Mat i løpet av en dag

Eskimo28

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Augustbarna 2021
Septemberlykke 2021
Utmarsj 2024
Jeg er veldig usikker på om lille får nok mat og væske. Jeg ammer fortsatt og har ammet ganske mye. Når vi rundet åtte mnd økte vi til tre måltider om dagen. Frokost, lunsj og middag. Hun får grøt til frokost og kvelds, og enten brødskive eller grønnsakmos til lunsj. Hun får alltid vann med maten, men hun drikker lite av det. Jeg ammer i tillegg ca kl 05.00, 10.00, 14.00 og 18.30. Maten gis 08.00, 12.00 og 16.30/17.00. Hvis jeg ammer før mat så blir det gulporama fordi hun fortsatt spiser like mye og blir alt for full.

Lille gir ikke tydelig uttrykk for sult eller tørste, og forrige uke gulpet hun konstant sånn at jeg bestemte meg for å amme litt mindre denne uken. Nå er jeg litt redd for at hun har mindre våte bleier. Vi skal på helsestasjonen i morgen så jeg får snakket med HS da, men jeg lurer på om hvordan det er hos dere nå mtp amming og fast føde? Hvor ofte ammer dere?
 
Snuppa hadde omgangssyke og tok bare pupp i 2 uker samt vann med GEM i. (For magen)
Siden har hun bare gått ned i vekt og har liten appetitt. De siste dagene har hun bare spist frukt smoothie.
Prøver å amme tidlig om morgen og som kvelds kos før tannpuss.
Vi var på legevakten med henne og fikk beskjed om at så lenge hun tisset i bleien fikk hun nok veske. (Hun hadde tør bleie i 2 dager) så hun ble nesten lagt inn.
 
Snuppa hadde omgangssyke og tok bare pupp i 2 uker samt vann med GEM i. (For magen)
Siden har hun bare gått ned i vekt og har liten appetitt. De siste dagene har hun bare spist frukt smoothie.
Prøver å amme tidlig om morgen og som kvelds kos før tannpuss.
Vi var på legevakten med henne og fikk beskjed om at så lenge hun tisset i bleien fikk hun nok veske. (Hun hadde tør bleie i 2 dager) så hun ble nesten lagt inn.

Takk for svar! Huff, det var leit å høre om deres opplevelse. Omgangssyken er ikke bare bare for de små. Her er det minst to skikkelig våte bleier i døgnet, så er heldigvis ikke helt tørt. Vi får se hva helsesøster sier i morgen!
 
Vesla får brødskive ca 07.15 når vi spiser frokost, frukt/egg/grønnsaksmos ca 12 og grøt klokken 18. I tillegg får hun en eller annen snack/fingermat når storesøstrene kommer hjem fra skole og spiser litt før evt aktiviteter, denne er mest for det sosiale, hun syns det er stas å få være endel av gjengen.
Jeg ammer ca. 05, 09, 14, 16/17, 19 og 01. Håper å kutte ut nattammingen snart, tror ikke hun spiser så mye, det er mest for kosen. Men jeg har vært for trøtt til å ta kampen, vært litt mye med tenner og 8 mnd søvntull etc i det siste. Og når hun står opp klokken 05 og mannen er bortreist så går mor litt på sparebluss.
 
Vesla får brødskive ca 07.15 når vi spiser frokost, frukt/egg/grønnsaksmos ca 12 og grøt klokken 18. I tillegg får hun en eller annen snack/fingermat når storesøstrene kommer hjem fra skole og spiser litt før evt aktiviteter, denne er mest for det sosiale, hun syns det er stas å få være endel av gjengen.
Jeg ammer ca. 05, 09, 14, 16/17, 19 og 01. Håper å kutte ut nattammingen snart, tror ikke hun spiser så mye, det er mest for kosen. Men jeg har vært for trøtt til å ta kampen, vært litt mye med tenner og 8 mnd søvntull etc i det siste. Og når hun står opp klokken 05 og mannen er bortreist så går mor litt på sparebluss.

Var på 9mnd kontroll på mandag og hun veier 10,4 kg så hun får hvertfall i seg nok mat. Bestemte meg for å ta kampen ang nattammingen nå da det virker som at tennene er på en liten pause. Så nå er det null pupp mellom 19 og 05. Hun er ikke helt fornøyd, men sovner til slutt. Og hvilken måned passer det egentlig bedre å gå rundt som en zombie [emoji23][emoji316]
 
Her får de grøt til frokost og kvelds, skive med pålegg og evt fruktmos til lunsj, og middagsglass til middag. Får melk to ganger natt, og to-tre ganger dag :)
 
Her får de grøt til frokost og kvelds, skive med pålegg og evt fruktmos til lunsj, og middagsglass til middag. Får melk to ganger natt, og to-tre ganger dag :)
Til lunsjen spiser de bare typ en halv brødskive hver men de klarer seg ikke på bare tre måltider lenger så de spiser heller litt mindre hvert måltid :)
 
Gir brødskiver, avacado, grønnsaker, smoothie, lapper til baby, kokt egg (plommen), middagsmat. Ca 2-3 ganger per dag.
 
Back
Topp