Om du er kalt inn til intervju

Men ikke kan komme akkurat da, er det greit å be om å få endre dag?
Ja, det syns jeg. Jeg bad om det, men de hadde ikke noe annet ledig. Så da ble det ikke intervju på meg. Helt greit, jeg måtte ikke ha den jobben. Men den var interessant nok til at jeg spurte om en annen dag. De sa jo også jeg skulle si ifra om det ikke passet, så da syns jeg det var innafor.

Ja, det syns jeg. Jeg bad om det, men de hadde ikke noe annet ledig. Så da ble det ikke intervju på meg. Helt greit, jeg måtte ikke ha den jobben. Men den var interessant nok til at jeg spurte om en annen dag. De sa jo også jeg skulle si ifra om det ikke passet, så da syns jeg det var innafor.
Jeg vil ha jobben men håper det går greit å
Flytte

Jeg tror ikke jeg hadde vågd å spørre, men det er vel helst fordi jeg så gjerne vil få fast jobb :p

Det syns jeg er helt innenfor

Har bedt om det flere ganger.

Hadde ny arbeidsgiver ikke klart å finne ny dato hadde jeg takket nei til jobben. Da hadde nok de på den nye jobben trolig vært litt for lite smidige spør du meg.

Hadde prøvd å ikke bytte til annen dag, da det kan gi dårlig intrykk. Men kommer jo helt an på hvorfor en må bytte. Hadde hvertfall forklart hvorfor.

Har bedt om det flere ganger.

Hadde ny arbeidsgiver ikke klart å finne ny dato hadde jeg takket nei til jobben. Da hadde nok de på den nye jobben trolig vært litt for lite smidige spør du meg.
Selv om du fra før hadde vært arbeidsløs? :dead: (jeg er kun tilkallingsvikar, skjønner du :p)

Selv om du fra før hadde vært arbeidsløs? :dead: (jeg er kun tilkallingsvikar, skjønner du :p)

Altså, kan du ikke, så kan du ikke. Hadde vel ikke droppet intervjuet for en kaffeavtale med venninner. Men enkelt oppsummert: har du en god grunn til å ikke kunne akkurat da, og de prøver å få deg til å ta tidspunktet likevel så sier det mye om hvordan de vil forholde seg til deg og tiden din etterpå.

Altså, kan du ikke, så kan du ikke. Hadde vel ikke droppet intervjuet for en kaffeavtale med venninner. Men enkelt oppsummert: har du en god grunn til å ikke kunne akkurat da, og de prøver å få deg til å ta tidspunktet likevel så sier det mye om hvordan de vil forholde seg til deg og tiden din etterpå.
Det er sant :) men jeg hadde nok vært mer kritisk til å bytte hvis jeg var arbeidsløs enn hvis jeg hadde hatt fast jobb, enklere å få seg en annen jobb hvis man har en jobb fra før av :D

Ja, det hadde jeg spurt om, men av erfaring som tillitsvalgt bør det ikke utsettes noe lang tid, siden da kan de starte tilsettingsprosessen siden du selv utsatte. Men er det snakk om dager er det helt innafor :) Sist jobbintervju jeg var på var spontant og avtalt samme dag, fikk jobben også, det meste går :p

Avhenger kanskje av bransje? Jeg hadde ikke ofret det en tanke om en kandidat måtte bytte dato. Folk har et liv både før og etter at de starter hos oss.

En arbeidsgiver som er ute av stand til å endre dato høres ikke særlig fleksibel ut. Og en arbeidsgiver som takker nei til deg som kandidat fordi du spør om det er mulig å bytte dag høres virkelig ikke ut som et bra sted å jobbe.

Hvorfor kan det gi dårlig inntrykk?

Trenger ikke å gi dårlig inntrykk, men du kjenner jo ikke de som tar deg inn på intervju. Kanskje de tenker at du ikke har nok lyst på jobben hvis du bytter dag? Mulig de ikke tenker slik i det hele tatt..
lillesøsteren min utsatte et intervju fordi en slektning av oss ble knivstukket og drept kvelden før, hun måtte samle seg først. Det hadde de stor forståelse for - og hun fikk jobben.

Ja, for meg var det ikke mulig den dagen pga jobb. Jeg har ingen feriedager igjen i år, de ble brukt opp i forbindelse med permisjon, ikke hatt ferie siden i sommer. Så jeg måtte jo spørre. De virka gira på å få meg på intervju, lurte på om det gikk an å få til en løsning. Så de skulle kontakte meg om noen måtte avlyse. Regner med det er få som må avlyser. Så venter ikke akkurat på telefon fra dem.

Back
Topp