Bedside crib + sprinkelseng?

Mumfies

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
It's gonna be May 2019
Februarbarna 2023
Eller trenger vi kun en av delene?
Blir førstegangsmamma så er mye jeg lurer på [emoji1]
Har lyst å ha lille knøtt nærme meg om natten og vurderer derfor en bedside crib, så kan en større sprinkelseng stå på knøttet sitt soverom..

I såfall; hvilken bedside crib og sprinkelseng anbefaler du?
 
Begge deler. Bedside crib bruker man i en 4-6mnd, så over i sprinkelseng. Iallefall slik vi gjorde det her.
 
Det komner ann på hvor stor plass dere har på soverommet. Finnes flere sprinkelsenger som man kan ta av den ene langveggen og lage bedside crib. Fordelen (bortsett fra økonomi siden du kun trenger en seng) er at den lille blir vandt til sprinkelsenga fra dag en. Når barnet senere skal sove der alene er senga et kjent og trygt sted.
 
Begge deler. Bedside crib bruker man i en 4-6mnd, så over i sprinkelseng. Iallefall slik vi gjorde det her.

Ja sant er det jeg tenker og, og har hørt flere bruker bedside criben til den lille er 8mnd så det varierer jo [emoji4]
 
Det komner ann på hvor stor plass dere har på soverommet. Finnes flere sprinkelsenger som man kan ta av den ene langveggen og lage bedside crib. Fordelen (bortsett fra økonomi siden du kun trenger en seng) er at den lille blir vandt til sprinkelsenga fra dag en. Når barnet senere skal sove der alene er senga et kjent og trygt sted.

Vi har ikke så stort soverom så tror det blir litt trangt med en vanlig sprinkelseng på siden for da kommer vi ikke inn i klesskapet [emoji85]
 
Eller trenger vi kun en av delene?
Blir førstegangsmamma så er mye jeg lurer på [emoji1]
Har lyst å ha lille knøtt nærme meg om natten og vurderer derfor en bedside crib, så kan en større sprinkelseng stå på knøttet sitt soverom..

I såfall; hvilken bedside crib og sprinkelseng anbefaler du?

Jeg mener bedside er en unødvendig ekstrautgift. Vi har IKEA springelseng med ene siden montert vekk inntil vår seng. Har bundet senga fast til vår med bagasjestropper så den ikke kan skli vekk. Høyden på hans seng og vår er tilfeldigvis den samme, men du kan fint sage vekk litt på springelsenga eller bygge den høyere :) søk på IKEA bedside hack.
 
Vi har ikke så stort soverom så tror det blir litt trangt med en vanlig sprinkelseng på siden for da kommer vi ikke inn i klesskapet [emoji85]

Da skjønner jeg at det blir vanskelig. Da er det kun bedside crib som er aktuelt hvis dere vil samsove og ha en egen seng til babyen.
 
Vi har troll bedside på soverommet (hadde først vugge, men den ble ikke brukt) og en sprinkelseng på soverommet hennes. Siste kan ikke bunnen heves så den var uaktuell å ha første tiden.
 
Vi har troll bedside på soverommet (hadde først vugge, men den ble ikke brukt) og en sprinkelseng på soverommet hennes. Siste kan ikke bunnen heves så den var uaktuell å ha første tiden.

Er dere fornøyd med troll sin? Har egentlig bestemt oss for den men usikker på hvilken av de to (crib two eller sun), også ønsker vi oss vanlig sprinkelseng (med bunn som kan heves og senkes) til babyrommet til jul [emoji4] vi har ikke plass til sprinkelseng ved siden av vår.
 
Er dere fornøyd med troll sin? Har egentlig bestemt oss for den men usikker på hvilken av de to (crib two eller sun), også ønsker vi oss vanlig sprinkelseng (med bunn som kan heves og senkes) til babyrommet til jul [emoji4] vi har ikke plass til sprinkelseng ved siden av vår.

Ja veldig fornøyd. Eneste minus er at det ikke følger med stropper til å feste i sengen vår. Det må mannen ordne på et vis når Leah blir mer mobil av seg. Antar hun blir liggende der en stund.. :p

Aner ikke forskjellen på de, syns de var like jeg?
 
Ja veldig fornøyd. Eneste minus er at det ikke følger med stropper til å feste i sengen vår. Det må mannen ordne på et vis når Leah blir mer mobil av seg. Antar hun blir liggende der en stund.. :p

Aner ikke forskjellen på de, syns de var like jeg?

Ah så bra [emoji5] ja noen bagasjestropper funker kanskje til å feste den[emoji4]
så den ene hadde hjul og den andre ikke, litt forskjellig i designet men SUN var myyyye dyrere av en eller annen grunn [emoji1]
 
Ah så bra [emoji5] ja noen bagasjestropper funker kanskje til å feste den[emoji4]
så den ene hadde hjul og den andre ikke, litt forskjellig i designet men SUN var myyyye dyrere av en eller annen grunn [emoji1]

Vi har den med hjul, men er ikke noe must. Ville valgt den billigste :p
 
Vi skulle bare ha sprinkelseng.. men nå ser det ut til at vi får en bedside, så da er det egentlig greit likevel
 
Vi har den med hjul, men er ikke noe must. Ville valgt den billigste :p

Jeg ser nå at den med hjul (billigeste) ser det ut som at den ikke kan komme helt inntil voksensenga, stemmer det? Hvis du ser på bildet så kanskje du skjønner hva jeg mener[emoji12]
IMG_0710.JPG
 
Jeg ser nå at den med hjul (billigeste) ser det ut som at den ikke kan komme helt inntil voksensenga, stemmer det? Hvis du ser på bildet så kanskje du skjønner hva jeg mener[emoji12]
Vis vedlegget 280088
Spørs vel hva slags seng du har? Vår kommer helt inntil
 
Jeg ser nå at den med hjul (billigeste) ser det ut som at den ikke kan komme helt inntil voksensenga, stemmer det? Hvis du ser på bildet så kanskje du skjønner hva jeg mener[emoji12]
Vis vedlegget 280088
De fleste har jo bein på senga? :p vi har ihvertfall det
 
Vi har troll bedside med hjul. Helt genialt å trille til stuen når han skal duppe på dagtid. Ofte han ligger oppi der på badet mens mor får dusjet seg også:D Kommer helt inntil sengen vår:)
 
Vi har troll bedside med hjul. Helt genialt å trille til stuen når han skal duppe på dagtid. Ofte han ligger oppi der på badet mens mor får dusjet seg også:D Kommer helt inntil sengen vår:)

De fleste har jo bein på senga? :p vi har ihvertfall det

Spørs vel hva slags seng du har? Vår kommer helt inntil

Smart[emoji5] vi har trapp opp til stua så ikke like lett her, vi skal derfor ha en krybbe (som jeg brukte selv når jeg var baby), i stua til soving på dagtid[emoji173]️

ser at den kommer ikke til å komme helt inntil vår seng, vi har en sengeramme som ligger på gulvet og madrassene oppå der så gå ikke ann å bare ta den vekk heller [emoji1][emoji85]
Enten blir det troll crib uten hjul eller ny seng på oss og troll med hjul[emoji1] (jeg har hatt lyst på ny seng lenge så kanskje jeg har sjansen for å overbevise sambo nå[emoji12])
 
Back
Topp