Gyn forklarte dette men jeg har såklart glemt det. Hvorfor skal man ha innsett fem dager (har blastoer på frys) etter første positive test, og ikke fem dager etter eggløsningdagen? Jeg har omtrent alltid to dager med positiv test før egget slipper..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gyn forklarte dette men jeg har såklart glemt det. Hvorfor skal man ha innsett fem dager (har blastoer på frys) etter første positive test, og ikke fem dager etter eggløsningdagen? Jeg har omtrent alltid to dager med positiv test før egget slipper..
Dette varierer jo fra klinikk til klinikk.
På Riksen teller de EL som dagen etter og så dager etter det igjen, og det var en i august-gjengen som også skulle vente en ekstra dag på innsett fordi de mente det var positivt.Så hun fikk vel innsett av et to-dagers embryo 4 dager etter positiv EL-test om jeg husker rett.
![]()
St.Olavs teller vel dagen etter positiv EL-test som EL? Jeg hadde positiv test søndag, og innsett fredag! Teller man mandag som dag 1, så blir jo fredag dag 5! Men skjønner tankegangen din! Jeg har variert veldig, noen ganger veldig kort LH topp med positiv test på ettermiddag/kveld, for så negativ morgen etter! Andre ganger har jeg hatt positiv to morgener på rad!
På Hausken regner de også positiv test som EL-dagen. Skjønner heller ikke hvorfor, de har ikke skjønt spørsmålet en gang når jeg har spurt.
Om de hadde telt dagen etter som EL (tilsvarende uttak) så ville positiv test på søndag gitt innsett på lørdag om det er femdagers embryo.EL er jo dag 0 for et femdagers embryo. Altså innsett 6 dager etter positiv test.
Så St. Olavs er en av klinikkene som teller positiv EL-test som selve EL-dagen.
Dette varierer jo fra klinikk til klinikk.
På Riksen teller de EL som dagen etter og så dager etter det igjen, og det var en i august-gjengen som også skulle vente en ekstra dag på innsett fordi de mente det var positivt.Så hun fikk vel innsett av et to-dagers embryo 4 dager etter positiv EL-test om jeg husker rett.
![]()
Det der er vel bare St.Olavs som gjør? Jeg har hvertfall opplevd å skulle sette tilbake seks dager etter positiv EL-test. Jeg synes det høres mer riktig ut!
Jeg kan ikke nok om dette til å uttale meg, men for meg høres det jo ikke helt riktig ut, nei[emoji848]Ja det ser sånn ut. Så i mitt tilfelle blir det jo helt feil.. Det blir satt inn et femdagers bare 3 dager etter el, og det kan vel ikke være så bra [emoji848] Denne runden triksa vi litt da, så det ble satt inn nøyaktikg 5 dager etter el, så må vel gjøre det nå også [emoji28]
Sånn er det her óg.
Jeg har alltid to dgr med positiv el test.
Fått innsett 3 dgrs tre dager etter den første positive testen, og 4dgrs fire dager etter den første positiv el testen.
Positiv el tirsdag, innsett 3 dgrs på fredag.
Positiv el søndag, innsett 4 dgrs torsdag.
(Haukeland)
St.Olavs teller vel dagen etter positiv EL-test som EL? Jeg hadde positiv test søndag, og innsett fredag! Teller man mandag som dag 1, så blir jo fredag dag 5! Men skjønner tankegangen din! Jeg har variert veldig, noen ganger veldig kort LH topp med positiv test på ettermiddag/kveld, for så negativ morgen etter! Andre ganger har jeg hatt positiv to morgener på rad!
På Hausken regner de også positiv test som EL-dagen. Skjønner heller ikke hvorfor, de har ikke skjønt spørsmålet en gang når jeg har spurt.
Stemmer! Det var meg[emoji846] Men når jeg kom til innsett og spurte om hvorfor virket det mest som om at det var kapasitet dagen før som var grunnen[emoji85] Men jeg har også EL to dager etter første positive EL-test (tror jeg) så jeg mener det stemmer godt å gjøre det sånn for min kropp[emoji1303]
Jeg kan ikke nok om dette til å uttale meg, men for meg høres det jo ikke helt riktig ut, nei[emoji848]
Ja det er jo ikke logisk..Ja jeg husker jeg spurte gyn hvorfor det var sånn, og at jeg alltid har to dager med positiv test, men han mente det ikke spilte noen rolle pga lh hormonet og noe annet jeg ikke husker.. Men det blir jo helt feil å sette inn 5 dager etter første positive. Da blir det jo innsett av femdagers tre dager etter el