Lese strikkeoppskrifter.

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Noen gode tips for å klare dette? Jeg sliter ordentlig med å skjønne alt :wtf:
 
Strikk engelske oppskrifter. Der står ting i detalj og fullstendige setninger. Mye enklere enn norske oppskrifter der alt er så komprimert og forkorta.
 
Men om du plages med noe spesifikt kan jeg prøve å hjelpe:)
 
Strikk engelske oppskrifter. Der står ting i detalj og fullstendige setninger. Mye enklere enn norske oppskrifter der alt er så komprimert og forkorta.
Oh, det kan jeg kanskje prøve :) sliter ikke med noe spesifikt, jeg har bare alltid et par punkter i en oppskrift jeg sliter med, uansett hvor enkel den egentlig er :hilarious:
 
Det finnes mange gode videoer på nett, hvis du googler det du lurer på ;) som f. Eks Vendinger, kast osv
Jeg har lært det jeg kan på nettet :) men er det noe spesifikt, så er det bare å spørre :D
 
Oh, det kan jeg kanskje prøve :) sliter ikke med noe spesifikt, jeg har bare alltid et par punkter i en oppskrift jeg sliter med, uansett hvor enkel den egentlig er :hilarious:
I norske mønster er ofte enkle oppskrifter nesten de verste, fordi de bare er på ett lite avsnitt...
De går ut i fra at man bare skjønner alt uansett.

Prøver du deg på engelsk er det mye bra du kan søke opp på ravelry.com
Det er også mye fint på knytt.com (som er kvalitetssikret).

Tilbudet om å hjelpe om du plages med ett mønster er stående på engelsk også :)
 
Jeg synes at Klompelompe har greie oppskrifter. Mange andre oppskrifter er vanskelige for meg. Det er dumt at de ulike forfatterne ikke bruker samme forkortelser, og så synes jeg det er dumt at de bruker forkortelser i det hele tatt.
 
Tusen takk for gode tips :) jeg kan det grunnleggende, kunne kast og litt diverse ting. Men så stopper det på oppskrifter, og da får jeg ikke lært meg nye ting og glemmer ting jeg allerede kan :p
 
Oppskrifter er ikke så lett å lese men det kommer somregel med øvelse.
 
Back
Topp