Bekkensmerter

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Forrige svangerskap fikk jeg bekkensmerter rundt uke 20, men allerede nå i uke 10 dukker samme smerter opp. Snikende, og husker de bare ble verre og verre så siste måned var selv en runde på kjøpesenteret med bare 20 butikker en utfordring :( I tillegg bør jeg bevege med for å ha bra blodsukker siden jeg hadde kostholdsregulert svangerskapsdiabetes sist og allerede ligger alt for høyt på fastende verdier. Dagens klaging. Av og til lurer jeg på om jeg ikke er ment for å være gravid :(

Huff! Høres ikke godt ut og håper det ikke fortsetter lenge❤️ Hvordan føles egentlig bekkenløsning om jeg kan spørre? Aldri hatt det

Har samme nå.. spent på hvordan resten av svagerKapet blir - håper det ikke blir noe værre enn nå (litt vell optimistisk kanskje)

Det samme her! Hadde bekkenløsning sist, og har kjent det sånn smått siden uke 8 nå :shifty:

Bekkenløsning her også. Merker lite til det på dager der jeg sitter mye, men hvis jeg går eller står mye får jeg veldig vondt i bekkenet og i halebeinet, faktisk:confused004

Er det noen av dere som går til fysioterapeut? Det kan forebygge noe å få veiledning på trening og evt massasje. Sist svangerskap ble jeg tilvist for det jeg trodde var bekkenløsning, men var heldigvis ikke det. Men fikk likevel massasje og treningsprogram som var tilpasset mine behov

Huff! Høres ikke godt ut og håper det ikke fortsetter lenge❤️ Hvordan føles egentlig bekkenløsning om jeg kan spørre? Aldri hatt det
For min del er det et punkt på høyre rumpeball rett nær ryggen som er smertefull nå. Verker. Føles som en slags ryggsmerte som går nedover rumpa. På slutten forrige gang følte jeg smertene både foran og bak og nedover låtene om jeg hadde beveget meg godt! Føles som det sitter en kniv der på en måte som ikke vil ut. Hvert steg er smertefullt og sitting er smertefullt!

Har samme nå.. spent på hvordan resten av svagerKapet blir - håper det ikke blir noe værre enn nå (litt vell optimistisk kanskje)
Har du hatt det før?

Bekkenløsning her også. Merker lite til det på dager der jeg sitter mye, men hvis jeg går eller står mye får jeg veldig vondt i bekkenet og i halebeinet, faktisk:confused004
Samme her. Verre nå i helga for i uka sitter jeg mye på jobb! Verste er at legen har sagt jeg skal spasere ca 30 min hver dag men siste dager har jeg ikke hatt sjanse :(

Er det noen av dere som går til fysioterapeut? Det kan forebygge noe å få veiledning på trening og evt massasje. Sist svangerskap ble jeg tilvist for det jeg trodde var bekkenløsning, men var heldigvis ikke det. Men fikk likevel massasje og treningsprogram som var tilpasset mine behov
Er det fastlege som henviser og/eller jordmor? Hva slags trening kan man gjøre?

Ja. Bekkensmerter altså. Sleit veldig sist svangerskap. Håper vi begge slipper unna de værste bekkensmertene fremover, lykke til :)
Ja, det trenger ikke å bli verre enn sist :)

For min del er det et punkt på høyre rumpeball rett nær ryggen som er smertefull nå. Verker. Føles som en slags ryggsmerte som går nedover rumpa. På slutten forrige gang følte jeg smertene både foran og bak og nedover låtene om jeg hadde beveget meg godt! Føles som det sitter en kniv der på en måte som ikke vil ut. Hvert steg er smertefullt og sitting er smertefullt!

Samme her! Var vondt å kjøre bil i dag også. Skjønner ikke hva som skjer :confused:

Oi? Det er akkurat slik jeg har følt det de siste dagene, men visste ikke hva det var:/ Trodde det var sån «mensensmerter» blandet med ryggsmerter! Dvs jeg også har kjent det i bekkener da..

Første gang jeg er gravid så langt så aldri opplevd før:oops:

Jeg ble henvist av fastlege, usikker på om jordmor kan det. Det er vel trening som går på å styrke, samt veiledning på hvordan man skal bevege seg og ikke. Lurt å komme tidlig i gang for å forebygge mest mulig.

Fra 1. januar i år trenger ingen henvisning. Finn en fysio selv og sjekk om de får driftstilskudd fra kommunen (så betaler du bare egenandelene) :)

Hva slags trening kommer an på hva som er årsaken til bekkensmertene, så det blir et individuelt opplegg. Ikke sikkert det blir noe bedre av å trene, men man får som regel i alle fall en økt forståelse av hva som forårsaker smertene og hva man må unngå å gjøre :)

I dag har eg nok spasert for mykje og bært for tungt på jobb.

Er heilt ødelagt i bekkenet! Ikkje kjangs å sitte eller ligge på gulvet å leike med guttungen. Alle bevegelser opp, ned og sideveis er såå vondt!
Når eg har ligget/sittet meir enn 10min klarer eg såvidt å stå oppreist med vekt på beina.
Verker både framme og bak, frå lår og opp til navlen.

Berre 12+1 I dag. Håpar ikkje eg får slike plager resten av sv.skspet..

Skriver unner på denne! Bekkensmerter er noe herk! Slet veldig både før og etter første svangerskap, i andre svangerskapet fikk jeg henvisning til fysioterapaut med en gang jeg kjente at det kom og det hjalp veldig!

Back
Topp