8 mnders søvnregresjon

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
River snart av meg håret[emoji21]
Leah har alltid våknet opp ca 40min etter hun er lagt for kvelden.
Men nå i det siste så sovner hun ikke skikkelig igjen etter disse 40minuttene. Jeg flyr inn og ut av rommet helt frem til 12-1(av og til 2) på natten. Da virker det som hun finner litt mer roen.
Hun roer seg kun i armene mine. Og sover så lett at når jeg prøver å legge hun ned så virker det som hun blir redd og starter å gråte.
Jeg vet at det sikkert er en fase. Men hvor lenge varer dette?

Merker at hun også er mer var på at jeg ikke skal gå ifra hun lenger. Hun kan sitte fint å leke på gulvet, men når jeg viser meg. Blir hun helt ifra seg om jeg ikke tar hun opp med en gang.

Flere som sliter med søvnen nå?
 
River snart av meg håret[emoji21]
Leah har alltid våknet opp ca 40min etter hun er lagt for kvelden.
Men nå i det siste så sovner hun ikke skikkelig igjen etter disse 40minuttene. Jeg flyr inn og ut av rommet helt frem til 12-1(av og til 2) på natten. Da virker det som hun finner litt mer roen.
Hun roer seg kun i armene mine. Og sover så lett at når jeg prøver å legge hun ned så virker det som hun blir redd og starter å gråte.
Jeg vet at det sikkert er en fase. Men hvor lenge varer dette?

Merker at hun også er mer var på at jeg ikke skal gå ifra hun lenger. Hun kan sitte fint å leke på gulvet, men når jeg viser meg. Blir hun helt ifra seg om jeg ikke tar hun opp med en gang.

Flere som sliter med søvnen nå?

Ja:( våkner flere ganger om natta, og jeg må bysse han i søvn igjen. Sovner ganske fort, men jeg blir liggende våken. Holder på å bli sprø.
 
River snart av meg håret[emoji21]
Leah har alltid våknet opp ca 40min etter hun er lagt for kvelden.
Men nå i det siste så sovner hun ikke skikkelig igjen etter disse 40minuttene. Jeg flyr inn og ut av rommet helt frem til 12-1(av og til 2) på natten. Da virker det som hun finner litt mer roen.
Hun roer seg kun i armene mine. Og sover så lett at når jeg prøver å legge hun ned så virker det som hun blir redd og starter å gråte.
Jeg vet at det sikkert er en fase. Men hvor lenge varer dette?

Merker at hun også er mer var på at jeg ikke skal gå ifra hun lenger. Hun kan sitte fint å leke på gulvet, men når jeg viser meg. Blir hun helt ifra seg om jeg ikke tar hun opp med en gang.

Flere som sliter med søvnen nå?
Samsov om det hjelper
 
Her sliter vi med dagsovingen, gått fra 2-3 timer om dagen til 1-1,5 time. Heldigvis ikke merket noe på nattsovingen enda, annet enn at hun våkner en time før. Altså 11 timers søvn istedet for 12 ;) Bank i bordet!
 
Sliter med dagsoving. Sover ca 30min på dagen og det er det. Bare 1 gang.
På natten kan hun sove med meg eller i egen seng. Ingen kvelder er like.
Kjøpte saueskinn til henne idag. Det la hun seg rett nedpå, tror hun liker at det er varmt og mykt. Hun sovnet på det og har ikke våknet siden.
Men igår var det baluba med våken frøken kl 23 til 1:00 [emoji28]
 
Hun har tullet litt i det siste ja. Vi har nå gått fra 3 til 2 dupper. Dag sovingen har vært litt tullete, og hun våkner som regel en gang før midnatt. Gråtende. Og så våkner hun litt oftere på natt. Håper det snart går over [emoji42]
 
Iiik, gruver meg. Her har duppene på dagtid blitt bare tull, men hun sov 11 timer sammenhengende om natten en uke. Nå er det tilbake til amming om natten, men bare to oppvåkninger. Jeg skal på jobb om 5 uker, da er hun nesten 9 mnd. Håper virkelig at vi går tilbake til det fine sovemønsteret vi hadde, ellers blir oppstarten tung!
 
Jepp, samme her, men vet ikke om det er pga utviklingstrinn eller ei. Våkner alt fra 15-30 min etter hun har sovnet. Eneste som hjelper er samsoving..ikke alltid det hjelper heller, men hun gråter i allfall ikke da..
Finner ikke den dype søvnen.
 
Idag har hun plutselig bare hatt en dupp [emoji849] og det var en kamp [emoji55]
 
Vi og er inni det nå [emoji42] noen kvelder går bra, andre er kaos [emoji23] lille sover vanligvis 11/13 timer om natten uten oppvåkninger, men nå er det nesten på slaget at hun våkner 60 min etter hun har sovnet for kvelden, og da er det turneshow og latter i en god stund før hun sovner.. sover også mye mer urolig om natten. I tillegg er hun potte forkjølet stakkar!

