Trenger vi utedress?

Granskern

Flørter med forumet
Har dere andre kjøpt utedress til baby? Vi har bare kjøpt vognpose og masse ullklær, men trenger vi utedress også? Hvor gammel er baby når dere regner med å bruke dress og hvilken størrelse kjøper dere?
Jeg er førstegangs og har ikke peiling på hva som er lurt [emoji85]
 
Har kjøpt både tynn utedress og vinterdress... med to større søsken regner jeg med at det blir en del ut i vinter og erfaringen med de andre barna er det er kjedelig å bare sitte i vogna.

Så her blir det nok tur på akebrett hvis det er snø, og bruk av både dress og pose i vogna. Tynne dressen er vel mest til våren igjen...

De to eldste elsket å være ute så fort de krabba... og da er det kjekt med dresser.
 
Har kjøpt både tynn utedress og vinterdress... med to større søsken regner jeg med at det blir en del ut i vinter og erfaringen med de andre barna er det er kjedelig å bare sitte i vogna.

Så her blir det nok tur på akebrett hvis det er snø, og bruk av både dress og pose i vogna. Tynne dressen er vel mest til våren igjen...

De to eldste elsket å være ute så fort de krabba... og da er det kjekt med dresser.

Takk for svar! Sikkert lurt å kjøpe vinterdress, men jeg veit jo ikke når hun begynner å krabbe, så veit jo ikke hvilken størrelse jeg skal kjøpe [emoji85] og heller ikke hvilken type/merke [emoji85] hater å være så noob [emoji85]
 
Jeg kjøpte vel egentlig kun fordi jeg fant en på 70% salg... og er jo ikke vits å kjøpe før behovet melder seg.

Og vi har hatt med vognposen oppi akebrettet også vi...
 
Kjekt med salg!
Så at det var salg på en fra reflex på barnas hus nå, men usikker på om det er lurt å kjøpe nå eller satse på at det er tilbud når vi får behov for dress[emoji848] men de dressene jeg fant starta på str 74, og baby er 9 mnd i slutten av januar.. så da vil jo den dressen antagelig være for liten når det er som kaldest[emoji848] What to do? Er vel ikke noe ålreit å kjøpe 80 og bruke for stor dress heller?
 
Ville ventet og sett an behovet - kjøpt eventuelt brukt om du ser det trengs:) får tidsnok svidd av penger på klær når bhg starter :)
 
Jeg ville også venta og sett an behovet. Og det er masse brukte, fine klær på Finn til en god pris, vi kjøpte bl a en reima dress som ny koster ca 1000kr til 200, og den kan du ikke se at er brukt en gang. Bra for miljøet og lommeboka
 
Jeg ville også venta og sett an behovet. Og det er masse brukte, fine klær på Finn til en god pris, vi kjøpte bl a en reima dress som ny koster ca 1000kr til 200, og den kan du ikke se at er brukt en gang. Bra for miljøet og lommeboka

Ja, jeg liker jo egentlig å kjøpe brukt, så vi venter og ser an og håper at vi finner noe på Finn eller selgegrupper på Facebook når behovet melder seg [emoji4] er bare «salg-genet» som plutselig kicker inn og sier at det er lurt å kjøpe på salg [emoji85][emoji23] prøver å roe ned det genet og tenke at vi kjøper heller ting brukt [emoji4]
 
Venter og ser an. Har flere ulldresser, men ingen utedress til vinteren ennå[emoji4]
 
Jeg skal vente å se an behovet! Spurte søsteren min som fikk gutt i april i fjor om hun kjøpte utedress til første vinteren, og det hadde hun pga hun har to barn og hun eldste ville jo ut å leke i snøen. Men hun endte opp med å bruke utedressen på han kun to ganger. Så da tror jeg ikke at jeg kommer til å trenge. Han her har jo ikke storesøsken som skal ut i snøen.
 
Har noe etter eldste her, men ellers ville jeg sett an behovet. Har allerede vært ute med parkdress og huska litt sammen med storesøster da, så her kommer det nok til å bli brukt litt ihvertfall :)
 
Jeg har utedress til min:) Hun elsker å sitte i huska, og liker godt å komme opp fra vogna i parken for å se på endene.
 
Back
Topp