Hvilken lekematte har dere?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Skal kjøpe lekematte til babyen som kommer og prøver å gjøre litt research. Tenker på en slik matte som likner på treningsmatter der overflaten er vaskbar. Gjerne stor.

Hvilken matte har dere og er dere fornøyde? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvor kjøpte dere den? Ca pris? Vet du om en annen matte som virker bedre enn den dere har?
 
Hadde vi hatt plass, hadde jeg kjøpt de store de selger på babyshop og barnas hus. Vi kjøpte en liten med tall og bokstaver på som var som et puzzlespill da vi måtte ha muligheten til å endre fasong på den. Har ikke største stuen. Husker dessverre ikke hva de heter, de store altså, men de er tykke og gode.
 
Sånn du tenkte på? [emoji85]

Søkte bare på google etter "matte med tall baby" så kom dette opp [emoji4]
85fc6e9ee975ed69eb331280ec0a76d0.jpg
 
Hadde fra sebra som pusles sammen. Var noe herk, for ungene puslet den fra hverandre og spredde brikkene i hele stua[emoji85] Til slutt gikk vi for en stor og tykk fra xxl.
 
Kjøpte en som rulles sammen. Ganske stor og ganske tykk, så den dempet fall når babyen begynte å sitte. Har brukt den masse etterpå som liggeunderlag og «solseng» osv.

Hadde en sånn puslematte også men synes det var upraktisk at den gikk i fra hverandre.
 
Vi hadde først sånn puslespillmatte. Funka fint til ca 5 mnd, da begynte han å dra den ifra hverandre :p kjøpte en ganske stor på xxl. Den var super. Passe tykk og lett å vaske av
 
IMG_2533.jpg

Har denne lekematten fra sebra, syns den passer fint hos oss som ikke har så stor stue. Vi er veldig fornøyde, nå er min bare 4 mnd så vet jo ikke om han kommer til å pusle den fra hverandre senere, men er jo lek og læring i det å tenker nå jeg :) fikk min i gave, koster vell rundt 700,- til fullpris, så den var på salg nå.
 
Her en fra xxl. Usikker på om den fortsatt selges. Er en bil på så er lager for barn. Ca 3 cm tykk. 120x180. Blitt brukt mye og deilig å sitte på og ikke minst stå på når lillegutt ville bysses i sele :)
 
Vi har puslespill matte. Har kjøpt flere pakker og satt sammen til en stor matte i stua. Før barna kunne krabbe/åle seg fremover hadde vi en liten pusslematte på kjøkkenet også. Ingen av mine barn tar matta fra hverandre så det har ikke vært et problem hos oss.
 
Ville i allefall valgt en uten gift.

Vi har fra Nille, kjøpte i går ;) men den bruker JEG til min hobby.
 
Kjøpte en på XXL. Den er stor, veldig myk, og bare ruller den sammen når den ikke brukes. Var fornøyd, fordi det var ikke noen spor som skulle settes sammen hvor sikkel eller bæsj sklei nedimellom, enkel å renholder syntes jeg :)
 
Hadde denne tallmatta i puslespill som de fleste har. Kjøpte på biltema til en tredjedel av prisen husker jeg ...

Senere fikk jeg tak i treningsmatte fra xxl , en tjukk en. Den var også veldig fin.
 
Jeg har comfy matten fra barnas hus. Hadde før puslespillmatter men det ble bare styrete samt rotete pga barna leker med det. Comfymatten er skikkelig kjekk, og jeg legger et leketeppe oppå den. Når barna har lagt seg så ruller jeg den kjapt sammen og den står i hjørnet med lekegrinda.
 
Back
Topp