Feire jul med baby

For første gang skal vi ikke ha det hjemme.
Blir spennende å se hva fordelene / ulempene med det er. ( vi er mellom 10 og 18 personer på juleaften )
Vi kommer til å dra hjem på kvelden i 23 tiden ca. Ungene er 3 og 5 år.
Det er dagen de skal få rangle på om de ønsker dette, begge sovner nok i bilen på vei frem.

Vi skal være hos oss. 11 voksne + Leah i en liten leilighet :p Men praktisk ift at jeg bare kan tusle inn på rommet (som ligger i motsatt ende av leiligheten enn stuen) og at de rydder, lager mat og ordner. Blir nok en rolig julemiddag uten mye mas. Og vi tar nok kvelden tidlig :)

Jeg vurderer droppe store deler av julen.. Blir mer og mer tydelig at hun er prematur mht behov for skjerming. Og situasjoner med mye mennesker/prat/mas er slitsomt for henne, til og med i små doser.

Vi skal være hos mine foreldre. Bare en 15 min kjøretur unna, men vi skal overnatte. Lille E er nesten 4 måneder da, så greit å bare kunne legge han til å sove for natten og slippe styret med å pakke bilen og stresse hjem.

Vi er alltid hjemme på julaften med hensyn til barna :-) Får besøk av familie og venner. Tok litt tid før familien kunne "godta" at vi ikke reiser vekk og at de må komme til oss visst de vil feire med oss, men det er det som passer oss og våres familie :-) Vi som kjenner barna våres best og hva som er best for de.

Jeg vurderer droppe store deler av julen.. Blir mer og mer tydelig at hun er prematur mht behov for skjerming. Og situasjoner med mye mennesker/prat/mas er slitsomt for henne, til og med i små doser.
Høres lurt ut å finne på ett annet opplegg da. Om du får ordna det sånn at dere feirer i noen timer med folk på dagen, så kan det fort bli nok for en liten kropp som fort blir overstimulert.

Høres lurt ut å finne på ett annet opplegg da. Om du får ordna det sånn at dere feirer i noen timer med folk på dagen, så kan det fort bli nok for en liten kropp som fort blir overstimulert.

Blir nok bare middag hos mamma med de nærmeste og hjem igjen til normal tid :) Så får vi heller feire ekstra neste år ;)

Blir nok bare middag hos mamma med de nærmeste og hjem igjen til normal tid :) Så får vi heller feire ekstra neste år ;)
Perfekt. Er sånn jul vi skulle hatt i fjor :)

Back
Topp