg tok en og da ble den plutselig sterkere..

Jeg hadde en blødning i uke 5 som jeg ble veeldig redd for sa eller ma da jeg hadde det forrige gang, tenkte at nå er løpet kjørt! Men alt så fint ut med den lille uka etter. Anbefaler deg å dra å sjekke hcg hos legen din, det var betryggende for meg. Unnet meg også en privat ul som betrygget meg veldig.
Masse lykke til :happy:

Tusen takk for svar!

Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt Sitter egentlig og venter her jeg sitter på at jeg snart skal få avsmak for kaffe og bli generelt kvalm.

Husker jeg nevnte det for mannen sist, at jeg gledet meg til å føle meg gravid - noe han har mobbet meg for siden :P

Anbefaler deg å teste HCG til legen med to dagers mellomrom. Da vil du se hvordan stigningen er :) masse lykke til videre. Dette skal går bra ser du :)

Måtte teste på nytt igjen i kveld Nå var den på 3+ igjen.

Du er hvertfall gravid, og ingenting sier meg nå at du har en ma. Krysser fingrene for at alt går bra videre :) At du får ulike uker på testen skyldes nok bare HCG konsentrasjonen i akkurat de urinprøvene. Gå heller til legen å få målt HCG, hvis du lurer. Det er det sikreste :) Så får du svar :happy: lykke til! <3

Var på UL i går. Stemmer at jeg er mellom uke 5-6. ❤️ hadde ikke begynt å slå enda, men hun mente alt så normalt ut etter hvor langt jeg er på vei. Og nå har kvalmen kommet skikkelig. Kaster ikke opp, men er konstant kvalm.

De symptomene er liksom problematiske enten de er det eller ikke :smiley-ashamed004 Så godt å ha fått en bekreftelse, både på UL og med kvalmen :happy119

Back
Topp