Fryseforsøk, progynova og cyclogest

Prøvemilla

Glad i forumet
Nå har jeg fått svar på hvordan veien blir videre :)
Skal starte primolutt 22.10 - vente på TR
Så går det slag i slag med UL osv, så innsett ca uke 47 !! ;)
Noen som har brukt denne kombinasjonen medisin og vil dele litt erfaring? :D

Nå har jeg fått svar på hvordan veien blir videre :)
Skal starte primolutt 22.10 - vente på TR
Så går det slag i slag med UL osv, så innsett ca uke 47 !! ;)
Noen som har brukt denne kombinasjonen medisin og vil dele litt erfaring? :D
Jepp! Jeg har akkurat brukt den på forsøket jeg hadde nå, og jeg synes det var en «fin» medisinering. Hadde litt bivirkninger av Primolut, og synes ikke den var så ålraight, men Progynova synes jeg var fin! Ingen negative bivirkninger fra den, litt trøtt i begynnelsen kanskje, men følte meg ellers egentlig friskere enn vanlig.
Cyclogest tror jeg kanskje er bedre enn andre typer, jeg vet ikke, men man får ikke mye rester og trenger ikke gå med bind hele dagen liksom, iallfall måtte ikke jeg det :happy:
Cyclogest koster ca 400-500 kr for en pakke som varer cirka en uke om du tar to om dagen.

Gått på denne kombinasjonen 3 ganger (bare progynova og cyclogest)! Veldig lite bivirkninger på meg! Litt hodepine bare av progynova! Cyclogest ga endel murringer og ømme bryster! Altså bivirkninger som kan forveksles med graviditetssymptomer! Utrolig frustrerende, men de fleste progesterontilskuddene er slik! Foretrekker definitivt cyclogest fremfor lutinus da[emoji5]

Går på det nå. Forbausende lite gris og bivirkninger. Halsbrann, murringer og ømme pupper

Jeg er en av de som blir dårlig av den komboen, men så var jeg også gravid 2/3 fryseforsøk. En med medisiner til uke 9 og en til uke 12.
Så det kan ha vært graviditeten også da jeg blir veldig dårlig som gravid.
( mistet begge disse).

Jepp! Jeg har akkurat brukt den på forsøket jeg hadde nå, og jeg synes det var en «fin» medisinering. Hadde litt bivirkninger av Primolut, og synes ikke den var så ålraight, men Progynova synes jeg var fin! Ingen negative bivirkninger fra den, litt trøtt i begynnelsen kanskje, men følte meg ellers egentlig friskere enn vanlig.
Cyclogest tror jeg kanskje er bedre enn andre typer, jeg vet ikke, men man får ikke mye rester og trenger ikke gå med bind hele dagen liksom, iallfall måtte ikke jeg det :happy:
Cyclogest koster ca 400-500 kr for en pakke som varer cirka en uke om du tar to om dagen.

Det var godt å høre! Da håper jeg det blir en positiv opplevelse! Å såå bra at den ikke søler like mye som lutinus

Hvordan går det/gikk det med ditt forsøk da?

Gått på denne kombinasjonen 3 ganger (bare progynova og cyclogest)! Veldig lite bivirkninger på meg! Litt hodepine bare av progynova! Cyclogest ga endel murringer og ømme bryster! Altså bivirkninger som kan forveksles med graviditetssymptomer! Utrolig frustrerende, men de fleste progesterontilskuddene er slik! Foretrekker definitivt cyclogest fremfor lutinus da[emoji5]

Blir så glad av å lese at det ikke er så ille! I denne prosessen er man vant til å føle man er gravid heletiden spør du meg, så det må jeg vel bare godta

Hvordan har dine forsøk endt da?

Det var godt å høre! Da håper jeg det blir en positiv opplevelse! Å såå bra at den ikke søler like mye som lutinus

Hvordan går det/gikk det med ditt forsøk da?
Det gikk dessverre ikke så bra. Hadde innsett den 17.september, ble gravid, men mista. Blør nå, blah. Håper på å få satt inn igjen så fort som mulig.. kjeeeempekjedelig!!! :(

Jeg er en av de som blir dårlig av den komboen, men så var jeg også gravid 2/3 fryseforsøk. En med medisiner til uke 9 og en til uke 12.
Så det kan ha vært graviditeten også da jeg blir veldig dårlig som gravid.
( mistet begge disse).

Åå, ja skjønner
Vanskelig å vite hva grunnen er da..

Synd å høre at du mistet begge gangene..
hvor er du i løypa nå da?

Blir så glad av å lese at det ikke er så ille! I denne prosessen er man vant til å føle man er gravid heletiden spør du meg, så det må jeg vel bare godta

Hvordan har dine forsøk endt da?

Ble gravid på første fryseforsøk i styrt syklus, men hadde en MA i uke 6! Hadde 3 stk fryseforsøk etter det (2 styrt og 1 naturlig syklus), de ble kjemiske/negative! Gravid på andre ferskforsøk, 6.innsett[emoji5] termin om 3 uker[emoji173]️

Ble gravid på første fryseforsøk i styrt syklus, men hadde en MA i uke 6! Hadde 3 stk fryseforsøk etter det (2 styrt og 1 naturlig syklus), de ble kjemiske/negative! Gravid på andre ferskforsøk, 6.innsett[emoji5] termin om 3 uker[emoji173]️

Ohoi, du har hatt noen forsøk da!

Men så deilig og endelig klare det❤️
M

Ohoi, du har hatt noen forsøk da!

Men så deilig og endelig klare det[emoji173]️
M

Ja, det ble noen gitt[emoji85] men verdt det når man endelig lykkes[emoji173]️

Åå, ja skjønner
Vanskelig å vite hva grunnen er da..

Synd å høre at du mistet begge gangene..
hvor er du i løypa nå da?

Jeg har fått to barn også! Via ICSI.

Da er det ikke så vondt lenger med de man mistet i den forstand at man tenker på dem som " tapte barn". Men påkjenningen merkes jo.

Vi er heldige og glade for de to barna vi har fått, selv om vegen har vært veldig tøff. Jeg har både fått fødselsskader og graviditetsskader.

Likevel har jeg lyst til å prøve på nr tre, dvs kun bruke opp de vi har på frys som er tre stk. Jeg har ikke lyst på tre barn til altså, men om det i det hele tatt blir et barn til på de tre så er det jo veldig bra det.

Jeg føler veldig på at jeg ikke har " lov" til å ønske meg et barn til pga de vanskelighetene vi har hatt. Er lei meg for det....
Hadde det vært enkelt, så hadde mannen min vært med på det.

Jeg vet at for de som har ingen barn, så virker disse følelsene som jeg har nå så fjerne.
Det kan jeg også skjønne fra et sånt ståsted.
Men man er på to ulike steder.

Husk at de som bare kan hoppe i høyet for å bli gravid godt kan ønske seg, og få mange barn. Det må man også kunne få lov til å ønske seg når man bare kan få barn via assistert.

( jeg ville bare skrive om min erfaring med " frysemedisinene". Tenkte ikke så mye på resten)

Vil ønske deg så mye lykke til. Ikke alle som reagerer som jeg heldigvis :-)

Back
Topp