Deres beste tips ved forkjølelse

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Hva er deres beste tips ved en forkjølelse?? Har blitt skikkelig forkjølt spesielt med en stygg hoste som sitter godt nedi brystet. Kombinert med svangerskapet og 2 aktive gutter er det absolutt ikke drømmescensrioet med en forkjølelse nå... Så tar gjerne imot alt av tips som kan være med å legge litt på høsten. Har hostesaft, kakao, logger høyt med hodet allerede pga en halsbrann som absolutt ikke blir bedre med hosten
 
Hva er deres beste tips ved en forkjølelse?? Har blitt skikkelig forkjølt spesielt med en stygg hoste som sitter godt nedi brystet. Kombinert med svangerskapet og 2 aktive gutter er det absolutt ikke drømmescensrioet med en forkjølelse nå... Så tar gjerne imot alt av tips som kan være med å legge litt på høsten. Har hostesaft, kakao, logger høyt med hodet allerede pga en halsbrann som absolutt ikke blir bedre med hosten


Skulle ta influensavaksine denne uken men endte opp med forkjølelse jeg også... Typisk :hilarious:
Jeg anbefaler både ingefær og nesespray. Mye lettere sakt enn gjort da det er en litt ukontrolerbar refleks, men prøv å ikke hoste så ikke lungene blir så sår og mer risiko for at du kan dra bakterier og virus ned i lungene og pådra deg lungebetennelse i tillegg, det er grusomt. Hold deg så godt du kan unna mat og drikke som inneholder melk og sukker for både kroppen og slimproduksjonen sin del og for å få sykdommen fort overstått.

Kanskje en tur til legen kan være noe, eventuelt få noe som kan taes mens du er gravid? Har hørt at paracet går helt fint å bruke under graviditeten men rådfør deg med jordmor/lege om du er usikker:)

God bedring!
 
Last edited:
Hvis du sliter med hoste, så har jeg lest at en halv løk på soverommet om natten skal hjelpe. Ellers hjelper te med masse honning og sitron. Honningen legger seg som et "belegg" som gjør at "hostereseptorene" ikke blir så lett trigget.
 
Back
Topp