Lifehack! Hva er deres beste?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Det finnes hauger og dunger av ting som gjør livet lettere. Har dere foreksempel sett trikset med isbitposene som er en hit på nettet for tiden?

Hva er deres beste lifehack som forelder?

En av mine beste er at man finner plastesker på IKEA som man kan feste i "skinnene" på stokke tripp trapp under bunnplaten. Så kan man ha smekker og annet lurt oppi der :-)

Det finnes hauger og dunger av ting som gjør livet lettere. Har dere foreksempel sett trikset med isbitposene som er en hit på nettet for tiden?

Hva er deres beste lifehack som forelder?

En av mine beste er at man finner plastesker på IKEA som man kan feste i "skinnene" på stokke tripp trapp under bunnplaten. Så kan man ha smekker og annet lurt oppi der :-)
Hva heter eskene? Det må kjøpes nestegang vi skal på IKEA

For de med unger som har sluttet med bleie.
Re senga med tisselaken-laken-tisselaken-laken og ha ei ferdig dyne med trekk på lur.
Ved nattlige uhell er det bare å ta av øverste laget, så er senga klar under. Så får alle sove videre litt fortere :)
Genialt!

For oss med de minste barna som ammer ofte og gjerne sover i sengen: ha en boks på nattbordet med alt du trenger. Vi har bleier, kluter, ekstra underlag til hodet (flanellbleier), smokk, ammeinnlegg, fuktighetskrem, iPad, vann osv.

Da slipper jeg reise meg opp og gå på bader på natten, eller hvis jeg ikke er i form på dagtid og slapper av i sengen. Skifter da bare på henne i sengen og har alt tilgjengelig.

Og for dere som steller på badet: kjøp et sånt nett som egentlig er til å ha badeleker i (netting med sugekopper) og heng ved stellebordet. Ha så et godt utvalg av body og andre klær du akutt trenger liggende opp. Da slipper du løpe mellom kommoden og badet de første månedene.

Vi hadde alt av 44 når vi kom hjem, nå er det både sokker, bukser, pysj og body i 44/50. Hjelper veldig at jeg slipper ta henne frem og tilbake.

Og for dere som steller på badet: kjøp et sånt nett som egentlig er til å ha badeleker i (netting med sugekopper) og heng ved stellebordet. Ha så et godt utvalg av body og andre klær du akutt trenger liggende opp. Da slipper du løpe mellom kommoden og badet de første månedene.

Vi hadde alt av 44 når vi kom hjem, nå er det både sokker, bukser, pysj og body i 44/50. Hjelper veldig at jeg slipper ta henne frem og tilbake.

Eller bare ha stellekommode/stellebord med kurver hvor alle klærne og utstyret er;-) det har vi:-D

Åpne Tine iskaffe fra toppen, ikke bunnen. Da slipper man sånn plastkant på innsiden av åpningen :P
Bruk tørre engangskluter og overflatesprit på flekker på blanke overflater, blir ikke skjolder.
Legg bacon på bakepapir i ovnen istedet for i pannen.

Åpne Tine iskaffe fra toppen, ikke bunnen. Da slipper man sånn plastkant på innsiden av åpningen :p
Bruk tørre engangskluter og overflatesprit på flekker på blanke overflater, blir ikke skjolder.
Legg bacon på bakepapir i ovnen istedet for i pannen.
Sksl skaffe meg overflatesprit, for sånne flekker og skjolder som ikke går vekk gjør meg tullete!

Back
Topp