Flaskebarn :)

Madel188

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
❤Januarlykke 2022❤
Lillegutt på snart 6 mnd har bestemt at vi er ferdig med amming. Han nekter helt å ta pupp UANSETT hva jeg gjør. Snakket mye med vår helsesøster og fått råd fra ammehjelpen, men ingenting funker. På tros av pumping hver 2. Time i 48 timer så blir produksjonen bare mindre og mindre. Derfor har vi begynt med mme, noe han er veldig fornøyd med. Men jeg føler meg litt på tynn is igjen. Usikker på hvor ofte han skal spise, hvor mye etc. Lurer derfor på om noen har noe erfaringer? Hvordan ser dagen deres ut dere som har flaske barn? Gir dere mat i tillegg? Gir dere mme etter evt måltider? Hvor mange ganger spiser h*n på natten?

Takk for innspill!
 
Mi har fått mme siden fødsel, så begynte med grøt da hun var 4 mnd.
Egentlig skal dagene være sånn:
Grøt+ 60 ml mme
240 ml mme
Middag+ 60 ml mme
(240 ml mme)
Grøt+ 60 ml mme.
Men for to uker siden så begynte hun å sette seg på bakbeina ift fast føde, regner med det har med utviklingstrinn å gjøre. Så det blir mer melk og mindre grøt og middag. Men vi prøver hver gang og det varierer veldig hvor mye hun spiser.
 
Snart 6 mnd her & mme-baby.
Går dårlig med fast føde her, prøver litt 2-3 ganger for dagen så går oftest i flaske.
Ho spiser iallefall 140ml ca når ho legger seg ca kl.8, og spiser som oftest 2 ganger per natt (etter rundt 5 timer med søvn). Da sluker ho 210ml minus et par slurker. Vil ikkje ha mat før 1-2 timer etter ho våkner om dagen.
Om dagen trur eg det er kanskje 4-6 flasker på 140ml, av og til vil ho kun ha 60-80ml og plutselig kan ho ville ha 280ml.
Har ikkje faste mat-rutiner & me følger dårlig med, så er berre sånn ca og det kan variere veldig :)

Takk for svar! Det er sånn jeg føler det er også. Blir litt sånn ca ;)
 
Mi har fått mme siden fødsel, så begynte med grøt da hun var 4 mnd.
Egentlig skal dagene være sånn:
Grøt+ 60 ml mme
240 ml mme
Middag+ 60 ml mme
(240 ml mme)
Grøt+ 60 ml mme.
Men for to uker siden så begynte hun å sette seg på bakbeina ift fast føde, regner med det har med utviklingstrinn å gjøre. Så det blir mer melk og mindre grøt og middag. Men vi prøver hver gang og det varierer veldig hvor mye hun spiser.

Gir du full posjon med grøt da? Vet du ca hvor lang tid det tar mellom frokost og 240 ml mme?
De utviklingstrinnene er tøffe noen ganger. Tror det er det som gjorde at vi måtte slutte å amme i første omgang :confused005
 
Gir du full posjon med grøt da? Vet du ca hvor lang tid det tar mellom frokost og 240 ml mme?
De utviklingstrinnene er tøffe noen ganger. Tror det er det som gjorde at vi måtte slutte å amme i første omgang :confused005

Måler ikke opp, tar det på en raus, men ja; i alle fall 1 porsjon.
Ca 3t kanskje? Går kortere tid når hun bare får melk.
 
Gutt snart 6 mnd, har fått MME siden gan var ca 4 uker.

Jevnt over ser matplanen slik ut for øyeblikket.

07.30: grøt og vann

09.00: 120 Ml mme

12-12.30: banan + 120 Ml mme

15-15.30: 150 Ml mme

18.30 grøt + vann

19-19.30 mme på sengekanten, ca 120 Ml.

24-02: 150 Ml mme.

Spiser da ikke igjen før morgen 07.30.

Her har vi uten hell prøvd diverse middager og annen fruktmos. Han vil ikke ha noe av det, ikke om det er hjemmelaget heller. Så her spiser vi foreløpig bare grøt, banan og mme.
 
Back
Topp