Svangerskapskontroller

Totlaaa

Gift med forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
❤️Mailykke 2022❤️
Da har jeg vært på ny svangerskapskontroll hos legen. Fosterlyden ligger på 140, blodtrykket mitt er fint og ingen generelle plager i svangerskapet [emoji5]

Målte symfyse-fondusmålet og det var i nedre sjikt av normalen.. Babyen var helt frisk og fin på OUL, så regner ikke med det er noe i veien[emoji5]

Hvordan går det på deres svangerskapskontroll? Har dere noen avvik eller evt svangerskapsproblemer nå?
 
Var for 2 uker siden, og målingen viste et kryss over den rødstreken. Vet fra tidligere at jordmødrene måler så forskjellig, men er uansett spent på hva 3D sier. Om babyen er litt stor eller ikke.

Ellers så alt fint ut, blodtrykk hjertelyd osv.
Og min form er super :)
Så neste kontroll om 2 uker igjen
 
hadde ny UL på sykehuset rett før uke 23, og alt så fint ut der. han var bitte litt over streken på størrelse, men det var visst ikke noe å tenke på. skal ha kontroll hos jordmor i uke 24 (neste uke).
 
Så bra at alt er fint :) skal på neste kontroll om litt over en uke jeg :)
 
Har ikke vært siden i uke 24, skal på neste kontroll neste tirsdag. Er da 27+5. Mine mål er også lave, regner med det blir lavt neste gang også. Føler ikke jeg har vokst så mye egentlig
 
Har ikke vært siden uke 22 (med unntak av glukosebelastning, som var normal). Neste kontroll er ikke før i uke 29 (28+3) :bored: Nå er jeg 25+4 uker.
 
Har ikke vært siden uke 22 (med unntak av glukosebelastning, som var normal). Neste kontroll er ikke før i uke 29 (28+3) :bored: Nå er jeg 25+4 uker.

Jeg skal ta glukosebelastning i morgen [emoji85] kjenner at jeg gruer meg!
 
Jeg skal ta glukosebelastning i morgen [emoji85] kjenner at jeg gruer meg!

Jeg skal ta min om 14 dager og må innrømme at jeg er spent jeg også! Håper vi tåler det greit begge to.
 
Da sitter jeg her på legekontoret etter å ha bøttet innpå med 250ML skikkelig sukkerblanding [emoji28] var ikke nødvendigvis så ekkelt, men veldig søtt og ganske «mye» å bøtte ned på når man først må drikke det [emoji23]
Bare litt i underkant av 2 timer til neste blodprøve og så kan jeg komme meg hjem [emoji28]
 
Da sitter jeg her på legekontoret etter å ha bøttet innpå med 250ML skikkelig sukkerblanding [emoji28] var ikke nødvendigvis så ekkelt, men veldig søtt og ganske «mye» å bøtte ned på når man først må drikke det [emoji23]
Bare litt i underkant av 2 timer til neste blodprøve og så kan jeg komme meg hjem [emoji28]

Åh, inni hodet mitt var det en hel liter man skulle drikke [emoji23] Nå ble jeg VELDIG letta [emoji23][emoji23]
 
Det er ikke noe ille med glukosebelastning, men kjedelig å sitte å vente i etterkant.. [emoji16]
Ser ikke helt hvorfor folk gruer seg?
 
Det er ikke noe ille med glukosebelastning, men kjedelig å sitte å vente i etterkant.. [emoji16]
Ser ikke helt hvorfor folk gruer seg?
jeg gruer meg fordi jeg har hørt om folk som ble kvalme av det, og jeg takler dårlig å bli kvalm.både av selge drikken og ble kvalme av å skulle få det ned. men det er sikkert veldig individuelt da :) bra det ikke var en større mengde iallefall (jeg var en av de som trodde en liter liksom).

blir kjedelig å sitte å vente, men min vanlige lege er ALLTID minst 45 min forsinka, ALLTID!, så blir ikke så stor forskjell fra det vanlige da.. får ha med powerbank til mobilen! og sørge for å kapre den beste stolen/sofaen!
 
Var på 24 ukerskontroll hos jordmor i dag, alt så bra ut, med blodtrykk, babyens hjertefrekvens og symfysemål :)
Skal på glukosebelastningstest hos fastlegen om 2,5 uke.
 
skal ha glukosetest om 3 uker :)

men først ultralyd og jordmor om to uker!
 
Back
Topp