Smerte etter uttak

Evis84

Elsker forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2016
Julikulene 2020
korleis er smerta for dåka som har tatt ut i dagane etterpå?
Er det forskjellig frå dei tidligare gongane Evt?
Kor masse smertestillende tar de?

Eg er på mitt 3.uttak no, og denne gongen e da meir smerte enn dei tidligare. Kan kanskje ha noko med at dei skaut hol på dobbelt så mange påsa så før kanskje? Anna lege? Blødde faktisk denna gongen, aldri gjort før.
No er eg på dag 3, ikkje tatt noko smertestillende endå i dag, men kjenne veldig godt smerte når eg e tissetrengt og går på golvet. Tok parazet dei to fyste dagane, så får me sjå kva dagen bringer når eg står opp..
Rekna med det går riktig vei no, sjølv om d er
Litt vondere. :woot:

korleis er smerta for dåka som har tatt ut i dagane etterpå?
Er det forskjellig frå dei tidligare gongane Evt?
Kor masse smertestillende tar de?

Eg er på mitt 3.uttak no, og denne gongen e da meir smerte enn dei tidligare. Kan kanskje ha noko med at dei skaut hol på dobbelt så mange påsa så før kanskje? Anna lege? Blødde faktisk denna gongen, aldri gjort før.
No er eg på dag 3, ikkje tatt noko smertestillende endå i dag, men kjenne veldig godt smerte når eg e tissetrengt og går på golvet. Tok parazet dei to fyste dagane, så får me sjå kva dagen bringer når eg står opp..
Rekna med det går riktig vei no, sjølv om d er
Litt vondere. :woot:
Jeg har bare dette første uttaket for 11 dager siden så ikke noe å sammenligne med, men hadde veldig vondt etter uttak og i en uke etterpå. Blødde en del under og rett etter uttak. Selve uttaksdagen og de neste 3-4 dagene var det såvidt jeg klarte å røre meg, var vondt å gå på do, vondt å gå, kjente det veldig i hele magen og etterhvert spesielt nederst i magen og over eggstokkene. Magen føltes enormt stinn og øm. Måtte ta paralgin forte de første 2 dagene deretter tok jeg Paracet de neste 3-4 dagene. Fikk komme til kontroll tirsdag uken etter (dag 8) pga fortsatt mye smerter, og da fikk jeg beskjed om at jeg var moderat overstimulert. Fra dag 9 har jeg vært mye bedre, og i dag på ny kontroll hadde væsken gått tilbake og legen mente det ikke lenger var noen tegn til overstimulering utover litt forstørrede eggstokker. Jeg hadde heldigvis fri 8 dager etter uttak, hadde ikke klart å gå på jobb den uka...

Jeg og hadde vondt i magen etter uttak ( 3gsmg)
Men dag 4 etter innsett (i dag) merker jeg ikke noe mer...

Første uttak fikk jeg ut 11 egg, blødde en del etterpå, taxi rett hjem, lå i fosterstilling i senga i 3-4 dager etterpå og spiste paralgin forte. Sofaen i flere uker. Var bare opp for innsettet. Siden jeg ikke fikk ut mer enn 11 egg var jeg visstnok ikke overstimulert.

Andre uttak fikk jeg ut 15 egg, blødde ingenting, gikk til byen etter uttak, shoppet litt, tok bussen hjem, gikk tur samme kveld, tok en Paracet før jeg la meg. Normal form i dagene etter, ingen smerter i det hele tatt. Denne gangen så overstimulert at jeg ikke fikk innsett..

Jeg ser i grunn ingen sammenhenger med smertene etter uttak de første to dagene, etter det er det ikke sammenlignbart lenger. Var forskjellige leger som utførte uttakene da.

Jeg har kun hatt ett uttak.. fikk ut 20 egg..vet ikke om det har betydning ift smerter, men jeg slet med store smerter en god stund etterpå.
Klarte nesten ikke å gå. Måtte bevege meg veldig sakte. Tok ikke smertestillende, men var sykmeldt både 100% og gradert noen uker etterpå.

Første uttak fikk jeg ut 11 egg, blødde en del etterpå, taxi rett hjem, lå i fosterstilling i senga i 3-4 dager etterpå og spiste paralgin forte. Sofaen i flere uker. Var bare opp for innsettet. Siden jeg ikke fikk ut mer enn 11 egg var jeg visstnok ikke overstimulert.

Andre uttak fikk jeg ut 15 egg, blødde ingenting, gikk til byen etter uttak, shoppet litt, tok bussen hjem, gikk tur samme kveld, tok en Paracet før jeg la meg. Normal form i dagene etter, ingen smerter i det hele tatt. Denne gangen så overstimulert at jeg ikke fikk innsett..

Jeg ser i grunn ingen sammenhenger med smertene etter uttak de første to dagene, etter det er det ikke sammenlignbart lenger. Var forskjellige leger som utførte uttakene da.
Ja då va da veldig forksjellig for deg ja,er jo så masse så kan spele inn;)

Jeg har kun hatt ett uttak.. fikk ut 20 egg..vet ikke om det har betydning ift smerter, men jeg slet med store smerter en god stund etterpå.
Klarte nesten ikke å gå. Måtte bevege meg veldig sakte. Tok ikke smertestillende, men var sykmeldt både 100% og gradert noen uker etterpå.
Uff ja då va da ganske voldsomt ja... :( godt du fekk ut so masse egg so du forhåpentligvis sleppe unna da Samma igjen! :)

Hadde veldig vondt da effekten av smertestillende gikk ut. Husker jeg grudde meg til innsett pga smertene, men det gikk heldigvis over til da.

Uff ja då va da ganske voldsomt ja... :( godt du fekk ut so masse egg so du forhåpentligvis sleppe unna da Samma igjen! :)
Fikk vår etterlengtede skatt av de eggene :) Holder på med fryseforsøk nå for å se om vi kan få enda en gullklump fra samme uttak :)
Håper du lykkes snart!!

Fikk vår etterlengtede skatt av de eggene :) Holder på med fryseforsøk nå for å se om vi kan få enda en gullklump fra samme uttak :)
Håper du lykkes snart!!
Åh så herlig :p da e verdt den smerten, med desse søte skattene våre <3
Då satsa me på at du lykkes med da! Når ska du setta inn? Eg ska setta inn i måro :)

Hadde veldig vondt da effekten av smertestillende gikk ut. Husker jeg grudde meg til innsett pga smertene, men det gikk heldigvis over til da.
Uff da va kjip situasjon då :( ja da e bra da gjekk øve te innsett! :woot:

Åh så herlig :p da e verdt den smerten, med desse søte skattene våre <3
Då satsa me på at du lykkes med da! Når ska du setta inn? Eg ska setta inn i måro :)
Masse lykke til i dag!
Venter på el.. naturlig syklus, så vet ikke hvilken dag det blir enda.

Kan det være dem stikker hull på cyste? Derfor man blør mer av og til? Vet bare at dem vurderte det sist da jeg lå der, men så svarte sjefen neinei.
Vet ikke om det er vanlig dem gjør sånt? Jeg har en stor en tydeligvis, men gjør visst ikke store skaden ifølge dem. Den ville blø ut av seg selv?

Back
Topp