Pukka motherkind pregnancy te

Ceres

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Pukka motherkind pregnancy te, noen som drikker den?
Ser det står anbefales i 2 og 3 trimester på pakken, men ettersom den inneholder bringebær blad ble jeg usikker på om den bør ligge litt. Har lest en gang om at bringebær blad skal være god foreberedelse for fødsel, men setter vell ikke i gang noe? Da hadde det vell aldri vært nevnt noe om 2.trimester på pakken.
Kjøpte den mens vi prøvde, så har jeg helt glemt den bort fram til jeg ryddet i kjøkkenskap :p
 
Ikke prøvd den, og ble også litt skeptisk hvis den inneholder bringebærblad. Håper å gå over termin, så det ikke blir fødsel i romjula;)

Men ble litt nysgjerrig: hva står det på pakka at den skal være bra for?
 
Ikke prøvd den, og ble også litt skeptisk hvis den inneholder bringebærblad. Håper å gå over termin, så det ikke blir fødsel i romjula;)

Men ble litt nysgjerrig: hva står det på pakka at den skal være bra for?
Står ikke noe på pakken om det, må Google litt å sjekke hva bringebærblad skal være godt for, snart 6 år siden siste jeg leste om det så husker ikke mye av det :p
 
På life sin nettside står det at urtene er satt sammen for å støtte deg i siste halvdel av svangerskapet. Altså veldig vagt.
Bringebærblad skal virke stimulerende og styrkende på livmor og bekken muskulatur, og de skal være kjent for sine sammentrekkende egenskaper.
Jeg ønsker ikke å føde noe før uke 37, så tror den teen for ligge i tilfelle :)
 
På life sin nettside står det at urtene er satt sammen for å støtte deg i siste halvdel av svangerskapet. Altså veldig vagt.
Bringebærblad skal virke stimulerende og styrkende på livmor og bekken muskulatur, og de skal være kjent for sine sammentrekkende egenskaper.
Jeg ønsker ikke å føde noe før uke 37, så tror den teen for ligge i tilfelle :)
Kanskje bedre å spare til etter fødsel, ja:)
 
Jeg må innrømme at jeg ikke hadde fått med meg at den inneholdt bringebærblad, så har drukket den hver dag siden jeg fikk den anbefalt på butikken i uke 12. :oops:
Kanskje det må en del bringebærblad til før det har effekt? Type te brygget bare på det? Hehe, håper det i allefall.. Jeg har virkelig ikke lyst til å føde før om leeenge!
 
Jeg drakk ren bringebærblad te i forrige svangerskap og fødte 10 dager på overtid, så tror ikke det er noen overhengende fare ;) men samtidig så skjønner jeg jo at man ikke tar noen sjanser når det er snakk om før og etter nyttår :p
 
Fant også en artikkel om at bringebær blad ikke var bra i svangerskap, så man finner litt av alt når man Googler :p
 
Bringebærblad gjør ikke at man føder tidligere. Den styrker livmora og gjør at fødselen går litt raskere, samt minsker risiko for komplikasjoner som bruk av vakum, revning ol. Man kan fint ta hele tredje trimester. Begynte selv å ta kapsler nå som jeg bikket 28uker. Starter med 2 kapsler og øker til 6 etterhvert. (6 er anbefalt dosering) Har tatt i begge mine tidligere svangerskap og ingen av fødslene startet før termin!
 
Bringebærblad gjør ikke at man føder tidligere. Den styrker livmora og gjør at fødselen går litt raskere, samt minsker risiko for komplikasjoner som bruk av vakum, revning ol. Man kan fint ta hele tredje trimester. Begynte selv å ta kapsler nå som jeg bikket 28uker. Starter med 2 kapsler og øker til 6 etterhvert. (6 er anbefalt dosering) Har tatt i begge mine tidligere svangerskap og ingen av fødslene startet før termin!
Eldste her er tatt med vakuum, og når du sier det husker jeg at jeg leste akkurat det der når jeg var gravid med han og tok da kapsler. Det er 9 år siden så ikke rart at man trenger oppfriskning :p
Men eneste som måtte syes etter vakuumforløsningen var der de klippa, revnet ikke noe ellers og ingen komplikasjoner :)
 
Eldste her er tatt med vakuum, og når du sier det husker jeg at jeg leste akkurat det der når jeg var gravid med han og tok da kapsler. Det er 9 år siden så ikke rart at man trenger oppfriskning :p
Men eneste som måtte syes etter vakuumforløsningen var der de klippa, revnet ikke noe ellers og ingen komplikasjoner :)
Måtte også bruke vakum med første for han var så stor. Husker de kommenterte hvor tøyelig vevet var der nede. Legen hadde hele hånda inni der for å få løs skuldra. Revna heller ikke som jeg kan huske (kun klippet), tross heftig action der nede.
 
Drikker masse av den teen:Heartbigred Veldig god :) tenker at det uansett ikke er store mengder av noen av ingrediensene så jeg bekymrer meg ikke :)
 
Ordnet meg en kopp etter frokost i går, overraskende god til å være urtete ;)
 
Back
Topp