Menopur

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
stemmer det at menopur bedrer egg kvaliteten??

Jeg fikk en link med informasjon om det i går, men så var det hvor jeg fikk den :oops:

stemmer det at menopur bedrer egg kvaliteten??

Vil tro det er veldig individuelt, jeg har fått bedre egg med puregon enn menopur. Erfaringen jeg har med menopur er et avbrutt forsøk fordi ingen egg ble befruktet og et der bare ett egg ble befruktet og satt tilbake dagen etter uttak (klinikken ville ikke dyrke det lengre, jeg har tenkt det var for å slippe at forsøket ble avbrutt)

Hos meg har det ikke stemt. Men det er nok individuelt. Alder, diagnose osv. Jeg er jo i dette gamet ikke så gammel i tillegg til at feilen ligger hos mannen.

Det finnes ingen forskning som kan vise til signifikante resultater på det, noen små enkeltstudier men spørsmålet er hvor bra kvalitet de er av. Tror det er såpass mange faktorer som spiller inn at det er vanskelig å si noe sikkert på det, jeg spurte legen og han mente det ikke var noen forskjeller på sprøytene effektmessig.

Jeg brukte menopur under 2 av mine forsøk, og det var bla fordi jeg har dårlig eggkvalitet. 3 forsøket byttet de til kombinasjonen menopur og Bemfola, det gjorde veldig susen på eggkvaliteten her og fikk 2 befruktede egg kontra ingen de 2 andre forsøkene.
Så jeg tror egentlig det er individuelt men kanskje en kombinasjon mellom 2 er effektivt? Funket hvertfall for meg [emoji4]

Legen her gav meg et par dager med menopur for å booste før uttak, vet ikke om det måtte være akkurat den medisinen, men han valgte nå å gjøre det hvertfall :) Og det funket jo veldig bra det, gikk fra understimulert til overstimulert på to døgn :banghead::sorry:

I mine to forsøk ble det brukt gonal-f. Da fikk jeg veldig mange egg ut, men etter befruktning falt veldig mange av. De to siste gangene har det blitt brukt menopur, som har gitt meg veldig mange færre egg, men kvaliteten har vært bedre. Blitt et barn og nr to på vei ut av det. Jeg er jo ganske «gammel», men i utganspunktet ikke noe feil på meg. Det er helt sikkert veldig individuelt hva som funker best.

I mine to forsøk ble det brukt gonal-f. Da fikk jeg veldig mange egg ut, men etter befruktning falt veldig mange av. De to siste gangene har det blitt brukt menopur, som har gitt meg veldig mange færre egg, men kvaliteten har vært bedre. Blitt et barn og nr to på vei ut av det. Jeg er jo ganske «gammel», men i utganspunktet ikke noe feil på meg. Det er helt sikkert veldig individuelt hva som funker best.

Dette gir meg håp! [emoji1374][emoji173]️ Brukte Gonal-F forrige forsøk, og bruker Menopur nå. Håper å følge i dine fotspor [emoji4]

Dette gir meg håp! [emoji1374][emoji173]️ Brukte Gonal-F forrige forsøk, og bruker Menopur nå. Håper å følge i dine fotspor [emoji4]

Tvi tvi!

Back
Topp