Ærlig med jordmor

Istid

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Marshmallows2021
jeg har vært ærlig med jordmor og fortalt at jeg har problemer med mat, føler meg nedstemt og har angst. Jeg får ekstra oppfølging av henne, er redd for at min ærlighet vil bli brukt imot meg, at hun tenker jeg er uskikket som mor og kontakter barnevernet. Nå angrer jeg så på at jeg har vært ærlig:(
 
Last edited:
Hva tenker du selv om deg som mor med dine utfordringer da? Mener du at det går fint, eller tenker du at du vil trenge ekstra hjelp og støtte? Barnevernet kan gi deg hjelp i form av foreldrekurs, avlastning, hjelp til å kontakte noen du kan snakke med etc. så det behøver ikke å være negativt å komme i kontakt med dem.

Ellers finnes det tilbud på mer lavterskelnivå i kommunene. Eks familiesentre, helsestasjoner etc som også kan tilby foreldrekurs og ekstra støtte og oppfølging.
Har jordmor uttrykket at hun tenker at du vil trenge hjelp?
Og husk at hun er pliktet til å si det til deg hvis hun vil melde bekymring til bv. Det er kun hvis mistanke om vold og overgrep at offentlige personer kan melde til barnevernet uten at foreldrene vet om det på forhånd.

Bra at du er ærlig! Det er viktig for henne å vite så hun kan ivareta deg på best måte :Heartred
 
Hva tenker du selv om deg som mor med dine utfordringer da? Mener du at det går fint, eller tenker du at du vil trenge ekstra hjelp og støtte? Barnevernet kan gi deg hjelp i form av foreldrekurs, avlastning, hjelp til å kontakte noen du kan snakke med etc. så det behøver ikke å være negativt å komme i kontakt med dem.

Ellers finnes det tilbud på mer lavterskelnivå i kommunene. Eks familiesentre, helsestasjoner etc som også kan tilby foreldrekurs og ekstra støtte og oppfølging.
Har jordmor uttrykket at hun tenker at du vil trenge hjelp?
Og husk at hun er pliktet til å si det til deg hvis hun vil melde bekymring til bv. Det er kun hvis mistanke om vold og overgrep at offentlige personer kan melde til barnevernet uten at foreldrene vet om det på forhånd.

Bra at du er ærlig! Det er viktig for henne å vite så hun kan ivareta deg på best måte :Heartred

Tusen takk for svar:) mener selv at jeg er en veldig god mor, men er dessverre en katastrofe tenker. Har snakket ut med mannen om dette og han mener jeg overreagerer noe voldsomt og det gjør jeg nok også :oops: jordmor er veldig forståelsesfull og setter av god tid til prat. Virker ikke som hun er bekymret for meg som mor altså. Men med hormoner og alt er jeg bare stresset for alt når det gjelder mini :sorry:
 
Bv tar inne ut barn av et hjem uten en sakelig begrunnet årsak så slapp av. Bv ønsker å hjelpe familier å få til å ha barnet hjemmet;)
 
Back
Topp