Bare godtatt at dette er en fase som går over etterhvert! [emoji173]️
 
Synes bare det blir verre:( nå må han helst ligge sammen med meg i senga for at han skal sove lenger enn 20 min, og selv Da våkner han flere ganger om natta... Også vi som endelig hadde begynt å sove i egen seng:wacky:
 
Synes bare det blir verre:( nå må han helst ligge sammen med meg i senga for at han skal sove lenger enn 20 min, og selv Da våkner han flere ganger om natta... Også vi som endelig hadde begynt å sove i egen seng:wacky:

Samme skjedde i går og i natt med oss. Våkner for å se om jeg er ved siden av henne. Sovner igjen etter litt sutring da hun helst vil ha pupp, men jeg stryker og klør henne forsiktig på ryggen.
Men om jeg prøver å gå ut av sengen brå våkner hun og da blir det bare skriking.
 
Her sover de noenlunde fra vi legger dem 17.30 til vi legger oss 22-23, våkner som regel kanskje bare et par ganger for tutt. Men så starter showet.. flere netter de siste ukene har de våkna hver 30 minutt .. og jeg overdriver ikke :( null søvn å få. Som regel max en time uten at en våkner. De har alltid våknet hver 3 time, frem til de siste to mnd hvor det først ble bittelitt bedre med kun 1-2 nattmåltid, og så helt jævlig.. Håper virkelig det er utviklingssprang og/ eller tenner (han ene har akkurat fått første), for dette klarer jeg snart ikke mer av :( problemet er ikke innsovning men urolig/lett søvn og hyppig oppvåkning.. klarer ikke se hva mer vi kan gjøre! Hvordan holder man dem i søvne?!
 
Her sover de noenlunde fra vi legger dem 17.30 til vi legger oss 22-23, våkner som regel kanskje bare et par ganger for tutt. Men så starter showet.. flere netter de siste ukene har de våkna hver 30 minutt .. og jeg overdriver ikke :( null søvn å få. Som regel max en time uten at en våkner. De har alltid våknet hver 3 time, frem til de siste to mnd hvor det først ble bittelitt bedre med kun 1-2 nattmåltid, og så helt jævlig.. Håper virkelig det er utviklingssprang og/ eller tenner (han ene har akkurat fått første), for dette klarer jeg snart ikke mer av :( problemet er ikke innsovning men urolig/lett søvn og hyppig oppvåkning.. klarer ikke se hva mer vi kan gjøre! Hvordan holder man dem i søvne?!

Aiai! Sånn har det vært hos oss de siste tre nettene. Jeg er så sliten at jeg er helt skjelven, og vi har bare en baby! Lille er bare 7,5 mnd så det passer ikke helt med 8 mnd regresjon, men hun er rett før hun krabber og det er noe på gang med magen da hun vanligvis har to til tre bæsjbleier og nå er det to dager uten en eneste en. Håper det går over snart og at vi ikke fyker fra dette og rett inn i 8 mnd regresjon.
 
Her sover de noenlunde fra vi legger dem 17.30 til vi legger oss 22-23, våkner som regel kanskje bare et par ganger for tutt. Men så starter showet.. flere netter de siste ukene har de våkna hver 30 minutt .. og jeg overdriver ikke :( null søvn å få. Som regel max en time uten at en våkner. De har alltid våknet hver 3 time, frem til de siste to mnd hvor det først ble bittelitt bedre med kun 1-2 nattmåltid, og så helt jævlig.. Håper virkelig det er utviklingssprang og/ eller tenner (han ene har akkurat fått første), for dette klarer jeg snart ikke mer av :( problemet er ikke innsovning men urolig/lett søvn og hyppig oppvåkning.. klarer ikke se hva mer vi kan gjøre! Hvordan holder man dem i søvne?!

Akkurat samme her. Han sovner lett, men våkner like lett. Bare jeg reiser meg for å legge han i senga så er han våken .. Er helt zombie og jeg har bare én :) Er jo en trøst og se at andre har samme problem for tida, og at det derfor sannsynligvis bare er en fase, men håper ikke det varer så fryktelig lenge..
 
Helle dussen, her er søvnen helt tullete. Noen netter går som en drøm med en oppvåkning mellom 23 og 06, andre netter våkner hun hylende annnehver time fra 19 til 06. Lurer på om det er tenner på gang, i tillegg til at vi har trappet opp fast føde sånn at magen jobber litt mer enn før.
 
Her har det nesten vært motsatt på egentlig, begynt å sove 2 timer x2 på dagen istedenfor 30 minutters lurer. Og sover natten gjennom. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn!
 
Samsover en god del her. Merker også separasjonsangsten godt.
 
Back
Topp