Oktober-snikksnakk

Ferdig med så og si all vasking av babytøy til og med 62!!! det har tatt sin tid!!! Greit arve litt :)

Må få på plass en kommode, så skal jeg også starte med klesvask! Gleder meg :love7

Ferdig med så og si all vasking av babytøy til og med 62!!! det har tatt sin tid!!! Greit arve litt :)
Må få på plass en kommode, så skal jeg også starte med klesvask! Gleder meg :love7
Gleder meg skikkelig til å gjøre det jeg også! Ser for meg at det er veldig koselig å både henge opp det lille tøyet til tørk, brette det sammen og legge det klart i kommoden :Heartred Sånt som vanligvis er såååå kjedelig :p

Nå kjente jeg at jeg ble litt stressa mangler fortsatt mye. Både av utstyr og klær og ferdigstilling av rommet vårt.. 5 uker til termin. Kanskje jeg må begynne å mase ekstra mye på gubben med tanke på å bli ferdig med det praktiske.

Her er det meste på plass, men kom plutselig på at jeg har lagt veldig mye utstyr på kryploftet.:( Et loft uten stige eller trapp, så man må benytte seg av kreativ klatring. Og det er så trangt og fult av bjelker at det er fare for å sette seg fast for hvem som helst. :arghh:Jeg er jo ikke i stand til å klatre opp dit nå, og er ikke så sikker på om samboere får det til heller. :facepalm:Etter fødsel er jeg nok heller ikke klar for slik akrobatikk de første ukene. Tror jeg må oftere samboeren og bare håpe at jeg slipper å ringe brannvesenet. :D:wacky:;)

Samboer vil at jeg skal pakke fødebagen, i tilfelle noe skjer de nærmeste ukene (er 36 uker i dag). Hadde egentlig tenkt å vente til permisjonen starter, men det hadde jo vært litt spennende å gjøre det også :P
Da føler jeg at jeg må vaske babytøy i tillegg, slik at jeg kan pakke ned et par antrekk i bagen. Da har jeg jo plutselig gjort to av gjøremålene jeg skulle ta for meg i permisjonen :D

Må tenke på hva jeg gjør, kan kanskje være greit å vente selv om jeg også har veldig lyst til å ordne og fikse allerede nå!

Samboer vil at jeg skal pakke fødebagen, i tilfelle noe skjer de nærmeste ukene (er 36 uker i dag). Hadde egentlig tenkt å vente til permisjonen starter, men det hadde jo vært litt spennende å gjøre det også [emoji14]
Da føler jeg at jeg må vaske babytøy i tillegg, slik at jeg kan pakke ned et par antrekk i bagen. Da har jeg jo plutselig gjort to av gjøremålene jeg skulle ta for meg i permisjonen :D

Må tenke på hva jeg gjør, kan kanskje være greit å vente selv om jeg også har veldig lyst til å ordne og fikse allerede nå!
Har begynt å tenke litt på det samme. Ihvertfall begynne så smått, har brått noen bager å pakke. Både til meg (med noe småting til far), kommende storebror og hunden som skal til mormor når det er i gang. Hvis det plutselig skulle starte er det nok fort at noe blir glemt[emoji39]
Må også på en liten shoppingtur for å handle litt til meg selv, for har ikke så mange klær som passer lenger gitt[emoji28][emoji85]
Men klærne til lillemor tenkte jeg å få vasket i dag eller i morgen [emoji111]️

Jeg føler også jeg burde ha fødebag på plass snart. Samtidig er det kjedelig å pakke ned ting jeg egentlig trenger for at det skal stå der i gangen i fire uker. Men tenker at så fort jeg finner noe å pakke i kan jeg ihvertfall begynne å pakke ned alt jeg ikke bruker til vanlig!

Syntes det er vanskelig å vite hva jeg trenger!

Haha, skulle være flink og kjøpte sånn skuffedeler på ikea som dere andre har så det ser ryddig ut i skuffen. Også passer de ikke inn i noen av de to ikea-kommodene mine, akkurat for dype :facepalm: hadde målt høyden, men ikke dybden, trodde Ikea laget ting så de passet :angelic:

Var hos jordmor i går og fikk vite at hodet hadde nå festet seg. Er 33+1 idag. Hun dobbeltsjekket på ultralyd for å være helt sikker. Er førstegangs så vet ikke om det er tidlig eller ikke, men hun sa det var vanlig for førstegangs at de festet hodet tidlig[emoji4]
Ellers har jeg fire uker igjen på jobb og gleder meg til å gå ut i permisjon nå. Tenker å pakke fødebagen når jeg går ut i permisjon, men kjenner jeg meg selv rett gjør jeg det før [emoji85]

I går hadde jeg plutselig hovne bein og føtter og sov ikke i natt, og vondt i hodet i morges, så har tatt en egenmeldingsdag. Er egentlig ikke noe bedre og har fremdeles hovne føtter, så tror jeg tar en tur til legen i morgen, høre om jeg kan få sjekka blodtrykk og urin sånn i tilfelle!

Bare fire arbeidsdager igjen før permisjon, hadde jo håpet å stå helt ut!

Jeg har begynt å pakke fødebagen. Mangler egentlig bare litt klær til meg, og klær til baby. Vet ikke helt når jeg skal vaske babyklær. Venter nok litt til! 34+6 i dag. :) Førstegangs, så regner ikke med at han kommer lenge før termin, men man vet jo aldri!

Dere som har bil og bilstol, når monterer dere stolen (eller i alle fall basen, hvis dere har det) i bilen?

Jeg har begynt å pakke fødebagen. Mangler egentlig bare litt klær til meg, og klær til baby. Vet ikke helt når jeg skal vaske babyklær. Venter nok litt til! 34+6 i dag. :) Førstegangs, så regner ikke med at han kommer lenge før termin, men man vet jo aldri!

Dere som har bil og bilstol, når monterer dere stolen (eller i alle fall basen, hvis dere har det) i bilen?

Den monterer mannen når han skal hente oss på sykehuset :) (bor 10min unna sykehuset, og mannen må sove hjemme).

Vi tenkte egentlig prøve å få montert basen nå i helga, når jeg er 37 uker. Så er den på plass og hvis vi ikke får til rekker vi å kjøre til butikken og få hjelp :angelic:.

Vi skal nok ikke bruke bilen min til å hente baby på sykehuset usnsett siden mannen ikke kjører bil, men greit å ha i orden. Vi tenker å benytte oss av svigerforeldre/svigerinne/svoger som transport hjem og bilsetet vi har kjøpt skal kunne fint brukes uten base også.

Vi monterer ikke bilstol og base før ting er i gang, så samboer får montere det (evt legge det i bilen) før vi kjører til sykehuset:)

Ja, lurer på om vi skal test-montere den (har gjort det en gang i butikk, men må nok øve oss litt), og så kan vi ta den ut av bilen igjen. Hvis jeg kan være på barselhotellet, tenker vi at mannen kan bli der med oss den første natta. Deretter kan han sove hjemme, og få montert bilstolen igjen før vi skal bli med hjem. :)

Noen av dere i oktober-gruppa som har sv.diabetes? Hva lager dere til middag, lunsj, kvelds osv? Er helt blank[emoji28]

Back
Topp