Regelmessige kynnere

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Jeg er 28+4 i dag og har konstante kynnere nå omtrent hvert 5 minutt. De er ikke vonde, men normalt ubehagelige som kynnere kan være. Er det noen andre som opplever det samme?

Kan forresten nevne at jeg endte opp på kontroll på sykehuset i går pga at jeg var veldig svimmel og kvalm, men alt var ok med både meg og gutta. Eneste var at jeg hadde fullt utslag på ketoner, selvom jeg spiser og drikker helt normalt.
 
Jeg har det mer eller mindre hver kveld, og noen dager litt mer utover ettermiddagen også. Men det blir ikke vondere enn at jeg kanskje må puste litt ekstra på noen av de, og det har ikke etablert seg nevneverdige smerter i ryggen eller som menssmerter. Det har jeg kjent bare noen få ganger.

Kynnerne kommer regelmessig en time eller to, men de blir ikke verre, og da tar jeg det helt med ro.
 
Jeg har det mer eller mindre hver kveld, og noen dager litt mer utover ettermiddagen også. Men det blir ikke vondere enn at jeg kanskje må puste litt ekstra på noen av de, og det har ikke etablert seg nevneverdige smerter i ryggen eller som menssmerter. Det har jeg kjent bare noen få ganger.

Kynnerne kommer regelmessig en time eller to, men de blir ikke verre, og da tar jeg det helt med ro.

Det er litt sånn jeg også har det, de sterkeste kan jeg puste meg litt igjennom, men de fleste er helt greie. Men mente du at du har kynnere regelmessig i løpet av en time? Nå er jeg på den 14 kynneren siden kl 18. Litt slitsomt siden jeg sitter i ro hele tiden. Får se om de gir seg snart.
 
Det er litt sånn jeg også har det, de sterkeste kan jeg puste meg litt igjennom, men de fleste er helt greie. Men mente du at du har kynnere regelmessig i løpet av en time? Nå er jeg på den 14 kynneren siden kl 18. Litt slitsomt siden jeg sitter i ro hele tiden. Får se om de gir seg snart.

Håper de gir seg, da. Det er kjedelig, og kan bli slitsomt, når det står på. Hvis du blir urolig av det, så vil jeg kontakte jordmor.

De kommer mer eller mindre regelmessig hele kvelden, enkelte kvelder er verre enn andre. Selv om jeg sitter dønn i ro. Men siden det ikke er mer enn det, eller vondt vondt, så mistenker jeg verken tidlige rier eller tegn på urinveisinfeksjon. Jeg puster godt ned i magen, og stort sett så går kynneren over. Men etter noen minutter, kommer ofte en til. Jeg har gått slik i mange uker allerede, så jeg ser ikke på det som bekymringsverdig fordi det ikke blir vondere, eller oftere.
 
Har hatt noen sånne runder selv, de har gått over. Jordmor var tydelig på lav terskel for å kontakte føden for å sjekke om man lurte på fødsel. Du går jo med tvillinger (større sjanse for prematur), så ville ringt og hørt!
 
Snakket med jordmor på forrige kontroll og hun beroliget meg veldig. Siden jeg er både annengangsfødende og tvillinggravid så vil det være ekstra mye aktivitet, og at det er helt normalt. Selv det å kjenne på litt nedpress og murringer i korsrygg kunne også være helt greit. Men med en gang de ble vonde, så var det streng beskjed om å ringe føden.
 
Back
Topp