Hva pleier du å gi bort til venner i barselgave?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Når vennepar/venninner får barn, hva pleier du å gi i barselgave? Gir du noe til babyen? Til moren? Foreldrene? Ferske storesøsken?
 
Hjemmestrikk til babyen.
Og vannflaske med sånn pinne man kan fryse til «evigvarende isbit» til mammaen.

Søsken får noe som passer personligheten og samtidig er underholdende uten å kreve for mye aktivitet fra foreldrene, så tegnesaker, puslespill, bøker, dukkeutstyr, perler og lego går igjen. Typiske «sitte stille»-leker, siden de fleste mødrene blir fort slitne, men også ønsker å gjøre noe med de eldste barna.
 
Jeg ga nå strikk i gave i babyshoweren på fredag [emoji169]
Så blir som regel strikk. Men begynte ikke med det før i fjor. Da jeg starta strikke da [emoji4]

Føt det ble det det jeg likte, ull, bambus, alt etter hvilken sesong de ble føst og det passa.

Jeg kjøper ikke alltid til søsken nei... Jeg har ikke så mye å rutte med.. Hu som nå fikk sist, får som regel alle arveklær fra minste mi da av både yttertøy og innetøy.

Jeg har gjerne hatt en ekstra dilleting til mor. En verdens beste mor kopp med noe godt til å ha oppi der [emoji4] Kakao på pinne eller noe kos [emoji39] Eller hudprodukter for noe hjemmespa i sofaen mens en ammer eller flasker.
 
Hjemmestrikk til babyen og pleieprodukter til mor. Har ikke kjøpt noe til storesøsken :)
 
Noe hjemmestrikket til babyen og muligens en storesøsken gave. Og gjerne noe godt til mor å.
 
Noe hjemmestrikket til babyen og muligens en storesøsken gave. Og gjerne noe godt til mor å.

IMG_2736.JPG

Dette settet strikka jeg til mange i år før jeg ble 2 barns mamma selv.
 
Jeg har brukt å gi hjemmestrikk til babyen, ammekurv til mor (liten kurv med div ting som er greit å ha i en armlengdes avstand når man er lenket til sofaen) og en liten ting til storesøsken (blir ofte mye oppmerksomhet til den nyfødte og synes det er viktig å ikke glemme storesøsken, det er også en stor omveltning i deres liv).
 
Jeg har ingen venner som har fått barn. Har én barndomsvenninne som fikk nylig, men vi har ikke særlig kontakt utover en liten samtale på facebook så har ikke gitt noe. Men hadde sikkert gitt en bamse+en body eller noe :) Og et eller annet til mor... spa-sett kanskje ;)
 
Hjemmestrikk. [emoji7]
 
Noe ull som regel. Siste gaven jeg ga var en ulldress fra Hust & Claire. Jeg elsker de til min egen, så da gir jeg det :)
 
Er det første babyen gir jeg en body og pysj og kanskje en søt genser/bukse i størrelse 68, tenker at de minste størrelsene får de mer enn nok av. Etter at jeg selv har fått barn innser jeg at selv str. 68 får man mye i, så mulig jeg øker til 74 på gaver fra nå av :p
Hadde jeg kunnet strikke hadde jeg definitivt strikket noe! Satte selv så umåtelig stor pris på hjemmestrikkede gaver!!

Er det barn nummer to (i hvert fall hvis det er samme kjønn) baker jeg noe godt, handler inn til lunsj og tar med noe spiselig. De fleste har det de trenger når de har barn fra før av og setter mer pris på noe hjemmebakt er min erfaring :)
 
Ingenting[emoji23][emoji23] kan ta med en kake liksom men ikke gaver, finnes da måte på, i dag skal man ha babyshowergave, barselgave, dåpsgave og gave til bursdager... blir svett bare av tanken jeg. Vi har jo jul og[emoji85]
 
Ingenting[emoji23][emoji23] kan ta med en kake liksom men ikke gaver, finnes da måte på, i dag skal man ha babyshowergave, barselgave, dåpsgave og gave til bursdager... blir svett bare av tanken jeg. Vi har jo jul og[emoji85]
Her gir vi kun babyshower-gave, ikke barselgave. Barselgave gis hvis det ikke er arrangert babyshower :) dåpsgave gir vi heller ikke til hvem som helst, kun hvis vi er invitert i dåp (vi har det slik blant mine venner at man bare inviterer familie i dåp, og evnt venner hvis de er faddere). Jeg ser den at det blir mye hvis dere gir til alle de anledningene :nailbiting:
 
Herreguuud, jeg leste hva gir du til venner i begravelse :nailbiting: tenkte at jeg pleier aldri gi noe gave.....:eek:

Barselgagave blir som regel body eller en liten god og behagelig dress / sparkebukse :)
 
Kjøper som regel noe deilig ulltøy med bambus eller silke inni (Joha eller Hust&Claire) til babyen og noe til mor (typisk noe eksklusivt godt jeg vet hun liker eller en deilig krem f.eks). Storesøsken får bøker eller lego/duplo :)
 
Det varierer, bleiekake, hjemmesydd eller kjøpte klær. Kommer an på tid, og relasjon.
 
Jeg har brukt å gi hjemmestrikk til babyen, ammekurv til mor (liten kurv med div ting som er greit å ha i en armlengdes avstand når man er lenket til sofaen) og en liten ting til storesøsken (blir ofte mye oppmerksomhet til den nyfødte og synes det er viktig å ikke glemme storesøsken, det er også en stor omveltning i deres liv).
Så utrolig koselig med en slik gave :)
 
Back
Topp