Underlag i sengen?

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Hva bruker dere for å beskytte madrassen hvis uhellet skulle være ute? Tisselaken? Noe annet? :hilarious:

Har ikke lagt på noe jeg :oops: Kanskje på tide - 39+2 idag. Har et beskyttelseslaken/tisselaken liggende, så får vel kanskje slenge det på før det er for seint :wacky:

Tenker du til egen seng i tilfelle vannet går, eller babysenga?[emoji5]

Har ikke lagt på noe jeg :oops: Kanskje på tide - 39+2 idag. Har et beskyttelseslaken/tisselaken liggende, så får vel kanskje slenge det på før det er for seint :wacky:
Ikke jeg heller, men greit å være forberedt tenker jeg :D

Hehe, okaj![emoji5] jeg kjøpte Tena bed, slike de bruker på sykehus/pleiehjem, til å ha i senga vår tilfelle vannet går! Så la jeg samme i bedside crib’en, langt ned og ikke der babyen skal ligge med hodet! Leste at det ikke var anbefalt med tisselaken i babysenga ifht krybbedød!

Har ikke noe i senga og brukte ikke sist heller. Er ikke mange fødsler som starter med vannavgang og skjer det krysser jeg fingrene for at det ikke går om natta... Gidder bare ikke styre med det

Sniker fea en annen gruppe her. Men jeg fikk høre av andre mødre at det kan bli veldig klamt med tisselaken, så jeg kjøpte heller en overmadrass på ikea til 200kr eller noe sånt. De få gangene småen har tissa gjennom bleia vasker jeg overmadrassen.

Sniker fea en annen gruppe her. Men jeg fikk høre av andre mødre at det kan bli veldig klamt med tisselaken, så jeg kjøpte heller en overmadrass på ikea til 200kr eller noe sånt. De få gangene småen har tissa gjennom bleia vasker jeg overmadrassen.

Hadde de overmadrass til sprinkelseng? Jeg fant bare overmadrass til juniorseng på Ikea.

Ekke så redd for senga, er mer redd for sofaen jeg xD så får vel se om jeg får kjøpt noe å beskytte sofaen med ... :p

Haha må si jeg ikke var sikker på om det var snakk om babyen eller vår seng :P Til baby har vi valgt å ikke ha tisselaken da LUB anbefaler å ikke ha det. Men vi har kjøpt et tisselaken som jeg nå har under min side av sengen i tilfellet vannet skulle gå i sengen (det skjedde når min mor ventet meg :O ). Jeg tenker det kan brukes i fremtiden når det er pottetrening på gang eller at vi finner et annet bruksområde for det.

Jeg har vurdert overmadrass, men ikke kjøpt noe enda. Jeg tenker vi prøver uten først og ser hva vi tenker etter noen uker.

Hadde de overmadrass til sprinkelseng? Jeg fant bare overmadrass til juniorseng på Ikea.
Jeg har sett denne på mimmis i hvertfall :)

Til bedside criben har jeg en overmadrass i ull som absorberer godt og som fungerte fint til forrige baby. Lett å hive i maskinen.

Til vår seng: vannet gikk sist, på natta. Men det kom ikke en dråpe i senga. Jeg våknet av et knepp eller noe sånt, og sa til mannen: nå hår vannet! Veltet meg ut av senga, og alt vannet rant ut på gulvet :D så stoler på at vannet ikke går denne gang, evt at det i så fall havner på gulvet igjen! Tisselaken er så ekkelt å sove på!

Brukte ikke sist til babyen, og kommer ikke til å bruke det nå heller. De få gangene det har blitt lekkasje med førstemann, tok jeg bare av trekket på madrassen og vasket det. Aldri vært de store lekkasjene.

Siden det er så sjelden at vannet går før riene begynner gidder jeg ikke legge noe på vår seng heller. Synes de fleste historier jeg hører er de som står opp av senga, og at først da kommer vannet. Ingen krise om vannet går i senga heller. Får røve av overmadrassen og slenge til vask.

Jeg har en tynn overmadrass fra IKEA til sprinkelsenga, legger tisselakenet rett på madrassen med overmadrassen over. Det har vært masse uhell hos oss så er glad jeg har tisselaken:) det dekker ikke hele senga, kun fra livet hans og ned. Siden sønnen vår stort sett hver natt havner i senga vår så kjøpte jeg et tisselaken på IKEA som dekker hele dobbeltsenga vår. Har en tynn madrassbeskytter over denne og laken på toppen. Er veldig glad for at jeg har tisselaken på senga vår da jeg våknet på natta med at vannet gikk og alt havnet i senga:hilarious: Så man kan aldri være for sikker på at det ikke skjer!:p

Til babyen har jeg kjøpt et tisselaken som skal puste godt:-)

Men har i vår seng også, hun kommer til å ligge mye der for å si det slik og bleielekasje skjedde på ganske kort tid. + det blir nok sikkert endel melkelekasjer i sengen tor jeg:yuck:

Og jeg er glad jeg hadde det på tidlig for å si det slik:hilarious:

Nå var jeg jo heldig at det ikke kom noe i sengen da, men det kunne fort gjort det om jeg ikke hadde gått på badet akuratt når jeg gjorde, istedenfor havnet det på badegulvet i skikkelig filmstil, splash!

Var ikke helt forberedt mentalt egentlig for at fødselen faktisk skulle starte i uke 37, så hlad jeg bare hadde bestemt meg for å være tidlig ute med å gjøre slike ting;)

Last edited:
Hehe, okaj![emoji5] jeg kjøpte Tena bed, slike de bruker på sykehus/pleiehjem, til å ha i senga vår tilfelle vannet går! Så la jeg samme i bedside crib’en, langt ned og ikke der babyen skal ligge med hodet! Leste at det ikke var anbefalt med tisselaken i babysenga ifht krybbedød!

Sniker.
Hihi, var veldig kjekt å ha sånne tilgjengelig når det viste seg at vi ikke rakk sykehuset og mini kom hjemme i sengen :hilarious: men dere får heller satse på å rekke sykehuset ;)

Sniker.
Hihi, var veldig kjekt å ha sånne tilgjengelig når det viste seg at vi ikke rakk sykehuset og mini kom hjemme i sengen :hilarious: men dere får heller satse på å rekke sykehuset ;)

Oj såpass!! Satser på å rekke sykehuset ja[emoji85][emoji85] vi blir sendt innover tidlig, har så lang vei i utgangspunktet! Men kan jo skje at ting skjer styggfort da[emoji51][emoji51] håper det gikk bra med dere[emoji5]

Back
Topp