Fødebag

Håpefull85

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2018
Julibarna2024☀️
Noen som har pakket den ennå?
Det begynner å gå opp for meg at d muligens er noe å tenke på for min del (36+1 i dag)[emoji28] Merker jeg er sååå mye mer «avslappet» til det meste nå som det er nr.2 som ventes, og jeg husker virkelig ikke hva jeg pakket med sist[emoji85]

Bare uke 32 her så gidder ikke pakke ned noe før november starter:)

Her har jeg akkurat bestilt meg utenlandsreise i uke 35 (31 nå). Så det blir vel ikke pakking av fødebag før jeg er tilbake. Skal i alle fall pakke litt annet enn sist... trodde jeg skulle gli rett inn i behagelige ikke-gravidjoggebukser. He. He.... skjedde ikke. Denne gang har jeg investert i flere behagelige gravidbukser, og det er de som blir med, sammen med løse genser. Gikk uansett for det meste rundt i sykehusskjorta og så ut som et dass. Og babyen brukte sykehusklærne....

Babynestet skal med! Det brukte vi fra første dag :)

Har faktisk klar baggen, eneste jeg ikke har pakket er cardigans og snacks :) Har en følelse på tidlig fødsel av en eller annen grunn, men håper baby holder seg inne frem til termin. Magefølelsen min har en skremmende tendens til å slå ut derimot så tar ingen kjangser :smiley-ashamed004
Blir nok å gå gjennom baggen ved en senere anledning nærmere termin for å sjekke at alt er med ;)

34+3 i dag. Lillemors bag er stort sett klar :-) min venter jeg med. Er vel bare litt toalettsaker + et par klesskift som skal med til meg ... Dersom alt er ok med både meg og lillemor etter fødselen, tenker vi å gjøre sykehusoppholdet så kort som mulig. Hvis ikke bor vi 15 min fra sykehuset, så ingen krise om noe blir glemt :-)

Uke 33 +0 idag, men har pakket baggen til lille lillebror for sikkert 3 uker siden:D Har begynt å pakke ned ammebh'er til meg selv. Har vokst ut av 2 gravidbukser nå, skal ta med de for bruk til hjemmereise. Venter med å pakke godbukser og toalettsaker da jeg bruker alt det nå. På sykehuset får man låne alt til baby (klær, bleier, kluter osv), jeg får låne sykehusskjorter, truser og bleier/bind:) Har kjøpt meg en vanlig genser som er vid, som jeg har tenkt å bruke til hjemreise:)

Jeg begynte å ordne den her om dagen.
Puttet oppi litt bare for å ha det i baggen, OM det skulle skje noe. Bare det mest nødvendige, så får jeg heller gå over å fylle på når det nærmer seg:)
Jeg tenker at det er greit for far å vite, om det plutselig skal bli stress:)
Er 35 + 2 idag.
Jeg har begynt med den "sliten vondt" følelsen i korsryggen, noe jeg gikk med helt til vannet gikk og sønnen kom i full fart sist
Han kom 2 uker før termin, så har forhåpentligvis litt tid enda :)

Uke 34+0 idag. Tenkte å pakke imorgen faktisk. Storebror kom i uke 36...da ble bare ting pakka i en kiwi pose i hui og hast av pappaen o_O
Litt mer forberedt denne gangen ;)

Er kun 31+4, har dog søkt om planlagt KS denne gangen også og blir nok 14-9 dager før termin. Så ca 6 uker til bebis kommer. Tenker jeg jeg pakker fødebagen om noen uker

Var mye mer avslappet med nr2 selv :hilarious: Var også smart og pakket myyye mindre enn første gang ;)

Listen er skrevet, men er ikke kommet lengre. Er 35+0 i morgen og skal på vekstkontroll om én uke, så har liksom tatt det rolig frem til den kontrollen. Men, vurderer å pakke ned det jeg har. Mangler nesten alt til frøken fryd da. Uff, var betraktelig mer forberedt med nummer én. Hehe.

Noen som har pakket den ennå?
Det begynner å gå opp for meg at d muligens er noe å tenke på for min del (36+1 i dag)[emoji28] Merker jeg er sååå mye mer «avslappet» til det meste nå som det er nr.2 som ventes, og jeg husker virkelig ikke hva jeg pakket med sist[emoji85]
33+0 imorgen, og vurderer å begynne å pakke.. enda lenge til mest sannsynlig, men igjen så vet man aldri heller hehe!

Jeg har ikke begynt å tenke ordentlig på det enda. Aner ikke hva jeg bør pakke med meg.. :confused005

Jeg syns det er unødvendig mye pes rundt denne fødebagen. Man skal jo tross alt være på et sykehus, der har de jo det meste en trenger; det jeg tenker man tar med utenom er behagelige klær om man ikke vil sprade rundt i sykehusskjorte, cardigan/annen innejakke om du er en frostpinne som meg, egne truser om du foretrekker det fremfor sykehusnettingtruser, stelleprodukter og telefonlader. Slikt pakkes da relativt fort, jeg mener - det er et kort weekendopphold de fleste skal på. Hvis man må reise uker i forveien pga avstand etc har man så klart andre behov, men da er det jo ikke bare en fødebag lengre heller :shy:
Baby trenger vel enda mindre, men er vel mye mer kos med egne klær enn sykehusets da. Og hentesett :-)

Jeg blir ikke å pakke den før termindato da vi forventer overtid, eventuelt så fort jeg kjenner noe utenom det vanlige. Blir bare å gjøre meg enda mer utålmodig ved å stå fremme å terge meg :shifty:

Jeg kan ikke huske om jeg pakket noe på forhånd sist. Hadde god tid fra vannet gikk til riene kom, så det var ikke noe problem.

Tror ikke jeg pakker nå heller, men har gjort meg noen tanker om hva jeg savnet forrige gang så jeg kan sørge for at det er i hus og at jeg vet hvor det er. Kanskje skrive ned en liste så jeg ikke glemmer det.

Det som ble med:

- Tannbørste/tannkrem
- Hårbørste
- Et skift til meg
- Lader til mobil
- Lovehearts :p
- Hjemreiseklær til baby

Nå ble jeg værende en uke på sykehuset, så pappaen ble sendt hjem etter rene klær.

Jeg savnet:

- Hårføner
- flipflopper til dusjen
- shampo og balsam
- Tøfler
- Ammebh
- Smertestillende ( så man ikke trenger å masse på personalet)
- Normale bind
- Et ekstra skift til mor
- øretelefoner til mobil

Ta gjerne med klær til baby om dere vil det. Selv om det de har på sykehuset er ok, så er det egentlig ikke noen grunn til å spare på det dere har. Det blir fort for smått uansett. Det ble faktisk en del skift (mye gulping og litt urutinerte bleieskift). Og det så mye deiligere ut med ull for baby (var litt kaldt..). Ikke tar de klærene så stor plass heller :p

Rakk ikke å pakke noe fødebag sist, så har planer om å være tidlig ute denne gangen[emoji4] Listen er skrevet, og klærne er til vask, så bagen blir nok pakket innen en uke. Tenkte at den skulle være klar senest 36+0[emoji4]

Skal ha planlagt ks, så har pakket egen koffert til baby og kommer til å pakke en egen bag til meg siden det blir noen dager på føden, vil ikke sitte å savne noe denne gangen.... Liker ikke å være på sykehus, så egne klær er med på å få ting til å virke mer normalt, Ting jeg savna sist var varme klær både til meg og baby, og bukser uten strikk som klemmer på ks sår, og shampo med god lukt,og snop siden det er vanskelig å komme seg ned i kiosken de første dagene

Back
Topp