Baby ruller enda ikke.

Nordlyss

Andre møte med forumet
Babyen min er 7 måneder om litt over 1 uke. Han ruller på høyre side, men vil så absolutt ikke rulle til venstre side. Ikke ruller han fra mage til rygg heller. Burde jeg bekymre meg?

Han er født 3 uker for tidlig om det burde ha noe å si.
 
Babyen min er 7 måneder om litt over 1 uke. Han ruller på høyre side, men vil så absolutt ikke rulle til venstre side. Ikke ruller han fra mage til rygg heller. Burde jeg bekymre meg?

Han er født 3 uker for tidlig om det burde ha noe å si.

Nei ikke gjør det. Min gutt rullet ikke ofte. Han lo mest på ryggen, men plutselig begynte han å krabbe for 1 uker siden[emoji3]
 
Hurra, i dag rullet han fra mage til rygg. Så bevisst ut siden han gjorde det flere ganger. Men det bekymrer meg fortsatt at han kun ruller på 1 side når han skal rulle fra rygg til mage.
 
Hurra, i dag rullet han fra mage til rygg. Så bevisst ut siden han gjorde det flere ganger. Men det bekymrer meg fortsatt at han kun ruller på 1 side når han skal rulle fra rygg til

Hurra! :)
Vi er jevnlig sammen med en del andre babyer, noen på samme alder, noen litt eldre/yngre og det er veldig forskjell på dem når det gjelder både rulling og krabbing. Noen av de som er mindre har tatt igjen et par av de eldre osv.
 
Hurra, i dag rullet han fra mage til rygg. Så bevisst ut siden han gjorde det flere ganger. Men det bekymrer meg fortsatt at han kun ruller på 1 side når han skal rulle fra rygg til mage.
Er det ikke samme hvilken side de ruller på så lenge de snur seg?
De fleste har vel en favoritt-side.

Så lenge babyen får ligge mye på rygg på gulvet, så skal h*n klare rulle. Har aldri hørt at de MÅ rulle begge veier (både venstre og høyre).
Kan jo ta det opp med hs neste gang?

Mi hater å ligge på ryggen. Snur seg så fort hun kan over på magen. Det er det de skal. For når de har knekt koden vil de ikke ligge på ryggen (i følge hs). Mi ruller frem og tilbake i sengen, eller ruller bortover i vår seng. Aldri ellers.
 
Hurra! :)
Vi er jevnlig sammen med en del andre babyer, noen på samme alder, noen litt eldre/yngre og det er veldig forskjell på dem når det gjelder både rulling og krabbing. Noen av de som er mindre har tatt igjen et par av de eldre osv.

Klarte å rote det til når jeg skrev dette istad:woot:
 
Mi har rulla litt, men først denne uka det har tatt av [emoji4] Ikke bekymre deg[emoji4]
 
Mi ruller stort sett bare til en side. Det er nok helt normalt med en favorittside/ en side man er sterkere.
 
Alle er forskjellige og alle har favoritt side eller liker begge :) trur ikke noe er "galt" heller
Min lærte seg å rulle men brukte laaaaangt tid før han gjorde en vane ut av det! Og da like han det ikke pga press av mage osv(refluks) og snudde seg fra mage til rygg pga dette igjen. Nå virker ikke presset på magen som noe problem lengre og han er kun på magen, ikke sett han snu seg med vilje fra mage til rygg på over 1 mnd
Så alt er etter vilje og hva de selv vil og kan :) jeg ville ikke stresset, men du kan nevne det for helsesøster neste gang du skal dit :)
 
Babyen min er 7 måneder om litt over 1 uke. Han ruller på høyre side, men vil så absolutt ikke rulle til venstre side. Ikke ruller han fra mage til rygg heller. Burde jeg bekymre meg?

Han er født 3 uker for tidlig om det burde ha noe å si.

Sniker fra februar. Gutten min rullet bare til venstre, men fa jeg var på kontroll hos kiropraktor (som vi gikk til for bl.a. låsninger i nakke) så sa hun at de rett og slett må minnes på at de kan rulle til andre siden.

Hun ba oss om å rulle han rundt et par ganger i dobbelsengen, altså, «dra» han i foten så han fikk gjøre resten selv. Vi gjorde det frem og tilbake i et par dager og nå ruller han begge veier. Min kan heller ikke rulle fra mage til rygg, men hun var ikke bekymret for det heller. Det kommer nok snart [emoji4]
 
Storebror kunne bare rulle til venstre side for å så sitte seg opp.der satt han og lærte aldri å krype. Men han reiste seg heller rett opp og startet med å gå. [emoji28] da var han 16m
 
Her har det gått fort i svingen siden sist. Nå ruller han både frem og tilbake, sitter selv og har begynt å åle seg framover.
 
Back
Topp