Trener du nå?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Fysisk aktivitet i svangerskapet er godt for både mor og barn – både fysisk og psykisk. Daglig bevegelse på minimum 30 minutter eller 3 x 10 minutter med en intensitet så høy at du nesten ikke kan føre en samtale, anbefales.

Gravide som er fysisk aktive, opplever dessuten ofte:

• lettere svangerskap og fødsel
  • redusert risiko for svært stor vektøkning
  • bedre allmenntilstand
  • bedre selvfølelse
  • færre tegn til stress
  • bedre glukosetoleranse og insulin-følsomhet
  • bedret helsetilstand dersom en har svangerskapsdiabetes

Trener du?

Les mer om trening i svangerskapet her

Sykler 9.5 km hver vei til jobb, og gjør øvelser fra fysioterapeut, så litt mosjon blir det nå, om ikke direkte trening :)

Hadde ambisjoner om det, men bekkenet satte en stopper for det. Går fremdeles tur med bikkja, men de planlagte turene på 10 km + er det bare å glemme :-( det som fungerer best er inntil 45 min i rolig tempo, da klarer jeg også ulendt terreng. Men det er ikke akkurat mye å bli sliten av!

Jeg trener ikke. Har vært så dårlig frem til den siste tiden (er 18+2 nå). Kjenner at kondisen er på bunn, så håper at jeg etterhvert kan få til noen gåturer hver uke i det minste. :)

Her har treningsøktene bestått av å henge over bøtta eller å løpe til toalettet[emoji28] Håper formen kommer seg snart nå! 2.trimester skal jo være den gode perioden [emoji51]

Jepp:) formen har heldigvis vært fin det meste av graviditeten så prøver å få trent 3 ganger i uka (løp + styrke), men med litt lavere intensitet. Sykler og går som «transportmiddel».

Tenker jeg skal begynne med svømming en gang i uka som jeg veksler med litt yoga, men vi får se hva tiden strekker til:)

Deilig å lese om alle som er flinke å trene(det er sant altså, sku bare gjerne klart det selv også) , og spesielt glad er jeg over alle stedene der det står om viktigheten av det. Jeg går på krykker pga bekkenet nå, og treningen består i å klare de daglige aktivitetene -minus en del mannen må ta fordi jeg har vondt...

Har fått det litt bedre med bekkenløsningen etter sykmelding. Så har mindre vondt og klarer litt styrketrening nå. Syns det er ekkelt å dra å trene når jeg er sykmeldt. Er delvis på jobb. Men skulle jeg jobbet 100% så har jeg heller ikke klart annet enn å ligge rett ut mellom slagene på jobb.

Ikke sjangs på at jeg klarer å trene, jeg er så dårlig form. Men skulle ønske jeg klarte. Klarte det ikke forrige svangerskap heller, men gikk heldigvis ikke så alt for mye opp i vekt sist. Veide 62kg helt på slutten av svangerskapet. Enda jeg økte mat inntaket betraktelig, samme har jeg gjordt denne gangen. Men håper jeg er heldig å ikke går så mye opp nå heller. Spiser veldig lite når jeg ikke er gravid, pga jeg alltid har hatt dårlig matlyst.

Trener gravidyoga og bassengtrening med fysioterapeut. Det er stort sett det jeg får av bevegelse siden jeg sliter sånn med bekkenet..

Trener fortsatt styrke, sykling, roing og crosstraining. Kondisen er på bånn nå. Sliter en del meg tungpust :(

Trener styrke når jeg får muligheten, utenom det syns jeg det er forfriskende med spaserturer.

Trener fortsatt styrke, sykling, roing og crosstraining. Kondisen er på bånn nå. Sliter en del meg tungpust :(
Shit, så flink du er! Skulle ønske jeg var halvparten så flink FØR jeg ble gravid [emoji14]

Back
Topp