Gruer du deg til fødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Gruer du deg til fødsel, eller har du et avslappet og godt forhold til det?

Hva er det du eventuelt gruer deg til, å miste kontrollen, smerter o.l?

Vi har alle våre tanker om dette, noen tar det med knusende ro, mens andre får fødselsangst eller gruer seg.

Hva tenker dere? :)

Last edited by a moderator:
Jeg gruer meg, mest fordi jeg HATER sykehus og egentlig har mest lyst på keisersnitt for da vet jeg i det minste når det skjer. Hjemmefødsel er ikke ett alternativ pga økonomi, men hadde økonomien vært bedre hadde det vært ett lett valg.

Jeg gruer meg en del, da jeg har sykehusskrekk og ikke får til å slappe av eller sove når jeg er der

Jeg har fortrengt forrige fødsel ganske godt, så jeg gruer meg siden jeg har prestert å fortrenge forrige fødselsopplevelse. Men resultatet ble jo bra da :P Prøver å ikke ha noen forventninger slik som sist så går det som det går. Jordmor har etterspurt epikrisen min så vi kan ta en gjennomgang, men jeg vet egentlig ikke om jeg vil det heller :smiley-angelic006

Jeg gruer meg, mest fordi jeg HATER sykehus og egentlig har mest lyst på keisersnitt for da vet jeg i det minste når det skjer. Hjemmefødsel er ikke ett alternativ pga økonomi, men hadde økonomien vært bedre hadde det vært ett lett valg.
Du er i gode hender på sykehuset da hvertfall :) Det kan jo være en trøst :)

Jeg har fortrengt forrige fødsel ganske godt, så jeg gruer meg siden jeg har prestert å fortrenge forrige fødselsopplevelse. Men resultatet ble jo bra da :p Prøver å ikke ha noen forventninger slik som sist så går det som det går. Jordmor har etterspurt epikrisen min så vi kan ta en gjennomgang, men jeg vet egentlig ikke om jeg vil det heller :smiley-angelic006
Det kan jo være en hjelp å gå gjennom første fødsel da :) men er nok greit å tenke at det går som det går ja ;) og ingen fødsler er like! :D

Det kan jo være en hjelp å gå gjennom første fødsel da :) men er nok greit å tenke at det går som det går ja ;) og ingen fødsler er like! :D
Ja tenker det kan være en fin ting, men samtidig så heller jeg mot å gå inn uten noen forventninger og uten å sammenligne det med slik det var sist. Så får se hva jeg ender opp med å gjøre :)

Gleder meg sykt mye til selve fødselen:) men gruer meg til å ligge i de ufyselig vonde sengene og til å må gå ut i korridoren natt og dag for å gå på toalettet....

Kjedelig med sykehusskrekk :sorry: Håper du får god hjelp gjennom oppholdet ditt da :)

Sykehus er skummelt, bare lukten kan få meg til å bli uvel... men det skal nok gå bra. Er kun for noen dager:joyful:

Så bra :) Hvor skal du føde? Finnes det ikke toalett på rommene? :bored:
Her i Lofoten er det bare ett rom på føden med toalett på rommet,resten må trave gjennom hele korridoren for å rekke frem.. ikke noe drømmesituasjon når alt renner rett gjennom uten forvarsel etter fødsel :hilarious:

Her i Lofoten er det bare ett rom på føden med toalett på rommet,resten må trave gjennom hele korridoren for å rekke frem.. ikke noe drømmesituasjon når alt renner rett gjennom uten forvarsel etter fødsel :hilarious:
Oj! Nei, det er absolutt ingen drømmesituasjon :wideyed:
Wow, det burde vært gjort noe med på en sånn avdeling..

Jeg gruer meg til keisersnittet og smertene etterpå. Tenker også på komplikasjoner som kan oppstå og på om babyen om den er frisk og rask når han kommer til verden. Men jeg gleder meg masse til å hilse på babyen når han kommer :)

Nei, jeg gruer meg ikke. Er veldig spent på hvordan en fødsel nr 3 vil bli, de to forrige var nokså ulike.
Gleder meg egentlig bare til lillebror endelig er her :Heartblue

Back
Topp