Skylling av eggledere

Nord84

Elsker forumet
Juligull2021
Noen her som har fått skylt egglederne uten å gjøre laparaskopi? Isåfall, hvordan har effekten vært?

Jeg har..!

Gynekologen ville gjøre det i forkant av søknaden som ble sendt til fertilitetsklinikken i Porsgrunn. (På grunn av svært få svømmere)

Det ble undersøkt med kontrastvæske blødningsdag nr 2 for å sjekke at de ikke var tette, og han gav beskjed om at sannsynligheten for spontan graviditet var opptil 30% høyere de påfølgende tre syklusene etter det.

Undersøkelsen ble gjort 5. Juli, 29. Juli satt vi med positiv test i hånda..!! Helt utrolig :happy093

Har lurt litt på det samme da jeg tror det er min ene eggleder som stopper oss. Har de nevnt muligheten på UNN for å gjøre det der?

Har lurt litt på det samme da jeg tror det er min ene eggleder som stopper oss. Har de nevnt muligheten på UNN for å gjøre det der?

Er litt redd det kan være det hos meg også, men de mente jeg har eggløsning siden jeg har veldig regelmessig menstruasjon. Men fikk beskjed om at jeg kunne tenke på om jeg ønsket å få utført en laparaskopi for å undersøke om det kan være flere ting. De gjør det visst ikke via ultralyd, for tror de ønsker å undersøke mer om de skal gjøre det. Hvordan er dine sykluser?

Jeg har..!

Gynekologen ville gjøre det i forkant av søknaden som ble sendt til fertilitetsklinikken i Porsgrunn. (På grunn av svært få svømmere)

Det ble undersøkt med kontrastvæske blødningsdag nr 2 for å sjekke at de ikke var tette, og han gav beskjed om at sannsynligheten for spontan graviditet var opptil 30% høyere de påfølgende tre syklusene etter det.

Undersøkelsen ble gjort 5. Juli, 29. Juli satt vi med positiv test i hånda..!! Helt utrolig :happy093

Åh, det var jo helt utrolig[emoji7] Så godt å høre sånne historier, det finnes håp for oss andre[emoji5]
hvordan har dine sykluser vært?

Åh, det var jo helt utrolig[emoji7] Så godt å høre sånne historier, det finnes håp for oss andre[emoji5]
hvordan har dine sykluser vært?

Ja, ikke nok med det.. gynekologen hadde to andre identiske tilfeller, samme måned! Så han var veldig glad for å få den statistikken :hilarious:

Mine sykluser fikk jeg tidlig i våres stabilisert med Vitex, så de kom ned på 30-32 dager etter et par måneder (tidligere veldig ustabile og lange sykluser)

Ja, ikke nok med det.. gynekologen hadde to andre identiske tilfeller, samme måned! Så han var veldig glad for å få den statistikken :hilarious:

Mine sykluser fikk jeg tidlig i våres stabilisert med Vitex, så de kom ned på 30-32 dager etter et par måneder (tidligere veldig ustabile og lange sykluser)

Så gøy!![emoji5] Var det forresten vondt når du fikk skylt? Har lest at det kan være ganske smertefullt dersom egglederne er tette[emoji38]

Så gøy!![emoji5] Var det forresten vondt når du fikk skylt? Har lest at det kan være ganske smertefullt dersom egglederne er tette[emoji38]

Det var som sterke menssmerter, og hadde ubehag i et par dager etterpå. Væsken renner jo rett ut i bukhulen, så det skaper irritasjon..

For min del var de ikke tette, da. :)

Det var som sterke menssmerter, og hadde ubehag i et par dager etterpå. Væsken renner jo rett ut i bukhulen, så det skaper irritasjon..

For min del var de ikke tette, da. :)

Nei, da kan jeg skjønne at de som virkelig har tette eggstokker har fryktelig vondt.
Men noe måtte sikkert gjort underverker for deg uansett[emoji5]

Hvordan utføres en slik prosess som å skylle egglederene og hvor?

Er dette noe en får lokalbedøvelse for eller er en i narkose? Er ikke kjent med dette :P

Er dette noe en får lokalbedøvelse for eller er en i narkose? Er ikke kjent med dette :p

Min private gynekolog Dr. Mikael Nikolaidis (Tønsberg) utførte det på meg. Det hele tar toppen 15 minutter. :) Jeg tok 1 gram Paracetamol og 800 mg Ibuprofen en time før.

Jeg har gjort det to ganger! Første gang ble jeg gravid syklusen etter, men mistet dessverre i uke 8!
Tok en ny skylling etter 3 mnd og ble gravid igjen, er i uke 19 nå(gikk på letrozol også den syklusen)[emoji5]

Hadde prøvd i over to år uten en positiv test, fikk konstanteret lav AMH! Gjorde det først i Porsgrunn og så hos vanlig gynekolog! Har skikkelig trua[emoji5]

Ei venninne av meg gjorde det samme i vår, og ble gravid[emoji1360]

Er dette noe en får lokalbedøvelse for eller er en i narkose? Er ikke kjent med dette :P

Gjorde det i Porsgrunn og hos vanlig gynekolog!

Tok ingenting i forkant eller etterpå! Første gang synes jeg det ikke gjorde så vondt, andre gang gjorde det litt vondere - som sterke menssmerter! Men, det hele tar veldig kort tid, så det er over på ett blunk[emoji6]

Tusen takk for svar damer. Jeg er ikke sikker på om jeg er en kandidat til dette eller om det har noe for seg. Jeg har en diagnose som gjør at jeg trenger litt ekstra hjelp. Men veldig kjekt å vite hva, hvordan dette er for dere andre :) Og gratulere såå masse til dere som klarte å få en etterlengtet positiv test.

Drømmer felt om den opplevelsen der.... :)

Back
Topp